Programplaner og emneplaner - Student
SKOMPPRA1 Clinical studies, Homebased Services/Nursing Home Course description
- Course name in Norwegian
- Praksisstudier i eldreomsorg og geriatri
- Study programme
-
Supplementary education for nurses educated outside the EU/EEC
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
Studentene gjennomfører først ca. 2 uker med teoretisk undervisning som forberedelse, før 8 uker praksis med direkte pasientkontakt. I de to teoriukene vil det bli tilrettelagt for at studentene får innføring i norsk forståelse av kommunikasjon med pasienter og pårørende, opplæring i SF-enheten, teknisk utstyr og lignende, tilrettelagt for den praksisperioden de skal ut i.
Emnet er noe overlappende i faglig innhold fra emnene SYBA/SPRA1 og SYBA/SPRA2 fra bachelorutdanningen i Pilestredet og Sandvika.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav
Learning outcomes
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om kliniske vurderingsprosesser i sykepleie for å ivareta pasientens grunnleggende behov og ressurser med fokus på pasienter med varig eller tilbakevendende sykdomstilstander
- har kunnskap om farmakologi og legemiddelhåndtering relatert til aktuelle sykdommer
- har kunnskap om lover og forskrifter som angår legemiddelhåndtering
- har kunnskap om verdighet og eksistensielle utfordringer hos målgruppene
- har kunnskap om aktuelle pasientfenomener
- har kunnskap om pårørendes situasjon
- har kunnskap om ledelse av sykepleietjenester i kommunen ut fra lovbestemmelser: rett til nødvendig helsehjelp, informasjon og medvirkning og individuell plan
- har kunnskap om omsorg ved livets slutt
- har kunnskap om estetikkens betydning i sykepleie
- har kunnskap om kommunikasjon knyttet til målgruppens spesielle behov
Ferdigheter
Studenten
- kan utføre sykepleie for å ivareta pasientens grunnleggende behov og ressurser i forhold til pasienter med varig eller tilbakevendende sykdomstilstander
- kan anvende kunnskap om yrkesetiske retningslinjer inklusiv taushetsplikten
- kan vurdere sammenhenger mellom multidiagnose, polifarmasi og pasientens tilstand
- behersker relevant legemiddelhåndtering
- kan utøve kunnskapsbasert praksis i andres hjem/sykehjem
- kan identifisere etiske utfordringer og ta beslutninger på bakgrunn av faglig refleksjon
- kan utføre sykepleie for å ivareta pasientens verdighet i møte med eksistensielle problemer og utfordringer
- kan anvende aktuelt dokumentasjonssystem
- kan anvende kunnskap om lovverket med særlig fokus på brukermedvirkning og samtykkekompetanse
- kan reflektere over sykepleietilbudet i kommunehelsetjenesten
- kan anvende teori om kommunikasjon knyttet til målgruppens spesielle behov og tverrfaglig samarbeid
- kan informere, undervise og veilede pasienter og pårørende om problemer som oppstår ved sykdom, lidelse og død
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i planlegging og gjennomføring av sykepleieoppgaver i kommunehelsetjenesten
- har innsikt i etiske utfordringer knyttet til verdighet og integritet
- viser en samfunnskritisk og analytisk holdning til helsetjenesten
- har innsikt i samhandling i og mellom kommunehelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten
Teaching and learning methods
Må handsamas
Course requirements
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om språkleg identitet og fleirspråkleg praksis
- har kunnskap om samisk kultur
- har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og multimodale tekstar, på nynorsk og bokmål, i ulike sjangrar og medium
- har kunnskap om språkhistorie, språklege endringsprosessar med språkvariasjonar i eldre og nyare tid
- har omfattande kunnskap om munnleg kommunikasjon, lesing og skriving og vidareutvikling av grunnleggande språkferdigheiter
- har kunnskap om relevante teoriar for munnleg opplæring
- har kunnskap om retorikk, munnlege tradisjonar, opplesing, stemmebruk og drama som metode
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere elev- og klassesamtalar
- kan bidra til å utvikle fantasi og estetisk læringsprosessar hos elevane
- kan vurdere og bruke ulike metodar og ny teknologi i den vidare lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
- kan legge til rette for at elevar på mellomtrinnet og ungdomstrinnet får lese og skrive saktekstar for ulike formål og i ulike sjangrar og medium
- kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel, digitale og andre
- kan legge til rette for variert arbeid med språk og litteratur i tradisjonelle og nye medium
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere arbeid med sakprosa frå ulike perspektiv og for ulike formål
- kan legge til rette for at elevane får lese, skrive og diskutere saktekstar i ulike sjangrar og medium og tilpasse den vidare opplæringa i språklege ferdigheiter til elevar på ungdomstrinnet
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på trinn 5-10 i samarbeid med andre
- kan vurdere eigen praksis med gjeldande læreplanar, fagkunnskap og fagdidaktisk innsikt som grunnlag.
Assessment
Må handsamas
Grading scale
Retten til å avlegge eksamen har som vilkår godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar. Sjå fagplandelen ovanfor for nærare informasjon om krav til innlevering og vilkår ved manglande innlevering.
- Ein digital og interaktiv samansett tekst. I gruppe. Målet er å kunne bruke digitale verktøy til produksjon av samansette tekstar. Tilbakemelding frå faglærar. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk.
- Vurdering av ein digital læringsressurs ved hjelp av samskrivingsverktøy. I gruppe. Målet er å kunne bruke og vurdere ulike digitale verktøy. Omfang: i samråd med faglærar ut frå kva digitalt verktøy som vert brukt. Målform: Nynorsk
Examiners
Munnleg gruppeeksamen, samtale om litterære og språklege tema. I tillegg ein individuell eksaminasjon/utdjuping. Det blir gitt individuell karakter.
30 minutt førebuingstid etter utlevert oppgåve.
Gruppesamtale: 20 minutt. Individuell utdjuping: 3-5 minutt per student.
Ved ny/utsatt eksamen: Individuell munnleg eksamen. Omfang: Ca. 20 minutt. Inga førebuingstid.