Programplaner og emneplaner - Student
SYK2840B Supervision in Nursing Course description
- Course name in Norwegian
- Veiledning i sykepleie
- Study programme
-
Bachelor's Programme in NursingBachelor's Programme in Nursing
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen. Deleksamen 1 vektes med 51 %, mens deleksamen 2 vektes med 49 % i samlet karakter for emnet.
Required preliminary courses
Det benyttes intern og ekstern sensor.
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can explain key concepts and phases of supervision
- can describe the importance of communication and relations in supervision
- can describe the role and function of the supervisor as a facilitator of learning
- can describe formative and summative assessment and suitability assessment
- can describe how it is possible to update your own skills in a chosen subject area and how to contribute to developing professional practice
Skills
The student
- can plan, carry out and assess individual supervision
- can stimulate reflection on practice
- can reflect on current procedures and methods, and take the initiative to engage in dialogue about the implementation of new knowledge and new work methods
Competence
The student
- can reflect on their supervision, role and responsibility
- can reflect on nursing and/or health professional issues within a chosen subject area
Teaching and learning methods
Musikk I, emne 2 gir studentene opplæring i utøvende virksomhet, musikalsk ungdomskultur, media og teknologi og innføring i skolefaget musikk, slik det er beskrevet for trinn 5-10 i gjeldende læreplan.
De fagdidaktiske delene av studiet er i særlig grad innrettet mot musikklærerens arbeid med elevers faglige læring på trinn 5-10. Undervisningsstoff og arbeidsmåter i studiet skal gi studentene ferdigheter, kunnskap og erfaring som gjør dem fortrolige med musikalsk ungdomskultur. Som en forberedelse til FoU-oppgaven, og senere masteroppgaven, vil studentene i dette emnet begynne å arbeide med musikkdidaktiske fagtekster og akademisk skriving i musikkdidaktikk.
Course requirements
None.
Assessment
Group home exam
- In groups of up to seven students.
- The exam period extends throughout the course.
- Scope of 1,500 words (+/- 10%).
Resit exam: A student who fails the ordinary exam can submit a reworked version once as a resit.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Pass/fail. One overall grade is awarded for the whole group.
Examiners
One external and one internal examiner will assess at least 10% of the exam papers. The remaining papers will be assessed by two internal examiners. The external examiner’s assessment should benefit all the students.
Overlapping courses
Forskningsbasert kunnskap er avgjørende for kvaliteten i barnehagene. Barnehagerelevant forskning er et forskningsfelt i utvikling som har stor faglig og metodisk bredde. Det preges på en særskilt måte av barnehagens mandat, aktuelle samfunnsutfordringer og behovet for å utvikle ny kunnskap i fellesskap mellom forskningsinstitusjoner og sektor. Dette stiller krav til oppdatert og inngående kunnskap om hvordan barnehagerelevant forskning kan utvikles, tilrettelegges og gjennomføres.
Målet med emnet er at studenten skal utvikle særskilt kunnskap om og kompetanse i forskningsdesign, forskningsmetoder, forskerroller, tverrfaglige tilnærminger samt samarbeidsmodeller for forskning og utvikling av ny kunnskap mellom utdanningsinstitusjonen og barnehagesektoren.
Forståelse av forskerroller, utvikling av forskningsdesign, utdypet forståelse av og refleksjon over forskningsprosesser, metoder og forskningsetikk står sentralt. Profesjonsrelevant forsknings- og utviklingsarbeid i skjæringspunktet mellom sektor og utdanningsinstitusjon vil vektlegges. Arbeidet med emnet er tett knyttet til forskergrupper ved OsloMet og universitetsbarnehagene.
Emnet tilbyr et utvidet rom for å utforske og få innsikt i viktige sider ved forskningsprosesser. Emnet stiller store krav til selvstendig arbeid og egner seg godt som forarbeid til masteroppgaven.