Programplaner og emneplaner - Student
UTVB1200 Area Studies and Global History Course description
- Course name in Norwegian
- Regionalkunnskap og globalhistorie
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Development StudiesOne-year Programme in Development Studies, Foundation Level
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Dette emnet inngår som en del av årsstudiet/første år av bachelorstudiet i utviklingsstudier.
Emnet gir generell kunnskap om de tre regionene Afrika sør for Sahara, Asia inkludert Midtøsten og Latin-Amerika, samt om globalhistorie. I tillegg omfatter emnet nødvendige forkunnskaper og forberedelser for feltarbeidet som gjennomføres i påfølgende semester.
Required preliminary courses
Ingen.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har grunnleggende kunnskap om dagens politiske, økonomiske og sosiale forhold i hver av de fire regionene;
- har grunnleggende kunnskap om globalhistorie med vekt på økonomisk utvikling i de fire regionene og Europa;
- har kunnskaper om dagens situasjon og levemåter og tidligere perioder i historien til ett land i Afrika og ett i Asia.
Ferdigheter
Studenten har tilegnet seg grunnleggende ferdigheter i hvordan hun/han kan orientere seg om et utviklingsfaglig tema i et land i en av de fire fokuserte regionene ved å:
- kombinere kunnskap om saken på alle nivåer fra det lokale til det globale;
- undersøke relevante historiske forhold.
Generell kompetanse
Studenten
- har etablert en basis av globale, regionale og landbaserte kunnskaper som danner en del av grunnlaget for å gjennomføre det gruppebaserte feltarbeidet i emnet 4 (Feltarbeid i Utviklingsstudier).
- har tilegnet seg grunnleggende kunnskap om sammensatte årsaker til forskjeller på økonomisk utvikling og velstand i ulike regioner og land.
Content
The exam is graded by an internal and an external examiner.
A random selection consisting of at least 25 % of the exam papers will be graded by both an internal and external examiner. This will inform the grading of the remaining exam papers.
Teaching and learning methods
Ingen forkunnskapskrav.
Course requirements
A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has:
- in-depth knowledge of different contributions to classic and modern social science theory
- knowledge of how different theoretical perspectives provide a unique understanding of social phenomena
- in-depth insight into theoretical concepts such as society, individual, power and state
Skills
The student is capable of
- analysing and discussing social phenomena in light of social scientific concepts and theories
- analysing the "person in the situation" from different analytical perspectives
- using perspectives and theoretical terms in the analysis of professional practice
Competence
The student is capable of
- taking a critical approach to knowledge that is produced
- understanding the role ideologies can have in specific fields of knowledge
- recognising different social theories and understanding how they problematise social phenomena in different ways
Assessment
The teaching methods are lectures and seminars. Students are advised to take part in study groups.
Permitted exam materials and equipment
Students will take a six-hour supervised written exam.
Grading scale
Ingen hjelpemidler er tillatt.
Examiners
A grade scale A-F.