Programplaner og emneplaner - Student
TAB1400 Oral Health – Occlusion and Pathology Course description
- Course name in Norwegian
- Oral helse - bittfysiologi og patologi
- Study programme
-
Bachelor Programme in Dental Technology
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Grade scale A-F
Required preliminary courses
5 credits overlap with the course TANN1200 Dental Materials
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can explain the factors that contribute to pathology in the oral cavity
- can describe the mechanisms behind and the consequences of the diseases caries, gingivitis and periodontitis
- can describe the oral cavity’s orthofunction in connection with tooth loss
- can explain the relevant procedures for hygiene and taking impressions of a patient's teeth
- is familiar with bite splints as a protection/treatment option in connection with function-related illness
- is familiar with areas of use and possible consequences of the use of teeth whitening trays
Skills
The student can
- produce a flexible splint
- under supervision, make simple impressions of a patient referred by a dentist
- carry out legally required record keeping and secure storing of files
General competence
The student can
- reflect on different views on dental health in relation to different age groups and cultures
- participate in an interdisciplinary exchange of opinions about the choice of splint therapy in a given case
Teaching and learning methods
Emnet legger vekt på å anvende digitale verktøy innenfor eget utdanningsprogram og å utvikle læringsoppgaver og undervisningsopplegg for å imøtekomme elevenes ulike behov. Sentralt i dette emnet er tilrettelegging gjennom digitale verktøy som fremmer likeverdig opplæring og inkludering. I emnet skal studenten planlegge, gjennomføre og vurdere et utviklingsarbeid på egen eller annen egnet arbeidsplass.
Course requirements
The following must have been approved in order for the student to take the exam:
- a minimum attendance of 90 % at demonstration lectures in the laboratory
- a minimum attendance of 80 % at skills training, seminars and scheduled group work
Assessment
Individual home exam over two days. Either a written assignment of 1,000 words (+/- 10 percent), or a film/video, podcast, up to ten minutes
Permitted exam materials and equipment
Etter fullført studie har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om formidling gjennom digital teknologi med lyd, bilde og video
- har kunnskap om tilgjengelighetsfunksjoner og universell utforming
- har kunnskap om undervisningsstrategier og opplæring som fremmer dybdelæring
- har kunnskap om personvern, deling og etikk i teknologirike læringsmiljøer
Ferdigheter
Studenten
- kan utvikle og anvende multimodale læringsressurser til bruk i fag- og yrkesopplæringen
- kan planlegge, anvende og evaluere bruken av digitale verktøy i tilpasset opplæring
- kan utvikle undervisningsopplegg basert på omvendt undervisning og blandet læring
- kan planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere utviklingsarbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan tilrettelegge opplæringen for en mangfoldig elevgruppe ved bruk av digitale verktøy
- kan kritisk reflektere over opplæring og bruk av digitale verktøy i tilpasset opplæring
- kan anvende undervisningsprinsipper i produksjonen av multimodalt innhold og digital opplæring
Grading scale
Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen.
Examiners
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Refleksjonsoppgave om profesjonsfaglig digital kompetanse og undervisningsdesign. Individuell oppgave som dokumenteres i form av skriftlig oppgave på 1500 ord +/-10%.
- Utarbeidelse av et digitalt undervisningsopplegg til bruk i egen undervisning. Individuell oppgave som dokumenteres i form av en multimodal presentasjon på 6-8 minutter.
- Gjennomføre et utviklingsarbeid, med påfølgende deling av erfaringer og oppdagelser i profesjonsfellesskapet. Individuell oppgave som dokumenteres i form av en videopresentasjon på 4-6 minutter.
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.
Overlapping courses
5 credits overlap with the course TANN1100 Dental Morphology and Biology