EPN-V2

SYKK3900B Bachelor's Thesis Course description

Course name in Norwegian
Bacheloroppgave
Study programme
Bachelor's Programme in Nursing
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

Kunnskap

Studenten har

· innsikt om FM-organisasjonen og dens kontekst, FM-organisering, inkludert interessenters behov, krav og forventninger

· innsikt om lederskap og krav i forbindelse med etablering av et FM-ledelsessystem

· kunnskap om planlegging av et FM-ledelsessystem, forberede tiltak for å håndtere risiko og ta hensyn til muligheter samt å fastsette FM-mål og planlegge for å oppnå målene

· kunnskap om å velge ut og skaffe til veie ressursene som er nødvendige for å etablere, iverksette, vedlikeholde og kontinuerlig forbedre FM-ledelsessystemet

· innsikt om planlegging og styring av drift for å håndtere risiko samt å se og ta hensyn til mulighetene

· kunnskap om overvåking, måling, analyse og evaluering knyttet til organiseringen av og rapporteringen om FM-organisasjonens ytelser

· kunnskaper om avviksanalyse og styring av korrigerende tiltak for derigjennom kontinuerlig å forbedre FM-ledelsessystemet

Ferdigheter

Studenten kan

· gjennomføre analyser i organisasjonen til kjernevirksomheten for å avdekke behov med betydning for FM

· utforme aktuelle krav til god ledelse av FM

· vurdere og formulere mål, herunder analysere og konsekvensvurdere aktuelle risikoområder

· bruke analyseresultater og foreta valg av ressurser

· styre valg av ressurser gjennom egne rutiner og kommunikasjonsrutiner med alle som har behov og interesse i at valgte mål nås

· velge og anvende metoder som er egnet til oppfølging og måling av ytelser

· anvende aktuelle former for håndtering av avvik og forbedring av kravformuleringer og gjennomføringsrutiner

Generell kompetanse

Studenten

· har innsikt i FM-profesjonens samfunnsroller og hvordan disse har endret seg over tid

· har innsikt i fagetiske utfordringer og prinsipper

· kan formidle faglig kunnskap skriftlig i ulike sjangre

Required preliminary courses

Passed first and second year of the programme.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:

Knowledge

The student

  • can discuss the nurse’s role and responsibilities in a chosen area of specialisation
  • can summarise relevant research and professional development in the chosen specialisation

Skills

The student

  • can create a project description, including a time schedule and how he/she intends to complete the bachelor’s thesis with the resources available
  • can formulate a clear research question relating to nursing, which is possible to answer within the framework of the thesis
  • can carry out an independent systematic literature review in accordance with the applicable research standards
  • can clarify concepts, analysing and assessing different sources of information, and using these sources to formulate relevant argumentation
  • can present specialist literature in an independent, logical, critical and systematic manner

General competence

The student i

  • can disseminate and arguing for strengths and weaknesses of his/her own study in a substantial and methodical manner
  • can reflect on relevant research ethics issues

Teaching and learning methods

Lectures, seminars, supervision, and self-study. All students will be allocated a supervisor.

Course requirements

The following coursework requirement must have been approved in order for the student to take the examination:

  • Project description for the bachelor’s thesis, scope 1,000 words (+/- 10%).
  • Completed supervision, three compulsory supervision sessions out of the four sessions offered.

Assessment

Bachelor’s thesis.

  • Literature review.
  • Normally written in group with 2-3 students.
  • Scope of 8,000 words (+/- 10%).

Resits/rescheduled exam: If the bachelor’s thesis is awarded a fail grade, the student has the right to submit a reworked version once.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

One internal and one external examiner.

Overlapping courses

SYKK3900, SYKP3900, SYKD3900 and SKOMP3910 are fully overlapping.