EPN-V2

TLBPRA2 Teaching practice, 2nd period Course description

Course name in Norwegian
Praksisperiode 2
Study programme
Driving teacher
Weight
0.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
SPRING 2024
Schedule
Programme description
Course history

Introduction

Se informasjon i program- og emneplan

Required preliminary courses

Ingen

Learning outcomes

Se informasjon i program- og emneplan

Content

Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter. Nærmere informasjon om arbeidskrav og krav til deltakelse er beskrevet i den innledende delen av fagplanen.

Arbeidskrav til deleksamen 1 og 2

Følgende arbeidskrav må være godkjent før deleksamen 1 og 2 kan avlegges:

  • Individuell arbeidskravprøve i arrangering. Prøven har et omfang på 2 timer. Hensikten med dette arbeidskravet er å sette studentene i stand til å bruke det digitale notasjonsprogrammet Logic til blant annet å produsere pedagogisk tilrettelagte arrangementer. Dette er en ferdighet som øker musikklærerens profesjonalitet.
  • Individuell arbeidskravprøve i kor- og ensembleledelse I. Varighet: ca. 10 minutter. Det å ha grunnleggende ferdigheter i direksjon er et nyttig redskap for musikklæreren. Arbeidskravet avslutter kurset i kor- og ensembleledelse.
  • Individuell skriftlig prøve i hørelære. Varighet: 1,5 timer. Hørelæreprøven avslutter kurset i hørelære som skal utruste studentene med grunnleggende ferdigheter i å kunne orientere seg i musikalske lydlandskap.

Arbeidskrav til deleksamen 3

Følgende arbeidskrav, som alle er en del av studentenes arbeid med FoU-oppgaven, må være godkjent før deleksamen 3 kan avlegges:

  • Innlevering av et notat på 400 ord +/- 10 % om opplegg for oppgaven. Notatet skal ha med omtale av emne, spørsmål en vil undersøke, aktuell forskningslitteratur og annet fagstoff studenten forventer å sette seg inn som del av oppgavearbeidet, hva slags materiale studenten planlegger å samle inn og undersøke, forskningsmetode studenten skal bruke, og skisse til oppgavedesign.
  • Notat før siste veiledning med utdrag av oppgavetekst på 1500 ord +/- 10 %.
  • Deltakelse på flerfaglig undervisning i utdanningsvitenskap og metode, akademisk skriving og IKT.
  • Deltakelse på to veiledninger i seminar eller individuelt.
  • Deltakelse på delingskonferanse med eget fremlegg.

Teaching and learning methods

Se informasjon i program- og emneplan

Course requirements

Entrepreneurship is a relatively young field of research, where much of the theory development is inspired by research in sociology, psychology, economics and strategy. This course takes students through theoretical perspectives and research that have shaped the current understanding of innovation and entrepreneurial processes, with a particular focus on how such processes can contribute to value creation and societal change. Traditional models regarded innovation as a linear process that started with basic research and that over time contributed to new products that could be commercialised in a market.

;

Today, innovation processes are characterised as complex processes of co-creation, where interaction between actors with different approaches and framework conditions create new solutions through collaboration. In addition, research on entrepreneurship and innovation in the public sector is growing, broadening the scope from product to service.;At the level of individuals and teams, entrepreneurial capacity is linked to an entrepreneurial mindset, while at the system level, entrepreneurial capacity is linked to the broader innovation ecosystem and the institutional framework of which the entrepreneur is a part. Students gain insight into theories of social change and into how individuals and institutions can work systematically to build and adapt to the innovation-driven ecosystems. This interaction between individual and system is important in understanding how innovation and entrepreneurial capacity are interlinked with the external environment.

;

The aim of the course is to provide a theoretical foundation that enables students to better understand innovation and entrepreneurial processes, accumulate knowledge, critically reflect, and to link their own entrepreneurial experiences to recent research.;The course will help students to strengthen and better understand the theoretical foundation of their own own projects and of their master's thesis in semester 4.

Assessment

Faget er tilgjengelig som valgfag for aktive studenter ved grunnskolelærerutdanningen og lærerutdanning for tospråklige lærere på HiOA, i tråd med utdanningenes programplaner. Interne søkere som søker opptak til Musikk 2 mens de fortsatt er aktive på Musikk 1, kan få opptak uten å ha fullført Musikk 1.

Eksterne søkere må ha bestått lærerutdanning som kvalifiserer for arbeid i skolen. Opptak til Musikk 2 krever fullført Musikk 1 eller tilsvarende.

Grading scale

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:;

Knowledge;

The student has;

  • advanced knowledge of central research issues related to innovation and entrepreneurship,;across disciplines, sectors and time;
  • specialised knowledge about key driving forces of entrepreneurial activities and innovation
  • specialised knowledge about prerequisites for innovative and entrepreneurial;behaviour;at individual,;organisational;and systemic levels
  • advanced knowledge of perspectives, frameworks and concepts within strategic thinking, leadership and management central to entrepreneurship and innovation;
  • specialised knowledge about necessary resources to develop and manage entrepreneurial teams and how to exploit the entrepreneurial ecosystem

Skills;

The student has;

  • broad skills to identify, gather, and analyse relevant information, understand how this information is relevant for various aspects of entrepreneurial processes;
  • specialised skills to identify and analyse information relevant for strategic management decisions;
  • the ability to critically assess and evaluate research and generate insight from key findings;
  • advanced skills to apply relevant scientific theories when studying an academic issue, and to independently analyse empirical data;

;

General competence

The student has;

  • specialised competence to communicate scholarly issues through written text and oral presentation;
  • in-depth competence to accumulate knowledge of a research topic;
  • advanced competence to identify and gather relevant information for a scientific project;
  • comprehensive insight into the significance of sustainable and ethical dilemmas in innovation and entrepreneurial processes
  • the ability to critically reflect on the role of innovation in societal development

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:;

Knowledge;

The student has;

  • advanced knowledge of central research issues related to innovation and entrepreneurship,;across disciplines, sectors and time;
  • specialised knowledge about key driving forces of entrepreneurial activities and innovation
  • specialised knowledge about prerequisites for innovative and entrepreneurial;behaviour;at individual,;organisational;and systemic levels
  • advanced knowledge of perspectives, frameworks and concepts within strategic thinking, leadership and management central to entrepreneurship and innovation;
  • specialised knowledge about necessary resources to develop and manage entrepreneurial teams and how to exploit the entrepreneurial ecosystem

Skills;

The student has;

  • broad skills to identify, gather, and analyse relevant information, understand how this information is relevant for various aspects of entrepreneurial processes;
  • specialised skills to identify and analyse information relevant for strategic management decisions;
  • the ability to critically assess and evaluate research and generate insight from key findings;
  • advanced skills to apply relevant scientific theories when studying an academic issue, and to independently analyse empirical data;

;

General competence

The student has;

  • specialised competence to communicate scholarly issues through written text and oral presentation;
  • in-depth competence to accumulate knowledge of a research topic;
  • advanced competence to identify and gather relevant information for a scientific project;
  • comprehensive insight into the significance of sustainable and ethical dilemmas in innovation and entrepreneurial processes
  • the ability to critically reflect on the role of innovation in societal development

Examiners

Arbeidet med FoU-oppgaven er organisert som undervisning og kurs, veiledning/veiledningsseminar, muntlig framlegg og innlevering av skriftlig oppgave. Hver kandidat vil få oppnevnt en faglig veileder. Temaområde, problemstilling og opplegg for oppgaven skal godkjennes av veileder.

Undervisningen skal i tillegg til undervisning i faglige emner gi støtte for oppgavearbeidet.

Sentrale temaer for denne undervisningen er:

  • Utdanningsvitenskap for lærere - Sentrale forskningstradisjoner og metoder
  • Seminar i pedagogikk som tar opp sentrale utfordringer i dagens grunnskole
  • Forskningsetikk og grunnlagsspørsmål
  • Skriving i forskning om skole og undervisning og i læreryrket

Oppgaveskrivingen er en problemløsningsprosess, der studenten gjennom systematiske og etterprøvbare metoder skal belyse den valgte problemstillingen. En del av dette vil gjerne være å utarbeide en oppdatert kunnskapsoversikt. Studenten vil også ofte samle et erfaringsmateriale og bruke aktuell utdanningsvitenskapelig metode til å undersøke, systematisere og belyse materialet. Arbeidet med oppgaven skal gi erfaring med å søke og anvende litteratur og bygge på både oppgitt pensum og selvvalgt pensum. Omtaler, analyser og vurderinger i oppgaven skal være solid faglig utviklet og underbygget.

FoU-oppgaven er et individuelt arbeid. Framstillingen skal være i samsvar med regler og retningslinjer for vitenskapelig og faglig forfatterskap.