EPN-V2

STKD6410 Universal Design of New and Emerging Interfaces II Course description

Course name in Norwegian
Universal Design of New and Emerging Interfaces II
Study programme
International Summer School - Faculty of Technology, Art and Design
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Programme description
Course history

Introduction

The main topic in this course is the design, evaluation, and testing of new and emerging user interfaces in technologies such as augmented, virtual and mixed reality; artificial intelligence user agents; brain-computer interfaces; and autonomous vehicle - among others. This is developed in accordance with principles for universal accessibility and acquired through many practical exercises coupled with lectures presenting theories relevant to the field. The course will also provide both theoretical principles of universal design and hands-on experience on how to design and evaluate ICT systems using these principles.

This course supports OsloMet's ambition to drive progress on the implementation of the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs).

Recommended preliminary courses

Alle hjelpemidler er tillatt.

Required preliminary courses

One half year of university studies (30 ECTS), in addition to the international summer school’s general requirements. The requirement has to be met by application deadline.

Learning outcomes

After completing this course the student should have the following learning outcome:

Knowledge

On successful completion of this course the student has knowledge of:

  • Norwegian and international legislation regarding the inclusion of all groups of users in society
  • various physical and cognitive disabilities and design universally accessible solutions for ICT in cooperation with users
  • techniques for ensuring access to ICT for everyone

Skills

On successful completion of this course the student has:

  • demonstrated ability to identify barriers to usability
  • shown proficiency at evaluating the universal design of existing processes and technology
  • demonstrated ability to develop universally designed systems
  • shown proficiency at applying universal design principles in practice
  • experienced developing state-of-the-art universally designed ICT solutions
  • the ability to critique design processes from a universal design perspective

General Competence On successful completion of this course the student can apply:

  • universal design principles in testing and evaluating ICT
  • universal design policies in practice
  • universal design practices to ensure access to ICT for everyone

Teaching and learning methods

Pass-fail.

Both the process, compulsory activities and project assignment must be passed for the student to be awarded a pass grade in the course.

Course requirements

None.

Assessment

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har:

  • kunnskap om det filosofiske, psykologiske og pedagogiske grunnlaget for veiledning og coaching
  • kunnskap om faser i og organisering av veilednings- og coachingprosesser
  • kunnskap om rollen som veileder og coach

Ferdigheter

Studenten har:

  • grunnleggende kommunikasjonsferdigheter i veiledning og coaching
  • grunnleggende ferdigheter i å systematisere og strukturere veilednings- og coachingprosesser
  • grunnleggende ferdigheter i relasjonsbygging og ledelse av veilednings og coachingprosesser

Generell kompetanse

Studenten har:

  • grunnleggende kompetanse i veiledning og coaching med særlig fokus på individuell veiledning og coaching
  • grunnleggende kompetanse i rollen som veileder og coach
  • grunnleggende kompetanse om etiske forhold i veiledning og coaching

Permitted exam materials and equipment

All support materials are allowed for both the oral presentation and for the individual term paper.

Grading scale

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  1. Utarbeide egne utviklingsmål og reflektere over egen utvikling. Individuell skriftlig oppgave. Omfang: 400-500 ord
  2. Gjennomføre to veilednings- eller coachingoppgaver i praksis og føre logg fra disse. Individuell oppgave. Omfang 150-300 ord pr logg.
  3. Delta i basisgrupper der det fokuseres på ulike utfordringer i veiledning og coaching. Det kreves minimum 80 % tilstedeværelse i basisgruppen dersom ikke annet er avtalt med veileder/kontaktlærer

Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang

Examiners

Individuell prosjekteksamen. I eksamensbesvarelsen skal studenten dokumentere minst ett veilednings- eller coachingforløp med planlegging, gjennomføring og refleksjon over dette arbeidet knyttet opp mot relevant teori. Omfang: 2300-2500 ord

Ny og utsatt eksamen

Eksamen er en praksisrelatert oppgave. Til første ny/utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av prosjektoppgaven. Ved senere forsøk leveres ny prosjektoppgave.

Overlapping courses

Eksamen vurderes til Bestått/ikke bestått.