Programplaner og emneplaner - Student
SIW4000 Comparative Social Welfare Theory and Concepts Course description
- Course name in Norwegian
- Comparative Social Welfare Theory and Concepts
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMaster Programme in Applied Social SciencesElective modules, Master Programme in Applied Social Sciences
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This course presents key concepts and analytical models used in comparative analyses of social welfare policies.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- has advanced;knowledge of key concepts in the theory and comparative analysis of social welfare policies
- has advanced knowledge of explanatory models, such as the logic of industrialism, institutional and state-centered approaches, and power resource theory
- has advanced knowledge of;normative perspectives on social welfare
- has advanced knowledge of concepts that are relevant for assessing the outcomes;of social welfare policies;
Skills
The student
- can apply theoretical concepts, normative perspectives and explanatory models in the analysis of social;policies, in a national as well as international context
General competence
The student
- is able to critically evaluate the use of concepts and models in academic as well as political;debates about;social;policies
Teaching and learning methods
The course is organised into a series of lectures. Students are expected to play an active role by participating in discussions of course themes during lectures.;
Course requirements
Compulsory activities must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam.
Students must submit a coursework requirement of 10 pages (+/-10%), calibri 12 pt., paragraph 1.5,; on a topic relevant to the course, to be approved by the course lecturer. The topic of the work requirement will reflect main areas of the course curriculum and lectures. The coursework requirement should;be written in groups of 3-4 students. Students whose papers are not approved after the first submission will be given the chance to resubmit once and they may be required to resubmit papers of about 6 pages individually. Students whose papers;are not approved after two submissions will disqualify;from sitting the final examination.
Assessment
The student's learning outcome will be assessed on the basis of an individual six-hour written school examination.
Permitted exam materials and equipment
Grade scale A-F.;
Grading scale
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
A random selection consisting of at least 25% of the exam papers will be graded by both an internal and external examiner. This will inform the grading of the remaining exam papers.
Examiners
Som følge av klimaendringene har flere land i verden økt sin produksjon av fornybar energi. Produksjon av solenergi, utviklingen av AMS-målere som måler ;hvor mye egenprodusert kraft en kunde mater inn i nettet, batteripakker, bygningsautomasjon og andre energilagringsmuligheter bidrar til å skape et nytt energilandskap. Mange sluttbrukere har et ønske om selvstendighet i produksjon og forvaltning av sine energibehov. Dette emnet vil gi kunnskap om hvordan de ulike aktørene (produsenter (små- og store kraftselskaper, private aktører), nettselskaper, eiendomsforvaltere, sluttbrukere) vil kunne delta i markedene for egenproduksjon, energitjenester, forbrukerfleksibilitet og lagring av energi, samt utvikle forståelse for mekanismen i blockchainteknologien og hvordan den kan påvirke energimarkedet. Blockchain er en generell teknologi som også kan tas i bruk i forvaltningen av energi. Den utfordrer de kjente markedsplassene for elektrisitet, blockchain vil kunne muliggjøre en desentralisert energiforvaltning slik at elektrisitet sikkert og enkelt kan styres, distribueres, kjøpes og selges på andre markedsplasser enn tidligere, inkludert i bilaterale avtaler mellom private aktører.
Course contact person
Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
;
Kunnskap
Studenten vil ha kunnskap om:
- sentrale temaer og problemstillinger knyttet til energiforvaltning
- EU’s taksonomi i bruken av FN’s bærekraftsmål
- produksjon og distribusjon av elektrisk energi
- fagområdets historie, tradisjoner, egenart og plass i samfunnet;
- blockchainteknologien og hvordan den kan bidra til å løse ulike typer problemer
- regulatoriske forhold knyttet til energikjeden og teknologisk innovasjon
;
Ferdigheter;
Studenten
- kan anvende faglig kunnskap om EUs klassifisering av bærekraftige aktiviteter, taksonomien
- kan analysere sammenheng;mellom;energibruk, lokal energiproduksjon og lokal energilagring
- kan finne, vurdere og henvise til informasjon og fagstoff som forklarer hvordan tradisjonelle forretningsmodeller blir satt på spill når ny teknologi tas i bruk
- kan anvende faglig kunnskap om mekanismen i blockchainteknologien, og forstå hvordan den kan fungere i lokale energisamfunn
;
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i forsknings- og utviklingsarbeid innenfor fagområdet;
- kjenner;til nytenking og kreativitet i prosesser i lokale energisamfunn
- har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger;i lys av teknologisk innovasjon
- kan formidle sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og løsninger som bidrar til å kunne skape et nytt energilandskap ved hjelp av blockchain