EPN-V2

UTVB1200 Area Studies and Global History Course description

Course name in Norwegian
Regionalkunnskap og globalhistorie
Study programme
Bachelor's Programme in Development Studies
One-year Programme in Development Studies, Foundation Level
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
FALL 2020
Schedule
Course history

Introduction

Dette emnet inngår som en del av årsstudiet/første år av bachelorstudiet i utviklingsstudier.

Emnet gir generell kunnskap om de tre regionene Afrika sør for Sahara, Asia inkludert Midtøsten og Latin-Amerika, samt om globalhistorie. I tillegg omfatter emnet nødvendige forkunnskaper og forberedelser for feltarbeidet som gjennomføres i påfølgende semester.

Required preliminary courses

Ingen.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har grunnleggende kunnskap om dagens politiske, økonomiske og sosiale forhold i hver av de fire regionene;
  • har grunnleggende kunnskap om globalhistorie med vekt på økonomisk utvikling i de fire regionene og Europa;
  • har kunnskaper om dagens situasjon og levemåter og tidligere perioder i historien til ett land i Afrika og ett i Asia.

Ferdigheter

Studenten har tilegnet seg grunnleggende ferdigheter i hvordan hun/han kan orientere seg om et utviklingsfaglig tema i et land i en av de fire fokuserte regionene ved å:

  • kombinere kunnskap om saken på alle nivåer fra det lokale til det globale;
  • undersøke relevante historiske forhold.

Generell kompetanse

Studenten

  • har etablert en basis av globale, regionale og landbaserte kunnskaper som danner en del av grunnlaget for å gjennomføre det gruppebaserte feltarbeidet i emnet 4 (Feltarbeid i Utviklingsstudier).
  • har tilegnet seg grunnleggende kunnskap om sammensatte årsaker til forskjeller på økonomisk utvikling og velstand i ulike regioner og land.

Content

The exam is graded by an internal and an external examiner.

A random selection consisting of at least 25 % of the exam papers will be graded by both an internal and external examiner. This will inform the grading of the remaining exam papers.

Teaching and learning methods

Ingen forkunnskapskrav.

Course requirements

A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has:

  • in-depth knowledge of different contributions to classic and modern social science theory
  • knowledge of how different theoretical perspectives provide a unique understanding of social phenomena
  • in-depth insight into theoretical concepts such as society, individual, power and state

Skills

The student is capable of

  • analysing and discussing social phenomena in light of social scientific concepts and theories
  • analysing the "person in the situation" from different analytical perspectives
  • using perspectives and theoretical terms in the analysis of professional practice

Competence

The student is capable of

  • taking a critical approach to knowledge that is produced
  • understanding the role ideologies can have in specific fields of knowledge
  • recognising different social theories and understanding how they problematise social phenomena in different ways

Assessment

The teaching methods are lectures and seminars. Students are advised to take part in study groups.

Permitted exam materials and equipment

Students will take a six-hour supervised written exam.

Grading scale

Ingen hjelpemidler er tillatt.

Examiners

A grade scale A-F.