EPN-V2

TAB3900 Bachelor’s Thesis Course description

Course name in Norwegian
Bacheloroppgave
Study programme
Bachelor Programme in Dental Technology
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
SPRING 2024
Schedule
Course history

Introduction

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskaper

Studenten

  • har innsikt i offentlighetsteori og teorier om biblioteket som offentlig demokratisk institusjon
  • har innsikt i begreper som ytringsfrihet og sensur, demokrati og deltakelse.
  • har kunnskap om bibliotekenes rolle som demokratisk institusjon og møteplass, både politisk og i et forskningsperspektiv
  • har kunnskap om bibliotekarens rolle i utvikling av demokratisk infrastruktur

Ferdigheter

Studenten

  • kan diskutere og reflektere kritisk over bibliotekets rolle som offentlig demokratisk institusjon
  • kan anvende forskingsbasert kunnskap og teori om biblioteket som demokratisk infrastruktur
  • kan bidra til å utvikle samlinger, tjenester og lokalsamfunn med utgangspunkt i bibliotekets rolle som offentlig demokratisk institusjon

Generell kompetanse

Studenten

  • kan evaluere andres faglige arbeid, og gi skriftlige tilbakemeldinger 
  • kan syntetisere ulike informasjonskilder og perspektiver som bakgrunn for argumentasjon og diskusjon

Required preliminary courses

Arbeidsformene veksler mellom forelesninger og seminar, gruppearbeid, hverandrevurdering, studentpresentasjoner og selvstudium. Emnet henter inspirasjon fra problembasert læring, der ulike scenarier danner grunnlag for diskusjon og refleksjon. Semesteroppgaven danner grunnlag for selvstendig arbeid utover i semesteret.

Emnet er i hovedsak campusbasert.

Learning outcomes

Eksamen i emnet er en individuell semesteroppgave med omfang på 15000-20000 tegn inkludert mellomrom. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial/ Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av semesteroppgaven til sensur én gang.

Teaching and learning methods

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Course requirements

Gradert skala A-F.

Assessment

Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Grading scale

Grade scale A-F

Examiners

Part 1) Each exam is assessed by one internal and one external examiner.

Part 2) The oral exam is assessed by one internal and one external examiner

Overlapping courses

15 credits overlap with the course TANN3900.