Programplaner og emneplaner - Student
SIW4100 International Health Policy Course description
- Course name in Norwegian
- International Health Policy
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMaster Programme in Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
FALL 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course gives a comprehensive introduction to global health problems, health policy studies, and international and national strategies to meet these problems.
Language of instruction is English.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
INTER1100 «Den samme ungen - ulike arenaer» inngår i undervisningsopplegget Interprofessional Interaction With Children and Youth (INTERACT), som går på tvers av profesjonsutdanningene ved OsloMet, og der målet er å øke kvaliteten i profesjonsutdanninger som retter seg mot barn og unge. Gjennom INTERACT får studentene tilgang til forskningsbasert kunnskap om barn og unges hverdag, samtidig som de får trening i å samhandle med studenter fra andre utdanninger. Slik legger INTERACT grunnlaget for bedre samordning av samfunnets tjenester rettet mot barn og unge og deres foresatte. INTER1100 «Den samme ungen - ulike arenaer» utgjør den første modulen i undervisningsrekken INTERACT
INTER1100 gir en felles faglig plattform for alle involverte studenter.
Den handler om å få økt bevissthet og kunnskap om egen og andres profesjonsutdanninger som retter seg mot barn og unges oppvekst.
Det enkelte studieprogrammet innarbeider modulen på en hensiktsmessig måte i sine program/emneplaner. Alle skal markere tydelig hvor i studiet INTER1100 inngår, slik at det er identifiserbart for berørte parter.
Studentenes arbeidsbelastning for INTER1100 inklusive selvstudier er ca. 40 timer (1,5 stp.).
Læringsaktivitetene gjennomføres i tverrprofesjonelle studentgrupper.
Teaching and learning methods
Etter gjennomført INTER1100 har studentene følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten kan
· gjøre rede for barn og unges oppvekstprosesser i et samfunn preget av sosialt og kulturelt mangfold
Ferdigheter
Studenten kan
· samhandle med studenter fra andre profesjonsutdanninger om relevante utfordringer i barn og unges hverdagsliv
· diskutere og reflektere over sin egen, framtidige profesjonsrolle i et tverrprofesjonelt samarbeid med barn, unge og deres foresatte.
Generell kompetanse
Studenten har
· en forståelse av tverrprofesjonelt samarbeid med barn unge og familiene deres
Course requirements
Digital samhandling er sentralt i undervisningen. Studentene jobber i tverprofesjonelle grupper over to seminardager. Studentgruppene skal samtale, reflektere, diskutere utvalgte case og gi hverandre tilbakemeldinger på arbeider.
Universitetets læringsplattform brukes for kommunikasjon, informasjon, kunnskapsinnhenting og kunnskapsutvikling. Studentene får tilgang til faglige tekster og/eller interaktive oppgaver, informasjon, pensum og caser på læringsplattformen.
Studentene forventes å sette seg inn i ressursportalen for INTER1100 i forkant av de to seminardagene.
Gruppene blir tildelt en veileder som enten er vitenskapelig ansatte, masterstudenter fra aktuelle fagmiljøer ved universitetet, eller profesjonsutøvere fra praksisfeltet.
Assessment
The student's learning outcome will be assessed on the basis of a 3 day (72 hours) individual written home exam of 7 pages (+ / - 10 %), calibri, size 12, paragraph 1.5. Tables and references not included.
Permitted exam materials and equipment
Følgende arbeidskrav må være godkjent:
- Innlevert individuell logg. Omfang: 500 ord +/- 10%. For å kunne skrive loggen, må studenten først ha deltatt på seminar over to dager.
Grading scale
Grade scale A - F
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. A random selection consisting of at least 25% of the exam papers will be graded by both an internal and external examiner. This will inform the grading of the remaining exam papers.
Course contact person
Simon Innvær