Programplaner og emneplaner - Student
TLBPRA2 Teaching practice, 2nd period Course description
- Course name in Norwegian
- Praksisperiode 2
- Study programme
-
Driving teacher
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se mer utfyllende informasjon i programplanen
Required preliminary courses
Ingen
Learning outcomes
Se mer utfyllende informasjon i programplanen
Content
Se fagplanen.
Teaching and learning methods
Se mer utfyllende informasjon i programplanen
Course requirements
Det er krav om 100 % tilstedeværelse i praksis
Assessment
Minimum 30 dager undervisningspraksis
Vurdering av praksis gjøres i samarbeid mellom fagansvarlig og praksisveileder på den aktuelle praksisskolen. Endelig karaktersetting gjøres av faglærer
Hvis en student ikke består en praksisperiode kan denne gjennomføres på nytt. Får studenten vurdert samme praksisperiode til ikke bestått to ganger må studiet normalt avbrytes, jfr § 8-4 i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet
Grading scale
Etter fullført praksisopplæring i tredje semester har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om læring, læreprosesser, arbeidsmåter og læremidler spesielt knyttet til studiefaget
- har kunnskap om lærerens rolle i den norske skolen
- har kunnskap om læring, læreprosesser og arbeidsmåter og læremidler
- har kunnskap om hvordan styringsdokumenter påvirker skolehverdagen
- har kunnskap om hvordan lærerens profesjonelle verdivalg påvirker elevens læringsarbeid
Ferdigheter
Studenten
- kan bruke et relevant fagspråk i progresjonsrelaterte samtaler
- kan planlegge og gjennomføre undervisning, på en språklig og kommunikativ god måte, samt vurdere undervisning med utgangspunkt i nasjonale og lokale planer i studiefaget
- kan utøve klasseledelse som fremmer et godt læringsmiljø, og drøfte hvordan ulike faktorer påvirker elevers læringsarbeid
- kan identifisere og drøfte profesjonsetiske dilemma med praksislærer
- kan formidle kunnskap i studiefaget på en klar og velstrukturert måte ved hjelp av ulike medier og sjangere som støtte til elevenes læring
Generell kompetanse
Studenten
- kan legge til rette for demokratisk praksis i klasserommet
- kan bruke norsk skriftlig og muntlig i sin yrkesutøvelse som lærer
- har gjort seg kjent med skolens rutiner knyttet til overgang mellom trinn og skoleslag
Examiners
Se fagplanen.