EPN-V2

SYKP3900B Bachelor's Thesis Course description

Course name in Norwegian
Bacheloroppgave
Study programme
Bachelor's Programme in Nursing
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
SPRING 2024
Schedule
Course history

Introduction

The bachelor’s thesis is the final academic in-depth paper in the nursing programme. Through the work on the bachelor’s thesis, the student will delve into a delimited area of research, and have the opportunity to develop his/her own academic independence. The topic must be linked to the nursing profession, patients and/or next-of-kin. The bachelor’s thesis must include systematic literature searches to apply results from recent research related to the chosen research question. The bachelor’s thesis must be presented in a systematic and clear manner. The title of the bachelor’s thesis will also be included on the diploma.

In the autumn semester, some teaching will be set up in connection with, for example, the development of a preliminary topic and problem for the bachelor thesis, cf. the work requirement Project description for the bachelor thesis.

Required preliminary courses

Passed first and second year of the programme.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student is capable of

  • discussing the nurse’s role and responsibilities in a chosen area of specialisation
  • summarising relevant research and professional development in the chosen specialisation

Skills

The student is capable of

  • creating a project description, including a time schedule and how he/she intends to complete the bachelor’s thesis with the resources available
  • formulating a clear research question relating to nursing, which is possible to answer within the framework of the thesis
  • carrying out an independent systematic literature review in accordance with the applicable research standards
  • clarifying concepts, analysing and assessing different sources of information, and using these sources to formulate relevant argumentation
  • presenting specialist literature in an independent, logical, critical and systematic manner

Competence

The student is capable of

  • disseminating and arguing for strengths and weaknesses of his/her own study in a substantial and methodical manner
  • reflecting on relevant research ethics issues

Teaching and learning methods

Lectures, seminars, supervision, and self-study. All students will be allocated a supervisor.

Course requirements

The following coursework requirement must have been approved in order for the student to take the examination:

  • Project description for the bachelor’s thesis, scope 1,000 words (+/- 10%)
  • Completed supervision, three compulsory supervision sessions out of the four sessions offered

Assessment

Landmåling omfatter innsamling, prosessering, analyse, lagring, distribusjon, presentasjon av romlig stedfestet informasjon. Emnet vil gi grunnleggende teoretisk og anvendelsesorientert kunnskap om utvalgte deler av landmåling.

Statistikk gir sammen med de andre realfagene det fundamentale grunnlaget for ingeniørfagene. Dette emnet skal gi studenten forståelse for statistiske og sannsynlighetsteoretiske begreper, problemstillinger og løsningsmetoder med sikte på anvendelser innen eget fagfelt og ingeniørfag generelt.

Permitted exam materials and equipment

Ingen utover opptakskrav.

Grading scale

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten kan:

  • gjøre rede for det geodetiske grunnlaget for høyde- og koordinatangivelse av terrengpunkter, samt hovedprinsippene i feillære
  • prinsippene for virkemåten til GNSS, totalstasjoner og annet landmålingsutstyr
  • teorien bak praktiske beregninger i landmåling
  • gjøre rede for sentrale begreper innen mengdelære, sannsynlighetsteori, parameterestimering, hypotesetestingsteori og modellvalg
  • gjøre rede for sannsynlighetsfordelingene normal, binomisk, Poisson og eksponensial og typiske problemstillinger hvor de kan anvendes

Ferdigheter

Studenten:

  • kan beregne høyder og koordinater til terrengpunkter, beregne areal av tomter og polygondrag
  • kan beregne areal av tomter
  • kan bruke totalstasjon og nivelleringskikkert
  • kan tegne tverrprofiler, lengdeprofiler og utføre masseberegninger
  • anvende statistiske prinsipper og begreper fra eget fagfelt
  • utføre grunnleggende sannsynlighetsregning og parameterestimering
  • sette opp konfidensintervaller og utføre hypotesetester for normalfordelte og binomisk fordelte data
  • utføre enkle korrelasjons-/regresjonsanalyser

Generell kompetanse

Studenten:

  • forstår og kan bruke geografisk informasjon til planlegging, utførelse og kontroll av byggevirksomhet ved hjelp av digitalt utstyr som totalstasjon og GPS, og kan bruke relevante dataprogrammer til å tolke resultatene. Studenten kan kontrollere dette med manuelle beregninger
  • benytter statistiske tenkemåter på ingeniørproblemstillinger og formidler disse skriftlig og muntlig
  • løser ingeniørproblemstillinger ved sannsynlighetsregning, statistisk forsøksplanlegging, datainnsamling og analyse

Examiners

Arbeids- og undervisningsformer er forelesning og øvingstimer hver uke. I øvingstimene arbeider studentene med oppgaver, dels individuelt, dels i grupper og får veiledning av faglærer og/eller studentassistent (står som arbeidskrav).

Overlapping courses

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • 2 feltøvelser i gruppe med rapport.
  • 5 individuelle innleveringsoppgaver. 10-20 sider.