Programplaner og emneplaner - Student
SYKP1310 Administration of Medicine Course description
- Course name in Norwegian
- Legemiddelhåndtering
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Nursing
- Weight
- 2.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This course introduces students to basic drug administration and drug calculation. They will learn about the connection between drug administration and patient safety and about the accuracy requirements that apply to working with drugs. The theme will be continued in the second and third years of study.
Required preliminary courses
Admission to the programme.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:
Knowledge
The student
- can describe an account of key terms in drug handling
- can describe the procedure for handling drugs from the drug is prescribed until taken it or it has been disposed of
- describe generic drug substitution and applying the Norwegian Medicines Agency's substitution list or local substitution list
- referring to relevant legislation and regulations for the use of drugs, including regulation for documentation, handling of non-conformities and disposal
Skills
The student
- can carry out independent and faultless calculations of drug dosages, quantities and strengths using different methods of administration
- can assess and checking their own and other people’s calculations
- can usiereference works such as Felleskatalogen and Legemiddelhåndboka
General competence
The student
- has knowledge of and understanding of the connection between proper drug handling and patient safety
Teaching and learning methods
Self-study, lectures, work on assignments in groups at workshop. Digital learning activities. Simulation in drug calculations and drug administration at the SF-unit.
Course requirements
Målet med emnet er at studenten skal utvikle særskilt kunnskap om og kompetanse i forskningsdesign, forskningsmetodologi og forskerroller i barnehageforskningen. Emnet gir fordypning i å lese og forstå forskning, betydningen av forskningsoversikter og å ta kritisk stilling til innhold i foreliggende forskning. Undervisningen setter forskning ved Institutt for barnehagelærerutdanning i sammenheng med nasjonal og internasjonal forskning. Det forventes stor grad av selvstendighet og aktiv deltagelse fra studentene.
Assessment
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om tematiske, teoretiske og metodologiske tilnærminger til barnehagerelevant forskning
- har utviklet sin kunnskap om forskningsdesign, forskningsoversikter, forskningsmetoder, analyse og forskningsetikk
- har særskilt kunnskap om ulike forskerroller og deres implikasjoner for forsknings- og utviklingsarbeid
Ferdigheter
Studenten
- kan lese, forstå, orientere seg i og formidle forskning
- kan lage en oversikt over aktuell forskning innenfor et bestemt felt
- kan analysere og forholde seg kritisk til ulike forskningsmetoder og forskningsdesign
- kan analysere og reflektere kritisk over ulike forskerroller
Generell kompetanse
Studenten
- kan lese forskningspublikasjoner og identifisere likheter og forskjeller i hvordan publikasjonene er bygd opp
- kan analysere og reflektere kritisk over forskningsdesign og metodologi i barnehagerelevant forskning
- kan utvikle et forskningsdesign og kritisk reflektere over metodologien i eget prosjekt
- kan identifisere forskningsetiske problemstillinger knyttet til barnehagerelevant forskning
Permitted exam materials and equipment
Calculator handed out by the university.
Grading scale
Pass-fail.
Examiners
All answers are assessed by one examiner.
External peer groups from multiple institutions are used in the design of assignment sets and evaluation criteria.
Overlapping courses
Bestått/ikke bestått.