EPN-V2

VBINF6100 Fundamentals of metadata Course description

Course name in Norwegian
Grunnleggende metadata
Study programme
Fundamentals of metadata
Further Education in Library and Information Science (online)
Further Education in Library and Information Science (online), Elective modules
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

Kunnskap

Studenten har kunnskap om

  • barn i vanskelige livssituasjoner og barn med behov for særskilt støtte og omsorg
  • tverrfaglig samarbeid og ulike samarbeidspartnere
  • de yngste barna i barnehage
  • en mangfoldig og flerkulturell barnehage i globale perspektiver som grunnlag for demokratisk forståelse
  • pedagogisk ledelse, kritisk refleksjon og veiledning

Ferdigheter

Studenten kan

  • utøve og vurdere egen profesjonalitet i sitt arbeid med barn ved å se, lytte, møte og støtte barns nysgjerrighet og skapende uttrykk i allsidige leke -og læringsopplevelser
  • lede didaktiske refleksjonsprosesser i planlegging, gjennomføring og evaluering av eget og andres pedagogiske arbeid
  • anvende ulike metodiske tilnærminger som observasjon, kritisk refleksjon, dialogisk kompetanse og pedagogisk dokumentasjon i sitt pedagogiske arbeid
  • kan praktisere akademisk skriving i forhold til kritisk teori og refleksjon, og kan reflektere over sammenhenger mellom teori og praksis
  • kan ta stilling til og vurdere barnehagens samarbeid med hjem og skole og interne overganger i barnehagen
  • kan planlegge, begrunne, gjennomføre og vurdere pedagogisk ledelse og veiledning
  • kan legge til rette for et miljø som fremmer og ivaretar lek

Generell kompetanse

Studenten kan

  • anvende profesjonell dømmekraft, pedagogiske kunnskap, og reflektere faglig over praktiske og teoretiske problemstillinger
  • analysere og reflektere kritisk over maktforhold som har innvirkning på pedagogisk virksomhet
  • vise etisk og faglig innsikt gjennom refleksjon over barns integritet basert på forståelse av demokrati, likeverd og likestilling
  • gjennom observasjon og pedagogisk dokumentasjon, planlegge og legge til rette for et leke- og læringsmiljø for alle barn i en mangfoldig barnehage

Required preliminary courses

Muntlig presentasjon i gruppe, 4-6 , varighet 30 minutter. Gruppen får utdelt ett case to uker før eksamen. Gruppene forbereder et rollespill hvor pedagogisk ledelse, kritisk refleksjon og veiledning står sentralt. Varighet rollespill ca. 20 minutter med påfølgende refleksjonssamtale knyttet til teori med sensor varighet ca. 10 minutter.

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ordinær eksamen. Hvis det kun er en kandidat som skal ta ny/utsatt eksamen, arrangeres den som en individuell muntlig presentasjon. En muntlig presentasjon, varighet ca. 10 minutter med påfølgende refleksjonssamtale knyttet til teori med sensor, varighet ca. 5 minutter.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgjande totale læringsutbyte definert i kunnskap, dugleikar og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten

  • har grunnleggjande kunnskap om registreringsstandardar og metadataskjema for beskriving og gjenfinning av ulike dokumenttypar i bibliotek
  • har grunnleggjande kunnskap om metadatakvalitet og kva denne har å sei for gjenfinning og utveksling
  • har god kunnskap om emnebeskriving og emnespråk

Dugleikar

Studenten

  • kan det grunnleggjande i å analysera og beskriva ulike dokumenttypar med tanke på gjenfinning i bibliotek
  • kan det grunnleggjande i å vurdera og evaluera bibliografiske registreringsstandardar og metadataskjema
  • kan det grunnleggjande i å gjera innhaldsanalyse av dokument og i bruk av emnespråk

Generell kompetanse

Studenten

  • har kompetanse i bruk av digitale verktøy og teknologi
  • har erfaring i samarbeid og arbeidsdeling
  • har evne til å formidla og diskutera teknologi og bruk av teknologi i eigen disiplin

Teaching and learning methods

  • barnehagen som lærende organisasjon
  • mangfold og inkludering
  • de yngste barna i barnehagen
  • barnehageprofesjon, profesjonsutøvelse
  • kritiske refleksjoner, skjønn og dømmekraft
  • ledelse av pedagogisk arbeid
  • samarbeid med foresatte
  • overganger

Course requirements

For å kunna framstilla seg til eksamen må studenten ha følgjande godkjende arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Klassifikasjon. Studentane løyser oppgåver for å bli kjende med klassifikasjonsskjema. Omfanget på oppgåvesvaret vil vera omtrent 1 side.
  • Arbeidskrav 2: Emneord. Studentane løyser oppgåver for å læra om emneord. Omfanget på oppgåvesvaret vil vera omtrent 1 side.
  • Arbeidskrav 3: Dokumentbeskriving. Studentane arbeider med konkrete metadata og modellar for dokumentbeskriving. Omfanget på oppgåvesvaret vil vera omtrent 2-6 sider.
  • Arbeidskrav 4: Ei individuell skriftleg oppgåve som svarer på ein sjølvvald problemstilling innanfor ei gitt ramme. Arbeidsmengda vil vera omtrent som dei tre første arbeidskrava til saman. Omfang vil variera etter problemstillinga som vert vald.

Emnet har arbeidskrav for at studenten skal læra å bearbeida og bruka det faglege innhaldet, utover berre å lesa pensum og/eller ta eksamen.

Arbeidskrava må vera gjennomførte og godkjende innan fastlagd frist for at studenten skal kunna framstilla seg til eksamen. Dersom eitt eller flerie arbeidskrav ikkje vert godkjende, er det høve til å levera ein forbetra versjon, ein gong innan ein fastlagd frist.

Assessment

Eksamen i emnet er ein individuell heimeeksamen over ein periode på 6 timar.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemiddel er tillatne så lenge reglar for kjeldetilvisingar vert følgde.

Grading scale

Gradert skala A - F.

Examiners

Intern og ekstern sensor sensurerer eksamenssvara.

Eit uttrekk på minst 25% av eksamenssvara vert sensurert av to sensorar. Karakterane på desse samsensurerte eksamenssvara skal danna grunnlag for å fastsetja nivå på resten av eksamenssvara.