EPN-V2

SKUT4324 Specialisation in Physical Education and Physical Education Didactics 2 Course description

Course name in Norwegian
Fagfordypning i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 2
Study programme
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history

Introduction

Valgemnet igangsettes forutsatt at det er et tilstrekkelig antall studenter som velger emnet.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student is capable of:

  • explaining the structure and purpose of data structures such as tables, lists, stacks, different types of queues, heaps, hash tables, different types of trees, graphs and files
  • explaining the function and efficiency of different variants of algorithms for counting, entering, searching for, deleting, traversing, sorting, optimising and compressing data

Skills

The student is capable of:

  • analysing, designing, and implementing data structures, and evaluate which data structures are suited for specific tasks
  • analysing, designing, implementing and using the algorithms required to solve specific tasks
  • using both self-developed and standardised algorithms and data structures to solve complex and complicated problems

General competence

The student is capable of:

  • participating in discussions and providing advice on what data structures and algorithms are most expedient in different situations
  • communicating the importance and necessity of using good structures and efficient algorithms in programming projects

Content

None.

Teaching and learning methods

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten vil lære om:

  • Bruk av roboter i industri og forskning
  • Beregning og analyse av robotbevegelser
  • Programmering og kontroll av ulike typer roboter
  • Vanlige sensorer, aktuatorer og kontrollelektronikk brukt i robotikk
  • Fysisk prototyping og bygging av roboter

Ferdigheter

Studenten vil kunne:

  • Programmere og verifisere løsninger på en ekte robot
  • Velge relevante sensorer og aktuatorer for en robot
  • Gjøre prosessering av enkle sensordata

Generell kompetanse

Studenten kan:

  • Forstå grunnleggende prinsipper som kreves for å utvikle og bygge roboter
  • Drøfte og begrunne egne valg og prioriteringer innen robotikkfeltet
  • Utvikle robotsystemer fra planleggingsfasen til prototypetesting

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • 80 prosent deltakelse i undervisning som er tilrettelagt som seminar.
  • Studentene skal i grupper lage en presentasjon som bygger på utvalgte artikler eller kapitler i pensum og legge denne fram for medstudentene (ca. 20 minutter).
  • Studenten skal innen fastsatt frist levere en skisse på 1800 ord +/- ti prosent for masteroppgaven. Gjennom arbeidskravet skal studenten se emnet i sammenheng med masteroppgaven og vise en forståelse for hva som er faglig relevante temaer å arbeide videre med. Når skissen for masteroppgaven er levert, vil studenten få tildelt veileder for masteroppgaven.

Seminarene preges av studentaktiv undervisning som tar utgangspunkt i dialog og skal understøtte studentenes øvelser i kritisk tenkning, selvstendighet og refleksjon. Dette fordrer tilstedeværelse.

Assessment

Klasseromsundervisning kombinert med gruppearbeid, laboratoriearbeid, og gjesteforelesninger.

Permitted exam materials and equipment

Følgende arbeidskrav er del av mappelevering og må derfor bli godkjent for å bestå kurset:

  • 4 laboratorieøvinger i gruppe på 2-4 studenter
  • 5 oppgaver gitt ut i løpet av semesteret

Grading scale

Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.

Examiners

Ingen.