EPN-V2

UTVB3130 Recent Trends in Development Assistance Course description

Course name in Norwegian
Nye retninger i utviklingsbistand
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history
  • Introduction

    The course description was approved 24.05.2018 by the Academic Affairs Committee, Faculty of Education and International Studies. Valid from autumn semester 2018.

    The Faculty of Education and International Studies at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences (HiOA) offers interdisciplinary courses in Development Studies and North-South relations, leading to a Bacherlor's degree in Development Studies of 180 ECTS credits. This course on Recent Trends in Development Assistance is at the intermediate level and represents a 10 ECTS credits module in the 5th semester of the bachelor programme.

    The course will be taught in English (or Norwegian, depending on needs according to the participants' language abilities). The exam papers can be written in English, Norwegian, Swedish or Danish.

  • Required preliminary courses

    The course is open to students who have completed at least a one-year introductory course in Development Studies at either HiOA, the University of Agder or equivalent courses at other universities/university colleges in Norway or abroad.

  • Learning outcomes

    At the end of the course the student has obtained the following learning outcome:

    Knowledge

    The student

    • has knowledge of central tendencies in the organization and aims of current development assistance, regarding:
    • new actors in international aid
    • aid and the Sustainable Development Goals
    • the integration of international aid with other global concerns ("environmentalization" and "securitization")
    • the "marketization" of aid
    • the effects of aid in recipient countries

    Skills

    The student

    • has the ability to analyse and compare current ideas and strategies for development assistance
    • has the ability to analyse the interplay between different actors in development programmes
    • can analyse the effects of aid in recipient countries

    General competence

    The student

    • is able to formulate central issues regarding overall development objectives and strategies and modalities to achieve them
    • is able to discuss how development assistance and its organization may impact positively as well as negatively negatively on recipient countries
  • Content

    Det er ikke tilrettelagt i stor grad for internasjonalisering på årsstudiet, men produksjoner i emnene kan gjennomføres i utlandet etter nærmere avtale.

  • Teaching and learning methods

    There will be lectures and teacher-led seminars. Students are expected to participate actively in group work and discussions during seminars (the seminars are compulsory).

  • Course requirements

    Årsstudiet i medier og kommunikasjon retter seg mot

    • søkere som ønsker et utgangspunkt for ulike typer medierelevant arbeid i offentlig og privat sektor, eller videre studier;
    • allmenn- og grunnskolelærerstudenter som ønsker medier og kommunikasjon som skolerelevant fag
  • Assessment

    Generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse.

  • Permitted exam materials and equipment

    Årsstudiet i medier og kommunikasjon som selvstendig enhet skal gi et grunnleggende utgangspunkt for ulike typer medierelatert arbeid i privat og offentlig sektor, eller som et utgangspunkt for videre studier.

    Kunnskaper

    Kandidaten har

    • grunnleggende teoretiske kunnskaper om medier, medienes makt og betydning for individ (kjønn, identitet, tilhørighet), kultur, samfunn og globale prosesser
    • grunnleggende kunnskaper om medieproduksjon i tekst/lyd/bilde

    Ferdigheter

    Kandidaten kan

    • skape, presentere og formidle kreativt i ulike tekst-, lyd- og bildemedier
    • analysere og vurdere ulike medietekster
    • arbeide med språklig kommunikasjon og språklig påvirkning
    • arbeide reflektert med informasjons- og kommunikasjonsetiske problemstillinger på individuelt, nasjonalt og globalt nivå

    Generell kompetanse

    Kandidaten kan

    • reflektere kritisk og etisk over ulike typer medierelatert arbeid
  • Grading scale

    Studiet er ettårig. Studentene går i de fleste emner sammen med første studieår av bachelorstudiet i medier og kommunikasjon. Alle de fire emnene Medieteori - medier, kultur og samfunn del 1 og 2, Språklig formidling og Multimedial produksjon I og 2 er obligatoriske.

    Emnet MOK1600 utgjør 20 studiepoeng og gjennomføres over to semestre i første studieår. Eksamen i 2. semester utløser 20 studiepoeng.

  • Examiners

    Det faglige innholdet er inndelt i emner. Hvert emne avsluttes med godkjente arbeidskrav og avsluttende vurdering. Det forventes at studentene trekker med seg medieteoretisk refleksjon i det praktiske arbeidet med medieproduksjoner.

    Arbeidsmåtene veksler mellom forelesninger, filmvisninger, prosjektarbeid, gruppearbeid, seminarer, praktisk arbeid med mer. Studentene må regne med å utføre mye praktisk arbeid i grupper og individuelt. Den enkelte student må innstille seg på at det også er nødvendig å avsette tid til studiearbeid på ettermiddagen og kvelden.

    Undervisningen er organisert slik at det både gis felles teoriforelesninger gjennom hele semesteret, samt undervisning gruppevis. Det gis undervisning både på dag- og ettermiddags-/kveldstid.

    Mer detaljert beskrivelse av organisering og arbeidsmåter finnes under hvert emne.