Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4322 Specialisation in Physical Education and Physical Education Didactics 2 Course description
- Course name in Norwegian
- Fagfordypning i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk 2
- Study programme
-
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational LeadershipMaster Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Bestått/ikke bestått.
Learning outcomes
Eksamen vurderes av to interne sensorer.
Content
Kroppsøvingsdidaktikk 2 skal gi studentene inngående kunnskap om forskning på kroppsøvingsfaget. Emnet fokuserer på undervisning og læring i kroppsøving, og hvordan vurdering kan fremme elevenes læring. I emnet vil studentene arbeide med digitale uttrykk og ressurser, og kritisk analysere hvilke perspektiv de gir på fysisk aktivitet, kropp og kroppsøving. Dagsaktuelle problemstillinger i kroppsøving vil også bli drøftet. Eksempel på dette kan være:
- Modellbasert praksis i kroppsøving
- Kroppsøving og mangfold
- Læring og danning i kroppsøving
- Lærer- eller situasjonsstyrt undervisning?
Teaching and learning methods
Sentrale temaer:
- Planlegging, gjennomføring og vurdering av ulike friluftslivsturer
- Uteskole
- Tverrfaglig emne: Bærekraftig utvikling
- Sikkerhet og førstehjelp
- Svømming og livberging i kaldt vann og redning på isen
- Vinteraktiviteter
- Livsstilsaktiviteter
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Studentene skal gjennom gruppearbeid lage posters som de presenterer i ca. ti minutter for medstudenter på et seminar.
- Studenten skal innen fastsatt frist levere en skisse på 1800 ord +/- ti prosent for masteroppgaven. Gjennom arbeidskravet skal studenten se emnet i sammenheng med masteroppgaven og vise en forståelse for hva som er faglig relevante temaer å arbeide videre med. Når skissen for masteroppgaven er levert, vil studenten få tildelt veileder for masteroppgaven.
Assessment
En individuell, skriftlig semesteroppgave (i form av et essay) etter selvvalgt tema innen emnets område på 6000 ord +/- ti prosent.
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen. Ved ikke bestått karakter kan essayet omarbeides.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tilgjengelig.
Grading scale
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
Examiners
Det benyttes intern og ekstern sensor.