EPN-V2

TGSP1400 Norwegian Sign Language 2B Course description

Course name in Norwegian
Norsk tegnspråk 2B
Study programme
Sign Language
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Programme description
Course history

Introduction

Studentene skal videreutvikle sine språklige ferdigheter slik at de kan forstå og selv delta i samtaler om de fleste av dagliglivets hendelser og gjøremål, og slik at de kan forstå videotekster om ulike emner fortalt av tegnspråkbrukere i ulike aldre og med ulik bakgrunn.;Studentene skal også videreutvikle sine kunnskaper om norsk tegnspråk og dets utvikling gjennom årene.;

Emneplan ble godkjent av utdanningsutvalget LUI 29. november 2021 og gjelder fra høsten 2022.

Required preliminary courses

Admission to the Master's programme.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:;

Knowledge;

The student;has knowledge of;

  • the;philosophical;underpinnings of scientific research;
  • various theories and methods in science and design;research;;
  • ethical implications of scientific and professional work;

Skills;

The student;is able;to;;

  • plan and complete;their;own research projects;
  • identify, discuss and evaluate relevant research theories and;methods;
  • integrate academic scientific methods;and;rigor;in practice based and creative research;
  • write articles;according to;universal;academic standards;

General competence;

The student;

  • has;a developed;understanding;of;academic and practical design;research;and its relevance;to;practice;

Content

Studentene;fortsetter;å utvikle;et grunnleggende vokabular og øker samtalekompetansen sin. Utdyping av språkferdigheter, både gjennom monolog og dialoger.;Økt;kompetanse rundt tegnspråkets utvikling, i tillegg til samfunnsutviklingen og hvordan ulike syn gjennom tidene har satt sitt preg på tegnspråket.;;Emnets undervisningsprogresjon er lagt opp til å følge felles europeisk referanseramme for språk (CEFR).;

Teaching and learning methods

The most important teaching and learning methods for this course are lectures, seminars, group work, self-study, studio work and tutoring.

Course requirements

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:;

  • Attendance;of;minimum 80%;
  • 2;milestone;deliverables;(oral presentation;and/or;written);
  • One;written;assignment;(2500 - 4000;words);

Assessment

All aids allowed

Permitted exam materials and equipment

Grade scale A-F

Grading scale

Two internal. External examiner is used periodically.

Examiners

  • History;and;philosophy;of;science;
  • Scientific;research;methods;
  • Ethics in research and professional work;
  • Research by design;
  • Studio workshop;experiments;