EPN-V2

TGSP1100 Norwegian Sign Language 1A Course description

Course name in Norwegian
Norsk tegnspråk 1A
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Programme description
  • Introduction

    The following coursework is mandatory and must be approved to be eligible for the exam:

    Two mandatory group assignments where

    • each group consists of 1 to 4 students
    • each assignment is submitted as a report of 6-12 pages
    • each assignment can be re-submitted once if it is not accepted.
  • Required preliminary courses

    Individual oral examination of about 30 minutes consisting of a presentation by the student and consecutive questions of . The examination result cannot be appealed.

    In the case of a new or postponed examination, a different examination format may be used, or a new assignment with a new deadline may be given. If an oral examination is used, it cannot be appealed.

  • Learning outcomes

    The student may use his/her own computer for the presentation.

  • Content

    Studentene utvikler et grunnleggende vokabular, grunnleggende forståelse av retninger og plasseringer i tegnrommet. De skal bruke strategier for avlesning og strategier for å sikre kommunikasjon og felles forståelse, samt tilegne seg grunnleggende kunnskaper om hvordan norsk tegnspråk er bygd opp, og om språkbrukerne. Emnets undervisningsprogresjon er lagt opp til å følge felles europeisk referanseramme for språk (CEFR).

  • Teaching and learning methods

    Pass/fail.

  • Course requirements

    Two internal examiners. External examiner is used regularly.

  • Assessment

    Leiv Øyehaug

  • Permitted exam materials and equipment

    Emnet bygger på

    • DAFE1000 Matematikk 1000
    • DAPE2101 Fysikk og kjemi.

    Det er en fordel å ha gjennomført emnet DAPE2000 Matematikk 2000 med statistikk.

  • Grading scale

    Eksamen vurderes til bestått / ikke bestått

  • Examiners

    Det benyttes to sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.