Programplaner og emneplaner - Student
SFV4600 Comparative Social Risk Management Course description
- Course name in Norwegian
- Comparative Social Risk Management
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMaster in Programme Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social SciencesElective modules, Master Programme in Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten
- kunnskap om behovs- og forventningsavklaringer ved igangsetting av utviklingsarbeid
- kunnskap om trafikksikkerhetsarbeid
- kunnskap om bruk og utnyttelse av digitale verktøy i undersøkelser og utviklingsarbeid
- kunnskap om prosjektarbeid
- har grunnleggende kunnskap om forskningsmetoder, kvalitet og etikk i forsknings- og utviklingsarbeid
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere et utviklingsarbeid
- har kjennskap til ulike veiledningsmetoder og digitale læringsverktøy
- kan analysere, dokumentere og drøfte resultater i et utviklingsarbeid slik at det belyser en problemstilling skriftlig
Generell kompetanse
Studenten
- har kjennskap til alle sider ved trafikkopplæringen, og ser områder som kan utvikles
- kan kommunisere konstruktivt med medlærere/medstudenter
Required preliminary courses
Aktuelle arbeidsmåter er:
- undervisning: forelesning, dialog, rollespill, observasjon
- gi og motta veiledning individuelt og i gruppe
- individuelt arbeid, litteraturstudier, refleksjoner
- skriftlige oppgaver: logg, rapporter, refleksjonsnotater, også via nett
- bruk av video og annet teknisk utstyr
Learning outcomes
Studenten skal levere inn et utkast av den skriftlige dokumentasjonen av utviklingsprosjektet. Omfang: 3000-4000 ord. Studentene må også gjennomføre to veiledninger med faglærer.
Utviklingsprosjektet skal utføres individuelt. Frist for innlevering av arbeidskrav settes av faglærer. Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides og gis ny vurdering én gang innen ordinær eksamen
Krav om tilstedeværelse
Det er krav om 80 %tilstedeværelse i fellesundervisningen. Fravær ut over 20 prosent kan kompenseres etter avtale med faglærer. Ved sykdom eller andre tungtveiende grunner kan det gjøres en avtale med faglærer om gjennomføring av arbeidskravet.
Arbeidskravet må være godkjent og tilstedeværelseskravet må være oppfylt før eksamen kan gjennomføres. Det vises til avsnitt om arbeidskrav i programplanen.
Teaching and learning methods
The course is organised into a series of;lectures and seminars. Students are expected to play an active role. Lectures are given by the course lecturer and invited lecturers. Students will also be required to present papers, and discuss course themes during lectures and seminars.
Course requirements
Students must submit a work requirement of at least four pages, not including list of content and list of; references, written alone or in groups of max 4 students. calibri, size 12, paragraph 1.5.;Students must have approval from the course lecturer in order to write individually. The paper must be approved by the course lecturer. Students whose papers are not approved after the first submission will be given the chance to resubmit once.
Papers that are not approved after two submissions will disqualify students from sitting the final examination.
The papers are to be presented at a seminar, or poster session, or zoom gathering. Participation in the seminar, or poster session, or zoom gathering is a mandatory part of the work requirement.
Assessment
Eksamen vurderes etter gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Permitted exam materials and equipment
Det benyttes en intern og en ekstern sensor.
Grading scale
Grade scale A - F
Examiners
The exam is graded by an internal and an external examiner.
A random selection consisting of at least 25% of the exam papers will be graded by both an internal and external examiner. This will inform the grading of the remaining exam papers.
Course contact person
Einar Øverbye