EPN-V2

SP9000 Ideas and Concepts in Social Work and Social Policy Course description

Course name in Norwegian
Idéer og begreper i sosialt arbeid og sosialpolitikk
Study programme
PhD Programme in Social Work and Social Policy
PhD Modules in Social Work and Social Policy
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

The course is mandatory for all candidates. It is recommended that candidates complete this course as early as possible in the programme.

The course takes a conceptual and history of ideas approach to social work and social policy as a field of knowledge and as institutional practice. The course is intended to develop the integration of the two subject areas social work and social policy, and endeavours will be made to contribute to such integration through the teaching and the issues raised. The course consists of three main thematic components:

  • Important methodological approaches to the study of concepts and ideas.
  • Important traditions in social work and social policy.
  • Development of core concepts in social policy and social work.

Required preliminary courses

No prior knowledge required.

Learning outcomes

After completing the course, the candidates are expected to have the following knowledge, skills and general competence:

Knowledge

Candidates

  • have in-depth knowledge of and insight into different methodological approaches to the study of concepts and ideas and have an overview of the main lines of argument in the methodological debate about the study of ideas and concepts
  • are familiar with cutting edge knowledge in central traditions in social policy and social work
  • have in-depth knowledge and understanding of key concepts and ideas in the field of social work and social policy

Skills

Candidates are capable of

  • reflecting on and communicating the research in the field and its development in a history of ideas context
  • contributing to developing important ideas and concepts in the field of social work and social policy
  • assessing different methodological tools in order to compare and problematise concepts and ideas in the subject area

General competence

Candidates are capable of

  • contributing to developing the debate on fundamental issues in social work and social policy
  • identifying innovative theoretical issues of relevance to social work and social policy
  • disseminating theoretical research both nationally and internationally

Teaching and learning methods

På grunn av Korona situasjonen vil deler av studiet gjennomføres digitalt.

I emnet skal studentene tilegne seg kunnskap om og ferdigheter i hvordan man ved hjelp av digitale medier anvender bilder, tekst og illustrasjoner for å formidle et budskap. Studentene vil få erfaring med hvordan de henter inn, velger ut, bearbeider og manipulerer bilder samt illustrasjoner til bruk i digitale presentasjoner. Studiet vil innsikt i opphavsrett og personvern.

Course requirements

The candidates will submit analyzes of syllabus and other texts. Participation is mandatory, and candidates are expected to attend all days of teaching. A minor absence from teaching (up to 20 %) may only be accepted under certain circumstances and upon application. In the event of absences that are not approved, candidates will lose their right to have their essays assessed.

Assessment

Emnet går over et semester med ca. en kveld i uken, pluss noen lørdager. Den omfatter 350 timer. Av disse er om lag 70 timer undervisning og veiledning med kurslærer.

Det vil bli gitt undervisning og veiledning i alle sentrale deler av fagområdene, og det forutsettes at studentene tilegner seg teoretisk innsikt og praktiske ferdigheter gjennom varierte læringsformer som forelesninger, diskusjoner, veiledning, selvstudium og praktisk arbeid. Studentene skal arbeide med å analysere, reflektere, vurdere og formulere faglige og metodiske problemstillinger samt lede samtaler og holde egne innlegg.

Permitted exam materials and equipment

Arbeidskrav og obligatorisk tilstedeværelse må være innfridd og være vurdert til godkjent før studentene kan gå opp til eksamen.

Arbeidskrav

  • en digital presentasjon som dokumenterer praktiske ferdigheter i bildebehandling og arbeid med visuelle virkemidler i digitale uttrykk.

Studentene kan ikke ha mer enn 20 prosent fravær i undervisnings- og veiledningssituasjoner der det er krav om tilstedeværelse og aktiv deltakelse:

  • Faglige innføringer og demonstrasjoner.
  • Felles faglige drøftinger og vurderinger underveis og i etterkant av studieoppgaver.
  • Gruppe- og prosjektarbeid.

Se undervisningsplanen for nærmere informasjon.

Grading scale

Eksamensform er en individuell prosjektoppgave. Omfanget i tid strekker seg over fire uker med heltidsstudier. Eksamen skal omfatte et produkt innen visuelle medier med hovedvekt på bildeuttrykk og en teoretisk del knyttet til pensum og prosessdokumentasjon.

Eksamen vurderes på grunnlag av følgende kriterier:

  • Produktets estetiske og tekniske kvaliteter.
  • Skriftlig og visuell dokumentasjon som beskriver ide, prosess og produkt inkludert drøftinger av valg som er gjort underveis.
  • Analyse og kritiske betraktninger knyttet til gitt problemstilling i prosjektoppgaven.

Eksamen kan påklages.

Examiners

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Admission requirements

I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.