EPN-V2

STKD6010 Introduction to Video Game Development Course description

Course name in Norwegian
Introduction to Video Game Development
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history
  • Introduction

    The main topic in this course is the design, basic programming and business of video games. The course will cover the basics around the general theory of game development, the coding of video games and the fundamentals of the gaming industry. The course will also provide knowledge of different methods for developing games, such as using the "Unity" and "Unreal Engine" game engines.

  • Recommended preliminary courses

    Gradert skala A-F.

  • Required preliminary courses

    In addition to the summer school's general requirements, it is required to have completed half a year of university studies (30 ECTS). The requirement has to be met by application deadline.

  • Learning outcomes

    After completing this course the student should have the following learning outcome:

    Knowledge

    On successful completion of this course the student has:

    • Basic knowledge of the advantages and disadvantages of different game engines
    • A theoretical knowledge of developing video games
    • Understanding of the current gaming industry to be able to analyse the market, discover market opportunities for new games
    • Ability to manage game development to take an idea and turn it into a finished product

    Skills

    On successful completion of this course the student has:

    • Ability to identify and acquire the required skills for developing a video game
    • Ability to fully develop a video game fit for the current market
    • Proficiency in C# or UnityScript
    • Ability to create and complete a video game design according to a project plan

    General Competence On successful completion of this course the student is:

    • Proficient in planning and implementing a project plan for video game design
    • Able to identify and remediate bugs using patches and hotfixes
    • Able to identify and develop a video game according to specific hardware requirements
  • Teaching and learning methods

    Emnet gir introduksjon til grunnleggende reguleringsteknikk.

  • Course requirements

    Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse: 

    Kunnskap 

    Studenten har grunnleggende kunnskap om reguleringsteknikk, blant annet:

    • systemer representert som differensialligninger, tilstandsrom-modeller og transferfunksjoner 
    • linearisering av ikke-lineære systemer 
    • blokkdiagrammer og blokkdiagram algebra
    • grunnleggende prinsipper for numerisk simulering 
    • stabilitet av tilbakekoblet systemer 
    • grunnleggende forståelse av PID-kontrollere, inkludert kontrollinnstilling med eksperimentelle og frekvensresponsmetoder. 
    • virkningen av tidsforsinkelser på stabiliteten til kontrollsystemene 
    • utforming av første ordens lead og lag-kontrollere 
    • foroverkobling og kaskaderegulering
    • observerbarhet og kontrollerbarhet i lineære systemer 
    • grunnleggende forståelse av multivariable kontrollteknikker 
    • grunnleggende forståelse av tilstandsestimering og observere 

    Ferdigheter 

    Studenten kan 

    • analysere enkle kontrollsystemer med hensyn til stabilitet og ytelse  
    • utforming av regulatorer og tilstandsestimatorer 
    • utføre numeriske simuleringer av kontrollsystemer 

    Generell kompetanse 

    Studenten 

    • har en overordnet, detaljert forståelse av kontrollsystemer  
    • er i stand til å kommunisere aspekter ved kontrollsystemer til andre kollegaer og ikke-ekspertpersoner 
  • Assessment

    Forelesninger, øvinger og laboratorieoppgaver.

  • Permitted exam materials and equipment

    Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å kunne møte til eksamen:

     

    • Fire obligatoriske laboratorieøvinger med innlevering, estimert tid 4 timer per øving.
  • Grading scale

    Individuell skriftlig eksamen på 3 timer.

    Eksamensresultat kan påklages.

    Ved eventuell ny og utsatt eksamen kan muntlig eksamen bli benyttet. Dersom muntlig eksamen benyttes kan eksamensresultatet ikke påklages.

  • Examiners

    Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst og som ikke kan regne symbolsk. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas.

  • Overlapping courses

    The course does not overlap with any known courses.