EPN

VBINF6100 Fundamentals of metadata Course description

Course name in Norwegian
Grunnleggende metadata
Study programme
Videreutdanning i bibliotek- og informasjonsvitenskap (nettstudium)
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Schedule
Course history

Introduction

Emnet gjev ei innføring i viktige standardar og praksisar innanfor metadataproduksjon i den norske og internasjonale biblioteksektoren. Å forstå metodar og grunnleggjande prinsipp for praktisk katalogisering og emnebeskriving er viktige læringsmål, men emnet søker også å gje studentane innsikt i andre utfordringar knytt til metadata, inkludert metadatakvalitet, interoperabilitet og etiske sider ved metadataproduksjon.

Undervisinga er på norsk.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav.

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgjande totale læringsutbyte definert i kunnskap, dugleikar og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten

  • har grunnleggjande kunnskap om registreringsstandardar og metadataskjema for beskriving og gjenfinning av ulike dokumenttypar i bibliotek
  • har grunnleggjande kunnskap om metadatakvalitet og kva denne har å sei for gjenfinning og utveksling
  • har god kunnskap om emnebeskriving og emnespråk

Dugleikar

Studenten

  • kan det grunnleggjande i å analysera og beskriva ulike dokumenttypar med tanke på gjenfinning i bibliotek
  • kan det grunnleggjande i å vurdera og evaluera bibliografiske registreringsstandardar og metadataskjema
  • kan det grunnleggjande i å gjera innhaldsanalyse av dokument og i bruk av emnespråk

Generell kompetanse

Studenten

  • har kompetanse i bruk av digitale verktøy og teknologi
  • har erfaring i samarbeid og arbeidsdeling
  • har evne til å formidla og diskutera teknologi og bruk av teknologi i eigen disiplin

Teaching and learning methods

Arbeidsformene vekslar mellom videoførelesingar, nettdiskusjonar, webinar og sjølvstudium.

Course requirements

For å kunna framstilla seg til eksamen må studenten ha følgjande godkjende arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Klassifikasjon. Studentane løyser oppgåver for å bli kjende med klassifikasjonsskjema. Omfanget på oppgåvesvaret vil vera omtrent 1 side.
  • Arbeidskrav 2: Emneord. Studentane løyser oppgåver for å læra om emneord. Omfanget på oppgåvesvaret vil vera omtrent 1 side.
  • Arbeidskrav 3: Dokumentbeskriving. Studentane arbeider med konkrete metadata og modellar for dokumentbeskriving. Omfanget på oppgåvesvaret vil vera omtrent 2-6 sider.
  • Arbeidskrav 4: Ei individuell skriftleg oppgåve som svarer på ein sjølvvald problemstilling innanfor ei gitt ramme. Arbeidsmengda vil vera omtrent som dei tre første arbeidskrava til saman. Omfang vil variera etter problemstillinga som vert vald.

Emnet har arbeidskrav for at studenten skal læra å bearbeida og bruka det faglege innhaldet, utover berre å lesa pensum og/eller ta eksamen.

Arbeidskrava må vera gjennomførte og godkjende innan fastlagd frist for at studenten skal kunna framstilla seg til eksamen. Dersom eitt eller flerie arbeidskrav ikkje vert godkjende, er det høve til å levera ein forbetra versjon, ein gong innan ein fastlagd frist.

Assessment

Eksamen i emnet er ein individuell heimeeksamen over ein periode på 6 timar.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemiddel er tillatne så lenge reglar for kjeldetilvisingar vert følgde.

Grading scale

Gradert skala A - F.

Examiners

Intern og ekstern sensor sensurerer eksamenssvara.

Eit uttrekk på minst 25% av eksamenssvara vert sensurert av to sensorar. Karakterane på desse samsensurerte eksamenssvara skal danna grunnlag for å fastsetja nivå på resten av eksamenssvara.