EPN-V2

SIW4100 International Health Policy Course description

Course name in Norwegian
International Health Policy
Study programme
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
Master Programme in Applied Social Sciences
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Bestått emne SPIN7100 eller tilsvarende.

Required preliminary courses

Læringsutbytte

Etter fullført studium har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om barn og unges psykososiale miljø
  • har kunnskap om ulike lærevansker hos barn og unge
  • har forståelse for ulike spesialpedagogiske problemstillinger

Ferdigheter

Studenten:

  • kan reflektere over ulike opplæringstiltak
  • har et kritisk og grundig forhold til systematisk arbeid
  • kan anvende individuelle opplæringsplaner som er hjelpemiddel i arbeidet
  • kan diskutere aktuelle tiltak i samarbeid med andre faggrupper

Generell kompetanse

Studenten:

  • har generell kompetanse i å anvende kunnskap og ferdigheter på selvstendig vis og i ulike situasjoner gjennom å vise samarbeidsevne, ansvarlighet, evne til kritisk tenkning i gruppesamarbeid og praktiske situasjoner
  • kan anvende teori i vurdering av praktiske situasjoner

Learning outcomes

Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen.

Teaching and learning methods

The course is organised into a series of lectures and seminars. Students are expected to play an active role. Students will also be required to present papers, and discuss course themes during lectures and seminars.

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  1. Presentere og diskutere disposisjon for eksamensoppgaven med medstudenter i gruppe på 2-6 studenter. Dette dokumenteres individuelt ved enten en skriftlig oppgave på 500-800 ord eller en videologg på 3-5 minutter.
  2. En refleksjon etter en gruppediskusjon. Gruppeinnlevering, ved enten et skriftlig refleksjonsnotat på 500-800 ord eller en videologg på 3-5 minutter.
  3. Individuell muntlig formidling av den planlagte eksamensoppgaven i gruppe. Omfang: 10-20 minutter. Ved sykdom kan annen dokumentasjonsform avtales.

Arbeidskrav som ikke blir godkjent, kan omarbeides én gang.

Faglig aktivitet med krav om deltakelse

Det er obligatorisk deltakelse på fellessamlinger og i grupper. Fravær ut over 20 % kan unntaksvis kompenseres etter avtale med faglærer.

Assessment

Individuell prosjekteksamen. Arbeid med eksamensoppgaven foregår gjennom hele emnet og innlevering av besvarelsen er ved avslutning av emnet.

I eksamensoppgaven skal studenten reflektere over tiltak knyttet til læring og utvikling for grupper med særskilte opplæringsbehov. Oppgaven skal ta utgangspunkt i en relevant problemstilling og være knyttet opp mot relevant spesialpedagogisk teori. Omfang: 2500-3500 ord.

Ny/utsatt eksamen

Eksamen er en praksisrelatert oppgave. Til første ny/utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av eksamensoppgaven. Ved senere forsøk leveres ny eksamensoppgave.

Permitted exam materials and equipment

Alle tilgjengelige

Grading scale

Eksamen vurderes med bokstavkarakterer der A-E er bestått og F er ikke bestått

Examiners

The exam is graded by an internal and an external examiner. A random selection consisting of at least 25% of the exam papers will be graded by both an internal and external examiner. This will inform the grading of the remaining exam papers.

Course contact person

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.