EPN-V2

TLP6100 Individual Counseling in Traffic Education Course description

Course name in Norwegian
Pedagogisk individuell veiledning i trafikkopplæringen
Study programme
Traffic Education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Programme description
Course history

Introduction

One half year of university studies (30 ECTS), in addition to the international summer school's general requirement. The requirement has to be met by application deadline.

Learning outcomes

After completing this course the student should have the following learning outcome:

Knowledge

On successful completion of this course the student has knowledge of:

  • Norwegian and international legislation regarding the inclusion of all groups of users in society
  • various physical and cognitive disabilities and design universally accessible solutions for ICT in cooperation with users

Skills

On successful completion of this course the student has:

  • ability to identify barriers to usability
  • ability to evaluate the universal design of existing processes and technology
  • ability to develop universally designed systems
  • ability to apply universal design principles in practice

General Competence

On successful completion of this course the student can apply:

  • universal design testing and evaluation
  • universal design policies and practices

Content

The final assessment, the group project, will be graded on a grading scale from A to E (A is the highest grade and E the lowest) and F for fail.

Teaching and learning methods

The course will take a project-based learning approach. Course participants will work in groups on a project and this project will be evaluated in the end of the course based on group presentation and final report.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være vurder til godkjent for å kunne fremstille seg til eksamen:

  • Gjennomføre veiledning av medstudent i en til en konfigurasjon. Dette utføres for at studenten skal kunne dokumentere praktisk kompetanse. Omfang: om lag 25 minutter
  • Overforstående sekvens gjennomføres med minst en medstudent som observatør. Studentene skal observere veiledningen, ta notater og gi tilbakemelding.
  • Veiledningen (jf. første kulepunkt) dokumenteres skriftlig av hver enkelt student med 1400 ord og/eller med video: Gjennomføring og refleksjon over øvelsen. Observatørens notater og tilbakemelding legges til grunn for vurderingen av gjennomføringen.

;

Ved sykdom eller andre tungtveiende grunner kan det gjøres en avtale med faglærer om gjennomføring av arbeidskravet.

Frist for innlevering av arbeidskrav settes av faglærer. Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides og gis ny vurdering én gang innen ordinær eksamen.

;

Krav om tilstedeværelse

Faglig innhold og arbeidsmåter i studiet er knyttet til erfaringsdeling og utvikling av praktiske ferdigheter. Slik læring og ferdigheter kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere, og ved tilstedeværelse i undervisningen. Det er derfor krav om 80 % tilstedeværelse i emnet. Fravær ut over 20 % kan kompenseres etter avtale med faglærer. ;

Arbeidskravene må være godkjent og tilstedeværelseskravet må være oppfylt før eksamen kan gjennomføres. Det vises til avsnitt om arbeidskrav og tilstedeværelse i programplanen

Assessment

None.

Permitted exam materials and equipment

Portfolio assessment. The students submit a portfolio consisting of a 4,000 to 8,000 word group project report and an oral presentation.

Each group may consist of 2-5 candidates.

The portfolio is graded as a whole and given one grade. The result cannot be appealed.

Grading scale

Begge eksamensdelene vurderes til bestått/ikke bestått. Alle medlemmer i en gruppe får samme karakter. Begge eksamensdeler må være bestått for å få bestått karakter i emnet. Ved sykdom eller andre tungtveiende grunner, kan eksamen gjennomføres individuelt etter avtale med faglærer.

Examiners

Det benyttes to interne sensorer på begge eksamensdelene.

;

Tilsynssensor vurderer eksamensordning og studiekvalitet og skriver tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert tredje år.