Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4311 Specialisation in English and English Education 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 1
- Study programme
-
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational LeadershipMaster Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Fagfordypningen i engelsk og engelskdidaktikk består av to emner à 15 studiepoeng: Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 1 og Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2.
Engelskdidaktikk har som målsetning å gi inngående kunnskap for å forstå, vurdere og utvikle engelskundervisning i norsk grunnskole. Faget tar utgangspunkt i teoretiske og metodologiske tilnærminger til hvordan barn og unge i et mangfoldig og flerspråklig samfunn møter engelskfaget i skolen. Faget fokuserer på tekst i vid forstand, dvs. muntlige, skriftlige og sammensatte tekster. Målet er å gi studentene inngående kunnskap i faget slik at de blir i stand til å utvikle sin egen og fremtidige elevers språk- og tekstkompetanse og videreutvikle sin egen profesjonalitet som engelsklærer.
Required preliminary courses
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student can
- describe and discuss reliability
- describe and discuss the term generality
- describe and discuss validity, threats to inference, and different types of validity
- explain the role of replications in experiments
- discuss variability related to single subject designs and group-designs
- describe and discuss advantages and disadvantages of various experimental designs
- explain repeated measurements and when to conduct such measurements
- describe fundamental elements of inferential statistics, including hypothesis testing
- describe and discuss experimental methods for conducting reinforcer assessment and the functional analysis of behavior
- describe the basic principles for hypothesis testing using the binominal and normal distributions
Skills
The student can
- design simple experiments
- run and interpret common statistical tests
- interpret graphical displays of behavioral data and to present data in graphical form
- discuss ethical considerations in functional and statistical analyses
Competence
The student can
- analyze data in a behavior change project
Learning outcomes
In the BSCA specialisation, campus-based lectures, discussions and exercises are the main teaching methods. Students read selected texts in advance for each day of class, and everyone is expected to participate in class through questions and through joining in discussion. In the BSII specialisation, the main teaching method is digital course sequences, and feedback on details of course content, and supervised discussion groups will be available during pre-determined time periods. Feedback on written assignments is used in both specialisations. Students must have download and installed SPSS on their computers before the course starts
Content
Se fagplanen.
Teaching and learning methods
None
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
Arbeidskrav 1: Produksjon av en sammensatt tekst til undervisningsformål som knyttes til et tema innenfor Engelskdidaktikk 1: Analytisk profesjonsutøvelse. Veiledende omfang avhengig av modalitet på den sammensatte teksten er 1000 ord (f.eks. narrativ tekst), 8 sider (f.eks. bildebok) eller 10 minutter (f.eks. video), +/- 10%. I tillegg skal det leveres et notat på ca. 300 ord som drøfter utformningen av teksten i lys av pensum. Formålet med arbeidskravet er å gi studentene mulighet å fordype seg i tekstarbeid i engelsk. Oppgaven utføres i par.
Arbeidskrav 2: Innlevering av notat før veiledning på fagartikkelen (eksamen) med utdrag av oppgaveteksten på 800 ord (+/- 10%) på engelsk.
Assessment
Individuell skriftlig hjemmeoppgave (i form av en fagartikkel) etter selvvalgt tema innen emnets område på 4500 ord +/-10 %. Eksamensspråket er engelsk.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen. Dersom fagartikkelen vurderes til ikke bestått, kan studenten levere en omarbeidet versjon.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt.
Grading scale
All
Examiners
Se fagplanen.