EPN-V2

SMUA4500 Smart Cities Course description

Course name in Norwegian
Smart Cities
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Course history
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
  • Introduction

    Studenten må være tatt opp på studiet.

  • Recommended preliminary courses

    None.

  • Required preliminary courses

    Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og ferdigheter:

    Kunnskap

    Studenten kan

    • forklare oppbygningen av kroppens muskel- og skjelettsystem og nervesystem, og sammenheng mellom disse
    • redegjøre for sammenhengen mellom muskel- og skjelettsystemets struktur og funksjonelle egenskaper
    • redegjøre for sammenhengen mellom nervesystemets struktur og funksjonelle egenskaper
    • redegjøre for sanseorganenes oppbygning og funksjon
    • identifisere og beskrive overflate strukturer av kroppen, samt beskrive fremgangsmåte for palpasjon
    • redegjøre for anatomisk normalvariasjon i muskel- og skjelettsystemet
    • redegjøre for smertefysiologi, herunder nociseptiv signaloverføring, moduleringsmekanismer og smerteprosessering i hjernen

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • identifisere og beskrive anatomiske strukturer i muskel- og skjelettsystemet og nervesystemet med presis fagterminologi.
    • beskrive bevegelsesretninger, akser og plan med presis fagterminologi
  • Learning outcomes

    Upon completing the course, the student should have the following outcomes:

    Knowledge:

    Upon successfully completion of the course, the student

    • Has current knowledge on key concepts, approaches and conditions of sustainable smart cities.
    • Can explain and critically reflect on the human-centred approach of sustainable urban planning of smart cities including different approaches to digital citizen’s engagement and participatory processes.
    • Has advanced knowledge of methods for sustainable smart cities.

    Skills:

    Upon successfully completion of the course, the student

    • Is able to collect and analyse primary quantitative and qualitative data using online digital tools for crowd mapping with a volunteered geographic information (VGI) approach.
    • Is able to apply smart city assessment tools (SCA) through a case study to evaluate different indicators and stakeholder engagement as well as strategic needs of smart cities
    • Is able to make thematic maps and present analytical results from primary data to approach a problem-solving strategy for a problem statement on the base of sustainable smart cities.
    • Can make thematic maps and create strategies for assessment to approach a problem-solving strategy for identified urban problems and defined questions in the context of sustainable smart cities

    General competence:

    Upon successfully completion of the course, the student

    • Can apply data analysis as a tool and develop strategies to develop sustainable smart cities using a problem-solving approach.
    • Can communicate with specialists and the public planning problems, analytical results and potential solutions to these
    • Is able to reflect on her/his own role as urban expert, particularly concerning professional and ethical positions and has a strong sense of responsibility for her/his profession
  • Teaching and learning methods

    For å fremstille seg til eksamen må følgende være gjennomført:

    • 2-4 passeringstester etter gitte kriterier
  • Course requirements

    Individuell skriftlig eksamen (flervalgsoppgaver) under tilsyn, 4 timer.

  • Assessment

    Ingen hjelpemidler tillatt.

  • Permitted exam materials and equipment

    Gradert skala A-F.

  • Grading scale

    Alle besvarelser vurderes automatisk og kontrolleres av én sensor.

    Ekstern sensor benyttes regelmessig i utforming av oppgavesett og vurderingskriterier, minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet.

  • Examiners

    9 studiepoeng overlapp med FYB1100 Anatomi og fysiologi - I.

  • Course contact person

    Claudia Hedwig Yamu, Email: claudia.yamu@oslomet.no