EPN-V2

SYKP1310 Administration of Medicine Course description

Course name in Norwegian
Legemiddelhåndtering
Study programme
Bachelor's Programme in Nursing
Weight
2.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
SPRING 2026
Schedule
Course history

Introduction

This course introduces students to basic drug administration and drug calculation. They will learn about the connection between drug administration and patient safety and about the accuracy requirements that apply to working with drugs. The theme will be continued in the second and third years of study.

Required preliminary courses

Admission to the programme.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:

Knowledge

The student

  • can describe an account of key terms in drug handling
  • can describe the procedure for handling drugs from the drug is prescribed until taken it or it has been disposed of
  • describe generic drug substitution and applying the Norwegian Medicines Agency's substitution list or local substitution list
  • referring to relevant legislation and regulations for the use of drugs, including regulation for documentation, handling of non-conformities and disposal

Skills

The student

  • can carry out independent and faultless calculations of drug dosages, quantities and strengths using different methods of administration
  • can assess and checking their own and other people’s calculations
  • can usiereference works such as Felleskatalogen and Legemiddelhåndboka

General competence

The student

  • has knowledge of and understanding of the connection between proper drug handling and patient safety

Teaching and learning methods

Self-study, lectures, work on assignments in groups at workshop. Digital learning activities. Simulation in drug calculations and drug administration at the SF-unit.

Course requirements

Målet med emnet er at studenten skal utvikle særskilt kunnskap om og kompetanse i forskningsdesign, forskningsmetodologi og forskerroller i barnehageforskningen. Emnet gir fordypning i å lese og forstå forskning, betydningen av forskningsoversikter og å ta kritisk stilling til innhold i foreliggende forskning. Undervisningen setter forskning ved Institutt for barnehagelærerutdanning i sammenheng med nasjonal og internasjonal forskning. Det forventes stor grad av selvstendighet og aktiv deltagelse fra studentene.

Assessment

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har inngående kunnskap om tematiske, teoretiske og metodologiske tilnærminger til barnehagerelevant forskning
  • har utviklet sin kunnskap om forskningsdesign, forskningsoversikter, forskningsmetoder, analyse og forskningsetikk
  • har særskilt kunnskap om ulike forskerroller og deres implikasjoner for forsknings- og utviklingsarbeid

Ferdigheter

Studenten

  • kan lese, forstå, orientere seg i og formidle forskning
  • kan lage en oversikt over aktuell forskning innenfor et bestemt felt
  • kan analysere og forholde seg kritisk til ulike forskningsmetoder og forskningsdesign
  • kan analysere og reflektere kritisk over ulike forskerroller

Generell kompetanse

Studenten

  • kan lese forskningspublikasjoner og identifisere likheter og forskjeller i hvordan publikasjonene er bygd opp
  • kan analysere og reflektere kritisk over forskningsdesign og metodologi i barnehagerelevant forskning
  • kan utvikle et forskningsdesign og kritisk reflektere over metodologien i eget prosjekt
  • kan identifisere forskningsetiske problemstillinger knyttet til barnehagerelevant forskning

Permitted exam materials and equipment

Calculator handed out by the university.

Grading scale

Pass-fail.

Examiners

All answers are assessed by one examiner.

External peer groups from multiple institutions are used in the design of assignment sets and evaluation criteria.

Overlapping courses

Bestått/ikke bestått.