Programplaner og emneplaner - Student
TEGN3210 Linguistics for Sign Language Teachers Course description
- Course name in Norwegian
- Lingvistikk for tegnspråklærere
- Study programme
-
Norwegian Sign Language
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet må sees i sammenheng med de øvrige emnene i tredje studieår på programmet.
Emneplan ble godkjent av utdanningsutvalget LUI 29. november 2021 og gjelder fra høsten 2022.
Required preliminary courses
Emnet har ikke forkunnskapskrav, men studiet har generelle progresjonsregler. Se programplan.
Learning outcomes
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Content
I dette emnet skal studentene på grunnlag av sine tegnspråklingvistiske kunnskaper, ferdigheter og generelle kompetanse fra tidligere i studiet utdype sine kunnskaper, ferdigheter og generelle kompetanse i allmenn lingvistikk.
Teaching and learning methods
Pass/fail
Course requirements
Two internal examiners are used. External programme supervisors are appointed to evaluate the coherence of the programme as a whole and the exams in each individual course.
Assessment
Eksamen er en tre-dagers individuell hjemmeeksamen. Besvarelsen skal være skriftlig på 3000 ord +/- 10 %.
Følgende språk kan benyttes: skriftlig norsk (bokmål eller nynorsk), svensk, dansk eller engelsk.
Ny/utsatt eksamen foregår som ordinær eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges
Grading scale
The course aims to develop the students’ analytical perspective on theory, methods, empirical data and ethics in ECEC research. All research, whether qualitative or quantitative, is based on philosophy of science assumptions that build on different views of knowledge and truth. The course is about exploring, understanding and using different theories of science and qualitative and quantitative research methods, to be able to critically assess one’s own and other people’s research.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.