Programplaner og emneplaner - Student
SOS3000 Specialization in Theory and Practical Training in Social Work Course description
- Course name in Norwegian
- Fordypning i sosialt arbeids teori og praksis
- Study programme
-
Bachelor Programme in Social Work
- Weight
- 25.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Studiets målgruppe har minimum 3-årig utdanning innenfor biomedisinske fagområder. Studiet er spesielt aktuelt for søkere med utdanning innenfor bioingeniørfag, farmasi, radiografi og kjemiingeniører med bioteknologi.
Required preliminary courses
Det vises til forskrift om opptak til studier ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Det kreves bachelorgrad, cand.mag.-grad eller grad eller yrkesutdanning av minimum 3 års omfang. For opptak til masterprogrammet må søker ha karaktersnitt C eller bedre i det faglige grunnlaget. I tillegg gjelder følgende bestemmelser:
I fagkretsen må det inngå biomedisinske eller naturvitenskapelige fagområder med fagfordypning på minimum 80 studiepoeng i en emnegruppe som omfatter kunnskap i kjemi, biologi, fysikk og laboratorieteknikk
Det gis tilleggspoeng for relevant utdanning utover det faglige grunnlaget, jf .forskriften § 13 (1). Med relevant utdanning menes utdanning innen medisinske, naturvitenskapelige eller tekniske fagområder.
Det gis tilleggspoeng for relevant yrkespraksis, jf. forskriften § 13 (2). Med relevant yrkespraksis menes all yrkespraksis relatert til biomedisin. Dette kan være oppgaver knyttet til laboratoriediagnostikk eller medisinsk forskning og behandling.
65 % av studieplassene er forbeholdt søkere som kun konkurrerer på grunnlag av karakterpoeng.
Oppstart av studiet forutsetter tilstrekkelig antall studenter.
Opptak til enkeltemner
Med unntak av masteroppgaven tilbys alle studiets emner som enkeltemner. Ved opptak til enkeltemner gjelder ikke C-kravet. Nærmere informasjon om opptak til enkeltemner finnes på studiets nettside: http://www.hioa.no/Studier/HF/Master/Biomedisin
Learning outcomes
After completing the programme, the candidate is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The candidate
- has broad knowledge of and insight into various educational, social, economic, political, and ecological dynamics, in relation to questions of international development in the Global South.
- has in-depth knowledge of and is capable of applying social science research methodology.
- has knowledge of how issues in the broad field of international education and development can be analysed, and is capable of critically assessing the history, traditions, and practices of disciplinary perspectives within the interdisciplinary field.
Skills
The candidate
- is capable of applying and analysing multidisciplinary and interdisciplinary approaches to studies of international development, education, and sustainabilities.
- is capable of critically analysing and assessing various issues linked to the relationship between education, development, and sustainabilities, and of conducting research studies of relevant connections across these fields.
- is capable of contributing to the research knowledge base within these fields.
- is capable of developing and articulating informed, and critically reflective, statements about relevant issues and topics addressed in the program.
General competence
The candidate
- is capable of analysing relevant academic issues and undertaking advanced work tasks and projects related to the interdisciplinary field of study.
- is capable of disseminating their own research in written and oral form, in accordance with relevant academic forms and standards.
- is capable of contributing to innovation and development in their particular area of study.
Content
Ingen
Teaching and learning methods
The master's degree programme consists of five common courses that address the need for a coherent foundation in international development, education, and sustainabilities.
Courses 1 – 5 are common to all students. All classes are taught in English, and all coursework requirements and assessment tasks, including the written master’s thesis and oral examination, are to be completed in English.
- Course 1, first semester: FLKM4110 Introduction to International Development, Education, and Sustainabilities 15 ECTS Credits.
- Course 2, first semester: FLKM4210 Knowledge production and the Global South, 15 ECTS Credits.
- Course 3, second semester: FLKM4310 Struggles for justice and equality in international development, education, and sustainabilities, 15 ECTS Credits;
- Course 4, second semester: FLKM4410 Research Methodology, 15 ECTS Credits.
- Course 5, third and fourth semester: FLKM5000 Master's Thesis, 60 ECTS Credits.
Progress requirements
Students must have passed all of the courses in the first year of their study programme (FLKM4110, FLKM4210, FLKM4310, and FLKM4410) before they can commence the course FLKM5000.
In very special cases and by application, partial deviation from these requirements may be considered.
Course requirements
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan drøfte organsvikt, akutte sykdommer og behandling hos aktuelle pasientgrupper
- kan drøfte kliniske undersøkelsesmetoder
- kan drøfte ulike anestesiformer og ettervirkning av dem
- kan drøfte kirurgisk stressrespons
- kan drøfte postoperative komplikasjoner
- kan drøfte komplikasjoner til intensivmedisinsk behandling
- kan drøfte indikasjoner i bruk av og prinsipper for relevant medisinsk utstyr i intensivmedisinsk behandling
- kan drøfte lover og forskrifter knyttet til bruk av medisinsk utstyr som er relevant for yrkesutøvelsen
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til eksisterende teori og metoder innenfor intensivmedisinsk behandling
- kan arbeide selvstendig med teoretisk problemløsning relatert til forordnet intensivmedisinsk behandling delegert av lege
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende kunnskap i intensivmedisin for å administrere intensivmedisinsk behandling forordnet av lege
Assessment
Emnet med teori fra delemnene: Sosialt arbeid og helse, Sosialt gruppearbeid og Praksisstudium avsluttes med innlevering av en individuell, skriftlig integrert hjemmeeksamen - etter avslutning av praksisstudiet.
Besvarelsen skal være på 10 sider (+/- 10 %) og det gis en uke - syv døgn - til ferdigstillelse etter utlevering av oppgaveteksten. Ved ikke bestått hjemmeeksamen kan kandidaten levere omarbeidet versjon av besvarelsen til ny sensur en gang til, ved ny eksamen. En ny og utsatt eksamen blir arrangert i påfølgende semester. Kandidater som ikke består, eller har gyldig fravær ved ordinær eksamen, kan fremstille seg til ny/utsatt eksamen.
Permitted exam materials and equipment
The study programme focuses on international phenomena, systems, and relationships, and the study environment is international with students recruited from all over the world. The composition of the student group and the fact that classes are taught in English help the students to gain international experience and international perspectives.
In addition to the international academic environment throughout the programme, the students are encouraged to conduct fieldwork in the Global South, if feasible and appropriate, and to include an explicit Global South (North-South dynamic) dimension in their research project. International fieldwork may also be combined with a study exchange stay at a university abroad, where appropriate.
Grading scale
Arbeidskrav er alle former for arbeider, prøving og obligatorisk tilstedeværelse som settes som vilkår for å fremstille seg til eksamen. Arbeidskrav gis vurdering godkjent/ikke godkjent. Arbeidskravene tilknyttet hvert emne fremgår i den enkelte emneplan.
Hensikten med arbeidskrav er primært å fremme studentens progresjon og faglige utvikling, og stimulere studenten til å tilegne seg ny kunnskap. Studiet har arbeidskrav i form av obligatorisk tilstedeværelse, laboratorierapporter, skriftlige oppgaver og praktisk test
Obligatorisk tilstedeværelse
Det er obligatorisk tilstedeværelse innenfor områder hvor studenten ikke kan tilegne seg kunnskap og ferdigheter gjennom litteraturstudier alene. Dette medfører at det kan være krav om obligatorisk tilstedeværelse ved laboratoriekurs og ferdighetstrening, timeplanlagt gruppearbeid, seminarer og presentasjoner av ulike typer arbeider. Det er studentens ansvar å påse at krav om tilstedeværelse oppfylles. Dersom studenten ikke deltar på gruppepresentasjon, må han/hun gjennomføre en individuell presentasjon for faglærer.
Dersom studenten overskrider fraværsgrensen gitt i emneplanen, vil faglærer vurdere om det er mulig å kompensere for fravær gjennom alternative krav, for eksempel skriftlige individuelle oppgaver. Dersom fraværet ikke kan kompenseres må studenten følge neste gjennomføring av emnet. Muligheten for kompensasjon avhenger av hvor stort fraværet har vært og hvilke aktiviteter studenten ikke har deltatt på.
Skriftlige arbeider
Flere emner har obligatoriske skriftlige oppgaver eller rapporter som arbeidskrav. Skriftlige arbeider som ikke blir godkjent, må forbedres før ny innlevering. Dersom annen gangs innlevering ikke godkjennes, kan studenten ikke fremstille seg til ordinær eksamen/vurdering.
Studenten har rett til et tredje forsøk før ny/utsatt eksamen. Dersom tredje gangs innlevering ikke godkjennes må studenten gjennomføre emnet med neste kull.
Praktisk test
I emnet MABIO4500 Nukleærmedisin skal studentene gjennomføre en praktisk test i aseptisk arbeidsteknikk. Dersom studenten ikke får godkjent testen, vil det bli tilrettelagt for ytterligere ett forsøk før ordinær eksamen. Studenten kan ikke fremstille seg til ordinær eksamen dersom testen ikke er godkjent etter to forsøk. Studenten har rett til et tredje forsøk før ny/utsatt eksamen. Dersom tredje gangs forsøk ikke godkjennes, må studenten gjennomføre emnet med neste kull.
Examiners
A variety of assessment activities are scheduled as formative ‘work requirements’ and summative assignments and exams. Specific information is provided in the individual course descriptions.
Rights and obligations in connection with exams
The students' rights and obligations are set out in the Regulations Relating to Studies and Examinations at OsloMet. The regulations describe, among other things, the conditions for resit/rescheduled exams, the right to appeal and what is considered cheating in an exam. It is the students’ responsibility to register for any resit / rescheduled exams.
Grade scale
A, Excellent: The candidate demonstrates sound analytical understanding. The candidate demonstrates excellent knowledge and an excellent overview of the academic content of the course. The candidate demonstrates excellent skills in applying this knowledge.
B, Very good: The candidate demonstrates very good analytical understanding. The candidate demonstrates very good knowledge and a very good overview of the academic content of the course. The candidate demonstrate very good skills in applying this knowledge.
C, Good: The candidate demonstrates analytical ability and understanding. The candidate demonstrates good knowledge and a good overview of the academic content of the course. The candidate masters the application of this knowledge.
D, Satisfactory: The candidate demonstrates a certain degree of analytical ability and understanding. The candidate demonstrates some knowledge and a certain overview of the academic content of the course. The candidate masters the application of this knowledge to a certain extent.
E, Sufficient: The candidate demonstrates some insight into the academic content of the course, but the candidate's insight is incomplete and characterised by limited insight into connections in the course. The candidate masters the application of this knowledge to a limited extent.
F, Fail: The candidate demonstrates large and obvious gaps in the academic content of the course. The candidate demonstrates little insight into connections in the subject. The candidate demonstrates little ability to apply this knowledge.
Course contact person
Approved by the department board on 13 December 2002 Approved by the board of HiOA on 8 May 2003
Revision approved by the Academic Affairs Committee of HiOA on 12 December 2013
Editorial amendments made on 20 January and 11 April 2016
Revision was approved by the authority of the chair of the Academic Affairs Committee on 29 February 2017
Revision approved by the Academic Affairs Committee on 12 October 2017
Editorial amendments made on 20 January and 11 April 2016
Revision approved by the authority of the chair of the Academic Affairs Committee on 30 April 2019
Revision approved by the Academic Affairs Committee on 26 February 2020
Revision approved by the authority of the chair of the Academic Affairs Committee on 14 October 2020
Valid from 15 October 2020 (admission requirements) and from the academic year 2021-2022
Revision approved by the Academic Affairs Committee on 10 October 2022
Valid from 15 October 2022 (admission requirements) and from the academic year 2023-2024