Programplaner og emneplaner - Student
SYKK1100 Anatomy, Physiology and Biochemistry Course description
- Course name in Norwegian
- Anatomi, fysiologi og biokjemi
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Nursing
- Weight
- 12.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course forms the basis for the nurse’s observation and assessment skills. An understanding of normality is necessary in order to observe and assess abnormalities. This course allows the student to acquire knowledge of the human being's composition and functions and the biochemical processes that influence the body.
Required preliminary courses
Admission to the programme.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student is capable of
- naming anatomical structures and organs in the human body
- describing where organs are located in relation to each other
- describing anatomical structure in terms of
- macroanatomical: organs and organ systems
- microanatomical: cells and tissues
- describing the function of different organs and organ systems in the body
- describing normal physiology in the various organs and organ systems
- describing regulation mechanisms and homoeostasis in a healthy body
Skills
The student
- is capable of disseminating basic knowledge of human anatomy and organ systems and of physiological and biochemical processes
Competence
The student
- recognises the importance of knowledge of the topic for practising professional nursing
Content
A more detailed description of the academic depth and level of the different topics is given in the specification of content set out in a document posted on OsloMet's digital learning platform at the start of the programme.
Teaching and learning methods
I dette emnet skal du tilegne deg kunnskap om de mest vanlige sykdommer innen medisin og kirurgi hos barn og voksne. Kunnskap om patologi og behandling er forutsetning for sykepleierens vurderings- handlings- og beslutningsprosess. Emnet er en forberedelse til emne SYKK/SYKPPRA20 Sykepleie til mennesker med akutt, kritisk og kronisk sykdom i 2. studieår.
Course requirements
Opptak til studiet.
Assessment
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for de vanligste sykdommer som kan kreve medisinsk eller kirurgisk behandling, med fokus på symptomer og tegn, sykdomsforløp og behandling
- kan gjøre rede for årsaker, forebygging, symptomer og tegn, utredning, behandling, prognose og komplikasjoner ved de vanligste sykdommer hos barn
- kan beskrive de vanligste prøver og undersøkelser som anvendes for å diagnostisere sykdom
- kan beskrive ulike legemiddelgrupper ved de vanligste indremedisinske sykdommer og sykdommer som krever kirurgi, med vekt på virkninger, mulige bivirkninger og interaksjoner
Generell kompetanse
Studenten
- kan reflektere over hvordan kunnskap om de vanligste sykdommer og årsaker til helsesvikt er sentralt for utøvelse av sykepleie
Permitted exam materials and equipment
Selvstudier, forelesninger, workshop, digitale læringsressurser, selvtesting med nettoppgaver
Deler av undervisningen er organisert som omvendt undervisning.
Grading scale
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- deltakelse på workshop, obligatorisk 80 % tilstedeværelse
- flervalgsoppgave, 60 % riktig svar på digitale flervalgsoppgaver
Examiners
National examination body (two examiners).
Overlapping courses
Gradert skala A-F.