EPN-V2

SYBAPRA1 Clinical Studies, Basic Nursing Course description

Course name in Norwegian
Praksisstudier i sykepleie, grunnleggende sykepleie
Study programme
Bachelor's Programme in Nursing
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Required preliminary courses

Emne 1 må være bestått før man kan ta eksamen i emne 2

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The students:

  • can describe relevant examples of how diseases and the patient’s surroundings can influence their basic needs and resources
  • have insight into the main content of laws and regulations regulating drug administration, can explain the basic principles of drug administration and can administer drugs under supervision
  • can explain important prerequisites for ethical and dignified elderly care, such as professional practice, consent, confidentiality and power relations in care, and describe examples related to the field of practice
  • can describe the ward’s routines regarding end of life care, and explain the main principles of the end of life care needs of dying patients and their next-of-kin
  • can describe relevant examples of the importance of aesthetics in nursing
  • can explain what evidence-based practice is

Skills

The students can:

  • understand the patient’s situation by applying knowledge of basic human needs and resources, and how humans respond to normal aging
  • identify the patient’s needs for nursing and their resources using the clinical assessment process
  • plan and carry out nursing actions to support the patient's basic needs and resources, under supervision, in such a way as to protect the patient's safety and dignity
  • apply basic ethical principles to identify and reflect on ethical dilemmas in the ward
  • document nursing in the ward's documentation systems in line with current guidelines
  • apply knowledge of basic communication with patients, next-of-kin and employees
  • perform basic medication management in accordance with applicable laws and regulations

Competence

The students can:

  • take initiative and show responsibility in the planning and implementation of their own practice and in their work with patients and co-workers
  • reflect on their own professional practice and take the initiative to seek out and obtain guidance
  • show responsible attitudes in accordance with ethical guidelines for nurses
  • show accuracy and reliability during their practice period
  • initiate and actively participate in the exchange of professional views and experience with fellow students and nurses in the field of practice

Teaching and learning methods

Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  1. Utarbeide egne utviklingsmål og reflektere over egen utvikling. Individuell skriftlig oppgave. Omfang: 400-500 ord
  2. Gjennomføre to veilednings- eller coachingoppgaver i praksis og føre logg fra disse. Individuell oppgave. Omfang 150-300 ord pr logg.
  3. Delta i basisgrupper der det fokuseres på ulike utfordringer i veiledning og coaching. Det kreves minimum 80 % tilstedeværelse i basisgruppen dersom ikke annet er avtalt med veileder/kontaktlærer

Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang

Assessment

Individuell prosjekteksamen. I eksamensbesvarelsen skal studenten dokumentere minst ett veilednings- eller coachingforløp med planlegging, gjennomføring og refleksjon over dette arbeidet knyttet opp mot relevant teori. Omfang: 2300-2500 ord

Ny og utsatt eksamen

Eksamen er en praksisrelatert oppgave. Til første ny/utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av prosjektoppgaven. Ved senere forsøk leveres ny prosjektoppgave.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt.

Grading scale

Eksamen vurderes til Bestått/ikke bestått.

Examiners

Det brukes to interne sensor på emnet, tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.

Course contact person

  • det filosofiske, psykologiske og pedagogiske grunnlaget for veiledning og coaching
  • grunnleggende kommunikasjonsferdigheter i veiledning og coaching
  • faser i og organisering av veilednings- og coachingprosesser, med bl. a. systematikk og struktur i prosessene
  • veiledning og coaching med særlig fokus på én - til - én veiledning
  • rollen som veileder og coach både som relasjonsbygger og prosessleder
  • etikk i veiledning og coaching

Overlapping courses

SYBAPRA1 and SYBASPRA1 overlap 100%.