EPN-V2

SYKP3900 Bachelor's Thesis Course description

Course name in Norwegian
Bacheloroppgave
Study programme
Bachelor's Programme in Nursing
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
SPRING 2023
Schedule
Course history

Introduction

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap om utvalgte biokjemiske og cellebiologiske metoder, deres muligheter og begrensninger
  • kan redegjøre for teori og prinsipper for avanserte proteinanalyser både in vivo og in vitro
  • har oppdatert kunnskap om proteomikk
  • har kunnskap om avanserte mikroskopiteknikker og deres anvendelsesområder
  • har avansert kunnskap om ulike metoder for tillaging av transgene dyr, og kan redegjøre for lover og forskrifter som regulerer fremstillingen av disse

Ferdigheter

Studenten

  • kan selvstendig vurdere biokjemiske og cellebiologiske metoders egnethet, deres styrker og svakheter
  • kan selvstendig utføre og kritisk tolke resultater fra utvalgte metoder innenfor biokjemi og cellebiologi
  • kan utføre bioinformatiske søk i internettbaserte sekvensdatabaser
  • kan utforme en forskningsrapport på vitenskapelig vis

Generell kompetanse

Studenten

  • kan kritisk vurdere aktuelle metoder i biomedisinsk forskning og diagnostikk
  • kan designe en forskningsstudie innenfor biokjemi og cellebiologi
  • kan nyttiggjøre seg av, drøfte og formidle avansert forskningslitteratur
  • kan kritisk vurdere etiske dilemmaer ved bruk av dyr i forskning

Required preliminary courses

Passed first and second year of the programme.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student is capable of

  • discussing the nurse’s role and responsibilities in a chosen area of specialisation
  • summarising relevant research and professional development in the chosen specialisation

Skills

The student is capable of

  • creating a project description, including a time schedule and how he/she intends to complete the bachelor’s thesis with the resources available
  • formulating a clear research question relating to nursing, which is possible to answer within the framework of the thesis
  • carrying out an independent systematic literature review in accordance with the applicable research standards
  • clarifying concepts, analysing and assessing different sources of information, and using these sources to formulate relevant argumentation
  • presenting specialist literature in an independent, logical, critical and systematic manner

Competence

The student is capable of

  • disseminating and arguing for strengths and weaknesses of his/her own study in a substantial and methodical manner
  • reflecting on relevant research ethics issues

Teaching and learning methods

Lectures, seminars, supervision and self-study. All students will be allocated a supervisor.

Course requirements

Ingen

Assessment

Gradert skala A-F

Permitted exam materials and equipment

En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene

Grading scale

Grunnleggende laboratorietekniske ferdigheter innen biokjemiske og cellebiologiske metoder på bachelornivå.

Examiners

One internal and one external examiner.

Overlapping courses

SYKK3900 and SYKP3900 overlap 100 %.