EPN-V2

SKUT5910 Master's Thesis Course description

Course name in Norwegian
Masteroppgave
Study programme
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Weight
60.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Masteroppgaven skal være et selvstendig vitenskapelig arbeid på der studenten må demonstrere innsikt i aktuell forskning og teorier, metoder og tilnærminger som er relevante for oppgavens tema og problemstilling.

På grunnlag av godkjent skisse for masteroppgaven får hver student utnevnt veileder, eventuelt to veiledere (hovedveileder og biveileder). Veileder oppnevnes av faglig leder for studiet etter samråd med studenten. Det gis inntil 24 timer veiledning på masteroppgaven.

Required preliminary courses

Se opptakskrav i programplanen. For å kunne levere masteroppgaven til avsluttende vurdering, må de øvrige emnene i studieprogrammet være bestått.

Learning outcomes

The language is normally English.

This joint course is developed for all the Bachelor programmes at the Faculty of Health Sciences which are part of RETHOS (National guidelines for the Health and Social Studies), and is considered as an introductory course, preferably taken during the first part of the study programme.

In this course, starting with relatable examples, students will learn about asking critical questions about health claims and the sources of claims. This is followed up by focusing on the rationale for evidence-based practice (EBP) and its Core Competencies: Ask, Acquire, Appraise and Interpret, Apply, and Evaluate, and shared decision-making. The course provides a foundation for learning and applying more advanced and field-specific skills.

Content

Pass/Fail. The same grade is given for all students in the group.

Teaching and learning methods

Arbeidet med masteroppgaven er i hovedsak et selvstendig arbeid, supplert med veiledning og seminarer hvor studentene legger fram sitt arbeid for hverandre.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

Studenten skal gi en seminarpresentasjon av masteroppgaven basert på prosjektskissen fra emne 2 i fagfordypningen.

Studenten må delta på de tre prosjektseminarene som blir arrangert, og presentere og drøfte relevante sider ved arbeidet med masteroppgavene.

Et viktig læringsutbytte i studiet er ferdigheten til å formidle egen og andres forskning på forsvarlig måte. Derfor legger studiet også vekt på arbeidsmåter preget av dialog, diskusjoner og studentpresentasjoner. For å realisere disse læringsutbyttene er det nødvendig med noen arbeidskrav. Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for å innfri arbeidskrav. Fravær kan kompenseres med at studenten skriver en faglig oppgave. Faglærer formulerer og godkjenner oppgaven.

Assessment

Eksamen består av to komponenter:

En individuell, skriftlig hjemmeeksamen i form av en masteroppgave på 40 000 ord +/- 10 %, med påfølgende individuell muntlig eksamen på ca. 40 minutter.

Etter at masteroppgaven er lest av sensorene, avsluttes studiet med muntlig eksamen. Muntlig eksamen er en drøfting omkring sentrale problemstillinger i masteroppgaven.

Det gis én karakter på masteroppgaven og muntlig eksamen. Karakteren fastsettes etter den muntlige eksamenen.

Merknader:

  • For studenter som skriver masteroppgave i begynneropplæring, må oppgaven være flerfaglig og inneholde fagstoff og perspektiver fra minst to av fagene matematikk, norsk eller pedagogikk.
  • For studenter som tar fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk, må masteroppgaven skrives på engelsk.

Ny/utsatt eksamen

Det er ikke adgang til å få vurdert en ny masteroppgave i samme studieprogram når studenten tidligere har fått vurdert sin oppgave med bestått resultat. Dersom masteroppgaven vurderes til ikke bestått, kan studenten levere ny eller revidert oppgave én gang, jf. § 5-6 i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen.

Klageadgang

Ved klage på karakterfastsetting, må muntlig eksamen gjennomføres på nytt.

Permitted exam materials and equipment

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • Compulsory attendance at the seminar on literature search (normally week 1 of the course).Compensatory work requirement if not present: The student must choose a different health claim, create a PICO based on this health claim, and describe a search for this PICO in Up-To-Date, Health Library according to guidelines or in Cochrane Library. The assignment is not academically assessed by the person with the course responsibility, but it will be registered (in Fagpersonweb) that the work requirement has been submitted and the student will find the registration in studentweb.
  • Compulsory attendance at the Help-desk seminar (normally week 2 of the course) where students/exam groups ask questions and receive answers/guidance on the exam assignment. Compensatory work requirement if not present: In case of absence, students must submit 2 questions to the exam assignment and provide an academic justification for the questions of up to 100 words. The assignment is not academically assessed by the person with the course responsibility, but it will be registered (in Fagpersonweb) that the work requirement has been submitted and the student will find the registration in studentweb.

Grading scale

Project examination, consisting of a group assignment with up to 7 students, based on a case with a health claim in the media. The assignment will include the levels of the EBP model. The assignment is submitted as a written paper of 1500 words (+/- 10 prosent) according to further specified criteria.

Each group decides whether their assignment is to be submitted in Norwegian, Swedish, Danish or English.

Resit exam: If the assignment is given the grade fail, the group can submit a revised version once.

If this attempt fails, the group is entitled to a third and final attempt. In a third attempt, the group must choose a new health claim and submit a new examination paper.

Examiners

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.