Programplaner og emneplaner - Student
SYBAPRA1 Clinical Studies, Basic Nursing Course description
- Course name in Norwegian
- Praksisstudier i sykepleie, grunnleggende sykepleie
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Nursing
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Emne 1 må være bestått før man kan ta eksamen i emne 2
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The students:
- can describe relevant examples of how diseases and the patient’s surroundings can influence their basic needs and resources
- have insight into the main content of laws and regulations regulating drug administration, can explain the basic principles of drug administration and can administer drugs under supervision
- can explain important prerequisites for ethical and dignified elderly care, such as professional practice, consent, confidentiality and power relations in care, and describe examples related to the field of practice
- can describe the ward’s routines regarding end of life care, and explain the main principles of the end of life care needs of dying patients and their next-of-kin
- can describe relevant examples of the importance of aesthetics in nursing
- can explain what evidence-based practice is
Skills
The students can:
- understand the patient’s situation by applying knowledge of basic human needs and resources, and how humans respond to normal aging
- identify the patient’s needs for nursing and their resources using the clinical assessment process
- plan and carry out nursing actions to support the patient's basic needs and resources, under supervision, in such a way as to protect the patient's safety and dignity
- apply basic ethical principles to identify and reflect on ethical dilemmas in the ward
- document nursing in the ward's documentation systems in line with current guidelines
- apply knowledge of basic communication with patients, next-of-kin and employees
- perform basic medication management in accordance with applicable laws and regulations
Competence
The students can:
- take initiative and show responsibility in the planning and implementation of their own practice and in their work with patients and co-workers
- reflect on their own professional practice and take the initiative to seek out and obtain guidance
- show responsible attitudes in accordance with ethical guidelines for nurses
- show accuracy and reliability during their practice period
- initiate and actively participate in the exchange of professional views and experience with fellow students and nurses in the field of practice
Teaching and learning methods
Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Utarbeide egne utviklingsmål og reflektere over egen utvikling. Individuell skriftlig oppgave. Omfang: 400-500 ord
- Gjennomføre to veilednings- eller coachingoppgaver i praksis og føre logg fra disse. Individuell oppgave. Omfang 150-300 ord pr logg.
- Delta i basisgrupper der det fokuseres på ulike utfordringer i veiledning og coaching. Det kreves minimum 80 % tilstedeværelse i basisgruppen dersom ikke annet er avtalt med veileder/kontaktlærer
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang
Assessment
Individuell prosjekteksamen. I eksamensbesvarelsen skal studenten dokumentere minst ett veilednings- eller coachingforløp med planlegging, gjennomføring og refleksjon over dette arbeidet knyttet opp mot relevant teori. Omfang: 2300-2500 ord
Ny og utsatt eksamen
Eksamen er en praksisrelatert oppgave. Til første ny/utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av prosjektoppgaven. Ved senere forsøk leveres ny prosjektoppgave.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt.
Grading scale
Eksamen vurderes til Bestått/ikke bestått.
Examiners
Det brukes to interne sensor på emnet, tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.
Course contact person
- det filosofiske, psykologiske og pedagogiske grunnlaget for veiledning og coaching
- grunnleggende kommunikasjonsferdigheter i veiledning og coaching
- faser i og organisering av veilednings- og coachingprosesser, med bl. a. systematikk og struktur i prosessene
- veiledning og coaching med særlig fokus på én - til - én veiledning
- rollen som veileder og coach både som relasjonsbygger og prosessleder
- etikk i veiledning og coaching
Overlapping courses
SYBAPRA1 and SYBASPRA1 overlap 100%.