Programplaner og emneplaner - Student
TANN2100 Dental Prosthetics 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Protetikk 2
- Study programme
-
Bachelor Programme in Dental Technology
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2016/2017
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course description is based on the National Curriculum Regulations for Kindergarten Teacher Education (180 credits) adopted by the Ministry of Education and Research on 4 June 2012.
The knowledge area comprises key topics in early childhood education and care such as children’s development, play, learning, formative development and care in a society characterised by diversity, change and complexity. In order to create good, stimulating play and learning environments, children’s participation, relationship building and didactics will be a central part of the course. The values, distinctive nature and history of early childhood education and care (ECEC) centres will be discussed in order to promote a fundamental professional understanding and occupational identity.
Required preliminary courses
Studenten må ha bestått alle emner i 1. studieår.
Learning outcomes
Kunnskap
Studenten
- kan forklare prepareringens betydning for ulike fremstillingsteknikker innen krone- og broprotetikk
- kan gjøre rede for materialvalg, konstruksjonsprinsipper og arbeidsgang ved krone- og broprotetikk produsert med konvensjonell framstillingsteknikk og CAD/CAM
- kan beskrive munnhulens ortofunksjon ved tanntap
- kan beskrive statiske, dynamiske og artikulatoriske regler for oppstilling av helsett i normalbitt
- kan forklare sammenhengen mellom tannerstatningens farge og formmessige utforming og pasientens aksept av protesen
- har kjennskap til modellanalyse og surveying ved konstruksjon av partiell protetikk
- kjenner til bittskinner som beskyttelse/ behandlingsmulighet ved funksjonsrelaterte sykdommer
Ferdigheter
Studenten
- kan selvstendig fremstille tilfredsstillende arbeidsmodeller og antagonistmodeller i gips, samt artikulere gipsmodellene korrekt
- kan produsere underkonstruksjoner i metall til kroner og små broer ved hjelp av konvensjonelle framstillingsteknikker og/eller CAD/CAM, med akseptabel passform og funksjon
- kan brenne porselen med enkel sjikteteknikk til single metallkeram koner med akseptabel morfologi, estetikk og funksjon
- kan stille opp helsett i normalbitt med akseptabel estetikk og passform og med balansert artikulasjon i henhold til Gysis grunnprinsipper
- kan utforme protesens basis med hensyn til riktig utstrekning og bukkal retensjon i et gitt kaus
- kan benytte parallellometer for å designe klammere og under veiledning vokse opp en partiell protese
- behersker riktig bruk av maskiner og utstyr i et helse-, miljø- og sikkerhetsperspektiv
- kan planlegge og gjennomføre et prosjektarbeid med en relevant problemstilling og metode etter gjeldende regler for oppgaveskriving
Generell kompetanse
Studenten kan
- dokumentere og presentere eget arbeid
- reflektere over kvaliteten av eget arbeid innen emnet
- foreta litteratursøk samt utvise riktig kildebruk ved henvisning til fagstoff og forskning i teoretiske oppgaver
Teaching and learning methods
Required coursework and participation in compulsory teaching activities must be approved before the student can take the exam.
Coursework requirements
Autumn
- Individual written coursework relating to play and the importance of play. Scope: 2,000 words (+/- 10%).
Spring
- Oral presentation in groups relating to linguistic and cultural diversity (around 20 minutes)
Compulsory activities
The students must have participated in the following activities before they can take the exam:
- Participation in Inter1100; seminar over two days. See Inter1100
- Group supervision relating to an individual written coursework relating to play and the importance of play
- Group supervision and attendance in connection with the oral presentation of a coursework relating to linguistic and cultural diversity
- Participation in preparation for and summary of the practical training
An 80% attendance requirement applies to the teaching
The attendance requirement for all teaching activities is 80%.
For more detailed information about coursework requirements, compulsory activities and attendance requirements, see the programme description for the full-time Bachelor’s Programme in Early Childhood Education and Care (180 credits).
Suitability assessment
See the programme description for the full-time Bachelor’s Programme in Early Childhood Education and Care (180 credits) for further information.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen:
- minimum 90 % tilstedeværelse ved demonstrasjonsforelesningene
- minimum 80 % tilstedeværelse på seminarer, timeplanfestet gruppearbeid, individuelle veiledningstimer og veiledning i prosjektgruppen. På et av seminarene skal studentgruppene presentere sitt eksamensprosjekt (se eksamen nedenfor). Studenter som ikke er til stede, må legge frem prosjektet for faglærer.
Assessment
Vurderingsinnhold: Læringsutbyttene
Eksamensform:
Eksamen har 3 deler: 1. Prosjektoppgave, 7000-9000 ord, utført i gruppe på 2-3 studenter 2. To individuelle praktiske arbeider inkludert prosessbok 3. Individuell muntlig høring, inntil 20 min.
Det settes delkarakter på hver eksamensdel. Eksamen er bestått når alle deler har fått karakter A-E. Både skriftlig og praktisk del må være bestått (A-E) for å fremstille seg til muntlig høring. Endelig karakter bygger på følgende vekting: prosjektrapport 35 %, tanntekniske produkter 50 % og muntlig høring 15 %.
Grading scale
Grade scale: A–F.
Examiners
This knowledge area comprises the following topics:
- ECEC centres and the role of ECEC teachers
- Fundamental views on education
- Children’s development and learning
- Children’s sexuality, gender and identity
- Care and transitions
- Formative development and participation
- Play and friendship
- Diversity and equality
- Observation and didactics
- Educational leadership and supervision