Programplaner og emneplaner - Student
TAB3900 Bachelor’s Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor Programme in Dental Technology
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
SPRING 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten
- har innsikt i offentlighetsteori og teorier om biblioteket som offentlig demokratisk institusjon
- har innsikt i begreper som ytringsfrihet og sensur, demokrati og deltakelse.
- har kunnskap om bibliotekenes rolle som demokratisk institusjon og møteplass, både politisk og i et forskningsperspektiv
- har kunnskap om bibliotekarens rolle i utvikling av demokratisk infrastruktur
Ferdigheter
Studenten
- kan diskutere og reflektere kritisk over bibliotekets rolle som offentlig demokratisk institusjon
- kan anvende forskingsbasert kunnskap og teori om biblioteket som demokratisk infrastruktur
- kan bidra til å utvikle samlinger, tjenester og lokalsamfunn med utgangspunkt i bibliotekets rolle som offentlig demokratisk institusjon
Generell kompetanse
Studenten
- kan evaluere andres faglige arbeid, og gi skriftlige tilbakemeldinger
- kan syntetisere ulike informasjonskilder og perspektiver som bakgrunn for argumentasjon og diskusjon
Required preliminary courses
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger og seminar, gruppearbeid, hverandrevurdering, studentpresentasjoner og selvstudium. Emnet henter inspirasjon fra problembasert læring, der ulike scenarier danner grunnlag for diskusjon og refleksjon. Semesteroppgaven danner grunnlag for selvstendig arbeid utover i semesteret.
Emnet er i hovedsak campusbasert.
Learning outcomes
Eksamen i emnet er en individuell semesteroppgave med omfang på 15000-20000 tegn inkludert mellomrom. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial/ Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av semesteroppgaven til sensur én gang.
Teaching and learning methods
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Course requirements
Gradert skala A-F.
Assessment
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A-F
Examiners
Part 1) Each exam is assessed by one internal and one external examiner.
Part 2) The oral exam is assessed by one internal and one external examiner
Overlapping courses
15 credits overlap with the course TANN3900.