EPN-V2

TLB1110 Pedagogy and didactics in theory and driving instruction practice 1 Course description

Course name in Norwegian
Trafikkpedagogikk og -didaktikk i teori og praksis 1
Study programme
Driving teacher
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
SPRING 2022
Schedule
Programme description
Course history

Introduction

Subjects covered by the course, with credits specified:

  • Drug calculations 1 credit
  • Pharmaceutics 9 credits

Required preliminary courses

  • 9 credits overlap with the course FARMA1410 Pharmaceutical Technology.
  • 1 credit overlaps with the course FARMA2400 Drug Calculations

Learning outcomes

The student must have been admitted to the study programme.  

Content

Sensorordning

Semesteroppgaven vurderes av to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.

Teaching and learning methods

On successful completion of the course, the student has acquired the following learning outcomes classified as knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student

  • can define what EBP is and recognizes the rationale for EBP and shared decision making
  • knows the steps of EBP
  • is familiar with the levels in the S-pyramid and acknowledges the difference between single studies and systematic reviews
  • knows the characteristics of a scientific article, e.g. IMRAD
  • can explain the purpose and characteristics of qualitative and quantitative studies and syntheses of studies, e.g. systematic reviews
  • understands the principles for critical appraisal and knows how to use check lists for different study designs, clinical guidelines and professional procedures
  • knows different types of categorical and continuous measures of association and effect, and key graphical presentations  

Skills

The student

  • can identify different types of professional/clinical questions, such as questions about treatment, diagnosis, prognosis, experiences and etiology
  • can, for each type of clinical question, identify the preferred order of study designs
  • can formulate searchable professional/clinical questions using e.g. PICO and variations of PICO
  • can construct and carry out an appropriate and simple search strategy for professional/clinical questions from the top of the S-pyramid  

General competencies

The student

  • can critically assess health claims in the media
  • can discuss the importance of user knowledge, clinical experience, and summarized research in clinical decision-making 

Course requirements

The teaching is mainly designed with "flipped classroom" and learning activities in class and smaller groups. Digital learning resources such as digital lectures, videos and films will be available to the students in advance. Students are recommended to use these resources and to be prepared before the lectures and the seminars. The students are specially recommended to participate at the presentation seminar since this seminar offers a unique opportunity for learning.

Assessment

None.

Permitted exam materials and equipment

Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter. Nærmere informasjon om arbeidskrav og krav til deltakelse er beskrevet i den innledende delen av fagplanen. Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen i emnet kan avlegges:

 

Naturfagdidaktikk 1-1

  • Naturfagrapport fra naturfaglig forsøk (500-1000 ord).
  • Gjennomføre et undervisningsopplegg i naturfag og reflektere over opplegget med fagdidaktisk begrunnelse (1500 ord +/- 10%)

 

Fysikk 1-1, Kropp & helse 1-1 og Kjemi 1-1

  • Designe og lage to modeller knyttet til ulike deler av naturfaget. Framlegg i gruppe med 3-4 studenter (15-20 min. presentasjon), samt hverandrevurdering av en annen gruppes modeller.

Det er i tillegg krav om at studenten må gjennomføre flerfaglig arbeidskrav for å få avlegge eksamen i emnet. Se programplanen for nærmere informasjon om arbeidskravene.

 

Aktiviteter med obligatorisk deltakelse

Fordi erfaringsdeling og respons krever tilstedeværelse, og fordi teknologi- og designundervisning krever avansert utstyr er det knyttet krav om 100 % deltakelse på aktivitetene som er nevnt nedenfor. 

 

I temaene Kjemi 1-1, Fysikk 1-1 og Kropp og helse 1-1

  • Presentasjonsdag for modell
  • Deltakelse på sikkerhetskurs inkludert forarbeid

 

I temaet Teknologi og design 1-1

  • All undervisning (inntil 4 dager)

Grading scale

Eksamensform

Eksamen arrangeres som en individuell fagdidaktisk semesteroppgave på 2000 ord +/- 10%. Nærmere retningslinjer og vurderingskriterier for oppgaven gis i undervisningen.

 

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen. Ved ikke bestått resultat på ordinær eksamen, kan en omarbeidet semesteroppgave leveres til ny eksamen. Ved forbedring av karakter må det leveres en ny semesteroppgave med en annen didaktisk tilnærming.

Examiners

Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.