EPN-V2

SIW4000 Comparative Social Welfare Theory and Concepts Course description

Course name in Norwegian
Comparative Social Welfare Theory and Concepts
Study programme
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
Master Programme in Applied Social Sciences
Elective modules, Master Programme in Applied Social Sciences
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Course history

Introduction

Bestått følgende emner for å påbegynne emnet: VERN1110/VERND1110, VERN1210/VERND1210, VERN1310/VERND1310, VERN1400/VERND1400, VEPRA10/VEPRAD10, VERN1500/VERND1500, VERN2110/VERND2110, VERN2400/VERND2400, VEPRA20/VEPRAD20, VERN2320/VERND2320, VERNLEG1/VERNLEGD1, VEPRA30/VEPRAD30

Godkjente følgende arbeidskrav for å påbegynne emnet:VERN3100/VERND3100, VERN3200/VERND3200, VEPRA40/VEPRAD40

Bestått følgende emner for å levere bacheloroppgaven til sensur: VERN3100/VERND3100, VERN3200/VERND3200, VEPRA40/VEPRAD40

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has thorough knowledge of concepts in the history and theory of welfare, such as the principle of eligibility, self-reliance, dependency, stigma, reciprocity, altruism, discretion, universalism and selectivity
  • has advanced knowledge of explanatory models, such as the logic of industrialism, state-centred approaches, and power resource theory
  • can analyse central concepts within comparative welfare studies, such as welfare regimes, decommodification, defamilisation, and social risks

Skills

The student

  • can apply theoretical concepts and explanatory models in the analysis of social policies, in a national as well as international context
  • is able to critically evaluate the use of concepts and models by scholars writing about social policies

Teaching and learning methods

Forelesninger, veiledning, selvstendig arbeid med oppgaven.

Course requirements

Bestått VERN1400/VERND1400/VERNL1400

Godkjente arbeidskrav i VERN2110/VERND2110/VERNL2110

Assessment

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten:

  • kan redegjøre for nødvendigheten av å skille mellom mål og tiltak
  • kan forklare målhierarkier og redegjør for kriterier for prioritering av mål
  • kan redegjøre for og begrunner ulike former for innen deltaker design (N=1 design)
  • har kunnskap om evalueringskriterier og -metoder
  • kan redegjøre for ulike parters ansvar i en forsvarlig planprosess

Ferdigheter

Studenten:

  • kan gjennomføre en forsvarlig planleggings- og målvalgsprosess med vekt på brukers ønsker og selvbestemmelse
  • kan redegjøre for og diskutere etiske problemstillinger knyttet til planlegging av tiltak
  • kan operasjonalisere generelle mål til spesifikke mål
  • kan beskrive og gjennomføre konsekvensanalyser i en opplærings- eller omsorgsarbeid
  • kan foreslå, begrunne og gjennomføre valg av design med utgangspunkt i informasjon om atferd og miljøvariabler i casebeskrivelser
  • kan planlegge og begrunne valg av design og gjennomfører endring av egen atferd

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan beskrive prinsippene innenfor internkontroll og kvalitetssikring
  • har innsikt i kravene til dokumentasjon og journalføring som ligger i lovgivningen

Permitted exam materials and equipment

Emnet vil inneholde forelesninger, selvstudium, veiledet gruppearbeid, samt oppgaveløsning med utgangspunkt i casebeskrivelser.

Grading scale

The following required coursework must be approved in order for the student to take the exam:

  • Coursework requirement 1: Minimum attendance of 80% in practical training.
  • Coursework requirement 2: Minimum attendance of 80% in seminars.

If the absence exceeds 20%, but is below 30%, the student can compensate for the absence by additional coursework. If the student’s absence exceeds 30%, it cannot be compensated by additional coursework, and the student cannot take the exam.

The seminars are linked to the practical training where the students work methodically together on critical reflection and analyse concrete experiences from the practical training.

The required coursework must be completed and approved by the stipulated deadline in order for the student to take the exam. If the coursework is not approved. the student will be given the opportunity to submit an improved version of the written assignments once by a given deadline.

Examiners

Hjemmeeksamen 1 uke, individuell, omfang inntil 3200 ord

Ved ny\utsatt eksamen: Hjemmeeksamen, 1 uke, individuell, omfang inntil 3200 ord

Course contact person

Alle