Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4324 Specialisation in Physical Education and Physical Education Didactics 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fagfordypning i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 2
- Study programme
-
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course deals with the analysis, design, implementation and application of commonly used algorithms and data structures in ordinary and advanced data processing.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell
kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk om elevers læring
- har inngående kunnskap om sentrale teoretiske perspektiv som omhandler kropp, bevegelse, fysisk aktivitet og læring
- har inngående kunnskap tilpasset opplæring og inkludering i kroppsøving
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning på kropp, bevegelse, fysisk aktivitet og læring
- kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om kroppsøvingsfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i planlegging av undervisning, forskings- og utviklingsarbeid
- kan kritisk anvende forskningsbasert profesjonsretta kunnskap i kroppsøvingsfaget som grunnlag for utforsking av nye problemområder
- kan planlegge og gjennomføre undervisning i kroppsøvingsfaget basert på vitenskapelige tenkemåter
- kan analysere og drøfte forholdet mellom identitet, bevegelse, fysisk aktivitet og læring
Generell kompetanse
Studenten
- kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen
- kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger i tilknytning til kropp, bevegelse, fysisk aktivitet og læring, og bidra til utvikling av faglig fellesskap på den enkelte skole
- kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
- kan reflektere kritisk over hvilken rolle bevegelse, fysisk aktivitet og kropp har i et samfunn preget av mangfold
Content
All læring i kroppsøving er preget av kroppslig erfaring. Det legges derfor vekt på teoretiske perspektiv
som drøfter forholdet mellom kropp og læring. Emnet belyser også kroppens sentrale betydning i
identitetsarbeid, og det fokuseres på hvordan kroppsøvingsundervisningen kan tilpasses alle elevers
forutsetning og behov. I denne sammenheng diskuteres det hvordan kroppsøvingsfaget kan tilpasses et
samfunn preget av mangfold.
Teaching and learning methods
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student is capable of:
- explaining the structure and purpose of data structures such as tables, lists, stacks, different types of queues, heaps, hash tables, different types of trees, graphs and files
- explaining the function and efficiency of different variants of algorithms for counting, entering, searching for, deleting, traversing, sorting, optimising and compressing data
Skills
The student is capable of:
- analysing, designing, and implementing data structures, and evaluate which data structures are suited for specific tasks
- analysing, designing, implementing and using the algorithms required to solve specific tasks
- using both self-developed and standardised algorithms and data structures to solve complex and complicated problems
General competence
The student is capable of:
- participating in discussions and providing advice on what data structures and algorithms are most expedient in different situations
- communicating the importance and necessity of using good structures and efficient algorithms in programming projects
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- 80 prosent deltakelse i undervisning som er tilrettelagt som seminar.
- Studentene skal i grupper lage en presentasjon som bygger på utvalgte artikler eller kapitler i pensum og legge denne fram for medstudentene (ca. 20 minutter).
- Studenten skal innen fastsatt frist levere en skisse på 1800 ord +/- ti prosent for masteroppgaven. Gjennom arbeidskravet skal studenten se emnet i sammenheng med masteroppgaven og vise en forståelse for hva som er faglig relevante temaer å arbeide videre med. Når skissen for masteroppgaven er levert, vil studenten få tildelt veileder for masteroppgaven.
Seminarene preges av studentaktiv undervisning som tar utgangspunkt i dialog og skal understøtte studentenes øvelser i kritisk tenkning, selvstendighet og refleksjon. Dette fordrer tilstedeværelse.
Assessment
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
- Two compulsory assignments (source code and documentation)
- One individual programming assignment.
Permitted exam materials and equipment
An individual digital two-hour exam under supervision.
The exam result can be appealed.
Grading scale
All printed and written aids.
An approved handheld calculator that cannot be used for wireless communication or to perform symbolic calculations. If the calculator’s internal memory can store data, the memory must be deleted before the exam. Random checks may be carried out.
Examiners
One internal examiner. External examiners are used regularly.