Programplaner og emneplaner - Student
SMUA4500 Smart Cities Course description
- Course name in Norwegian
- Smart Cities
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
Studenten må være tatt opp på studiet.
-
Recommended preliminary courses
None.
-
Required preliminary courses
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og ferdigheter:
Kunnskap
Studenten kan
- forklare oppbygningen av kroppens muskel- og skjelettsystem og nervesystem, og sammenheng mellom disse
- redegjøre for sammenhengen mellom muskel- og skjelettsystemets struktur og funksjonelle egenskaper
- redegjøre for sammenhengen mellom nervesystemets struktur og funksjonelle egenskaper
- redegjøre for sanseorganenes oppbygning og funksjon
- identifisere og beskrive overflate strukturer av kroppen, samt beskrive fremgangsmåte for palpasjon
- redegjøre for anatomisk normalvariasjon i muskel- og skjelettsystemet
- redegjøre for smertefysiologi, herunder nociseptiv signaloverføring, moduleringsmekanismer og smerteprosessering i hjernen
Ferdigheter
Studenten kan
- identifisere og beskrive anatomiske strukturer i muskel- og skjelettsystemet og nervesystemet med presis fagterminologi.
- beskrive bevegelsesretninger, akser og plan med presis fagterminologi
-
Learning outcomes
Upon completing the course, the student should have the following outcomes:
Knowledge:
Upon successfully completion of the course, the student
- Has current knowledge on key concepts, approaches and conditions of sustainable smart cities.
- Can explain and critically reflect on the human-centred approach of sustainable urban planning of smart cities including different approaches to digital citizen’s engagement and participatory processes.
- Has advanced knowledge of methods for sustainable smart cities.
Skills:
Upon successfully completion of the course, the student
- Is able to collect and analyse primary quantitative and qualitative data using online digital tools for crowd mapping with a volunteered geographic information (VGI) approach.
- Is able to apply smart city assessment tools (SCA) through a case study to evaluate different indicators and stakeholder engagement as well as strategic needs of smart cities
- Is able to make thematic maps and present analytical results from primary data to approach a problem-solving strategy for a problem statement on the base of sustainable smart cities.
- Can make thematic maps and create strategies for assessment to approach a problem-solving strategy for identified urban problems and defined questions in the context of sustainable smart cities
General competence:
Upon successfully completion of the course, the student
- Can apply data analysis as a tool and develop strategies to develop sustainable smart cities using a problem-solving approach.
- Can communicate with specialists and the public planning problems, analytical results and potential solutions to these
- Is able to reflect on her/his own role as urban expert, particularly concerning professional and ethical positions and has a strong sense of responsibility for her/his profession
-
Teaching and learning methods
For å fremstille seg til eksamen må følgende være gjennomført:
- 2-4 passeringstester etter gitte kriterier
-
Course requirements
Individuell skriftlig eksamen (flervalgsoppgaver) under tilsyn, 4 timer.
-
Assessment
Ingen hjelpemidler tillatt.
-
Permitted exam materials and equipment
Gradert skala A-F.
-
Grading scale
Alle besvarelser vurderes automatisk og kontrolleres av én sensor.
Ekstern sensor benyttes regelmessig i utforming av oppgavesett og vurderingskriterier, minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet.
-
Examiners
9 studiepoeng overlapp med FYB1100 Anatomi og fysiologi - I.
-
Course contact person
Claudia Hedwig Yamu, Email: claudia.yamu@oslomet.no