Programplaner og emneplaner - Student
TLP6100 Individual Counseling in Traffic Education Course description
- Course name in Norwegian
- Pedagogisk individuell veiledning i trafikkopplæringen
- Study programme
-
Traffic Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
One half year of university studies (30 ECTS), in addition to the international summer school's general requirement. The requirement has to be met by application deadline.
Learning outcomes
After completing this course the student should have the following learning outcome:
Knowledge
On successful completion of this course the student has knowledge of:
- Norwegian and international legislation regarding the inclusion of all groups of users in society
- various physical and cognitive disabilities and design universally accessible solutions for ICT in cooperation with users
Skills
On successful completion of this course the student has:
- ability to identify barriers to usability
- ability to evaluate the universal design of existing processes and technology
- ability to develop universally designed systems
- ability to apply universal design principles in practice
General Competence
On successful completion of this course the student can apply:
- universal design testing and evaluation
- universal design policies and practices
Content
The final assessment, the group project, will be graded on a grading scale from A to E (A is the highest grade and E the lowest) and F for fail.
Teaching and learning methods
The course will take a project-based learning approach. Course participants will work in groups on a project and this project will be evaluated in the end of the course based on group presentation and final report.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være vurder til godkjent for å kunne fremstille seg til eksamen:
- Gjennomføre veiledning av medstudent i en til en konfigurasjon. Dette utføres for at studenten skal kunne dokumentere praktisk kompetanse. Omfang: om lag 25 minutter
- Overforstående sekvens gjennomføres med minst en medstudent som observatør. Studentene skal observere veiledningen, ta notater og gi tilbakemelding.
- Veiledningen (jf. første kulepunkt) dokumenteres skriftlig av hver enkelt student med 1400 ord og/eller med video: Gjennomføring og refleksjon over øvelsen. Observatørens notater og tilbakemelding legges til grunn for vurderingen av gjennomføringen.
;
Ved sykdom eller andre tungtveiende grunner kan det gjøres en avtale med faglærer om gjennomføring av arbeidskravet.
Frist for innlevering av arbeidskrav settes av faglærer. Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides og gis ny vurdering én gang innen ordinær eksamen.
;
Krav om tilstedeværelse
Faglig innhold og arbeidsmåter i studiet er knyttet til erfaringsdeling og utvikling av praktiske ferdigheter. Slik læring og ferdigheter kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere, og ved tilstedeværelse i undervisningen. Det er derfor krav om 80 % tilstedeværelse i emnet. Fravær ut over 20 % kan kompenseres etter avtale med faglærer. ;
Arbeidskravene må være godkjent og tilstedeværelseskravet må være oppfylt før eksamen kan gjennomføres. Det vises til avsnitt om arbeidskrav og tilstedeværelse i programplanen
Assessment
None.
Permitted exam materials and equipment
Portfolio assessment. The students submit a portfolio consisting of a 4,000 to 8,000 word group project report and an oral presentation.
Each group may consist of 2-5 candidates.
The portfolio is graded as a whole and given one grade. The result cannot be appealed.
Grading scale
Begge eksamensdelene vurderes til bestått/ikke bestått. Alle medlemmer i en gruppe får samme karakter. Begge eksamensdeler må være bestått for å få bestått karakter i emnet. Ved sykdom eller andre tungtveiende grunner, kan eksamen gjennomføres individuelt etter avtale med faglærer.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer på begge eksamensdelene.
;
Tilsynssensor vurderer eksamensordning og studiekvalitet og skriver tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.