EPN-V2

TEGN3210 Linguistics for Sign Language Teachers Course description

Course name in Norwegian
Lingvistikk for tegnspråklærere
Study programme
Norwegian Sign Language
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Emnet må sees i sammenheng med de øvrige emnene i tredje studieår på programmet.

Emneplan ble godkjent av utdanningsutvalget LUI 29. november 2021 og gjelder fra høsten 2022.

Required preliminary courses

Emnet har ikke forkunnskapskrav, men studiet har generelle progresjonsregler. Se programplan.

Learning outcomes

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Content

I dette emnet skal studentene på grunnlag av sine tegnspråklingvistiske kunnskaper, ferdigheter og generelle kompetanse fra tidligere i studiet utdype sine kunnskaper, ferdigheter og generelle kompetanse i allmenn lingvistikk.

Teaching and learning methods

Pass/fail

Course requirements

Two internal examiners are used. External programme supervisors are appointed to evaluate the coherence of the programme as a whole and the exams in each individual course.

Assessment

Eksamen er en tre-dagers individuell hjemmeeksamen. Besvarelsen skal være skriftlig på 3000 ord +/- 10 %.

Følgende språk kan benyttes: skriftlig norsk (bokmål eller nynorsk), svensk, dansk eller engelsk.

Ny/utsatt eksamen foregår som ordinær eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges

Grading scale

The course aims to develop the students’ analytical perspective on theory, methods, empirical data and ethics in ECEC research. All research, whether qualitative or quantitative, is based on philosophy of science assumptions that build on different views of knowledge and truth. The course is about exploring, understanding and using different theories of science and qualitative and quantitative research methods, to be able to critically assess one’s own and other people’s research.

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.