Programplaner og emneplaner - Student
SFV4600 Comparative Social Risk Management Course description
- Course name in Norwegian
- Comparative Social Risk Management
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMaster in Programme Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social SciencesElective modules, Master Programme in Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course presents main social protection strategies with regard to major social risks, as well as evaluation methods to assess the advantages and disadvantages of health and social policy interventions.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge and skills:
Knowledge
The student has advanced knowledge of
- social protection strategies, in particular related to major social risks: unemployment, sickness, disability, lack of a provider, child abuse, and old age
- the interplay between protection provided by the state, the voluntary sector, the family and the market
- principles of social insurance and health insurance
- strategies for providing residual or universal social and health assistance
- the extended family as a risk-managing institution
- problems with social protection coverage and strategies for extending coverage
- strategies for efficient delivery of health and social services
- policy evaluation methods in health and social care
Skills
The student can
- identify similarities and differences in social and health protection strategies in high-, middle-, and low-income countries
- investigate the arguments for and against public management, public/private partnerships, outsourcing and other strategies with regard to the delivery of publicly provided health and social services
- analyse processes of social/health policy implementation
- evaluate social/health policy outputs and outcomes
Teaching and learning methods
Barnepalliasjon omhandler helhetlig en tilnærming der ulike profesjoner på hver sin måte og i samarbeid imøtekommer barnet, ungdommen og familiens fysiske, psykiske, sosiale, åndelige og eksistensielle behov. Samarbeid i praksis inkludert ledelse, organisering av tjenester og kommunikasjonsferdigheter. Emnets hensikt er å gi studentene kompetanse i å lede og organisere palliative omsorg for barn, ungdom og deres familier. Studentene anvender relevante kommunikasjonsferdigheter i møte med barn, ungdom, søsken og foreldre i sorg og krise og ved livets slutt. Studiet vil særlig fokusere på hvordan palliative team kan bidra til en sammenhengende helsetjeneste til barn og familier med palliative behov og vektlegger ulike kulturers betydning for et tilpasset tilbud.
Course requirements
Students must submit a work requirement of at least four pages, not including tables and references, written preferably in groups of max 4 students. Students must have approval from the course lecturer in order to write individually. The paper must be approved by the course lecturer. Students whose papers are not approved after the first submission will be given the chance to resubmit once.
Papers that are not approved after two submissions will disqualify students from sitting the final examination.
The papers are to be presented at a seminar, or poster session, or zoom gathering. Participation in the seminar, or poster session, or zoom gathering is a mandatory part of the work requirement.
Assessment
The student's learning outcome will be assessed on the basis of an individual six-hour written school exam.
Permitted exam materials and equipment
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om forutsetninger for god samhandling og ledelse som fremmer god beslutningstaking i tverrfaglige team
- kan vurdere profesjoners ulike kompetanseområder i tverrfaglige sammensatte team
- har inngående kunnskap om kommunikasjon i tverrfaglige relasjoner
- har kunnskap om kommunikasjon med mennesker i ulike aldre som er i sorg og krise
- har kunnskap om retningslinjer, lovverk, organisering og funksjonen til barnepalliative team i helsetjenesten
- har kunnskap om ulikhet i andre kulturers forståelse av helse, sykdom og død
Ferdigheter
Studenten
- Kan anvende egen fagkompetanse i tverrfaglige team
- har ferdigheter i å kommunisere med mennesker i sorg og krise
- kan på selvstendig grunnlag planlegge og gjennomføre samtaler med barn, ungdom, søsken og familier
- kan anvende kommunikasjonsferdigheter i profesjonelle relasjoner
- kan anvende kommunikasjonsferdigheter med barn, ungdom og deres familie
Generell kompetanse
Studenten
- kan kommunisere faglige problemstillinger om helhetlige helse- og omsorgstilbud innenfor fagområdet barnepalliasjon
- kan samarbeide med personer fra egen og andre faggrupper både nasjonalt og internasjonalt i den hensikt å videreutvikle fagfeltet
Grading scale
Samlinger, gruppearbeid og nettbasert undervisning. Undervisningen vil foregå på norsk/skandinavisk eller engelsk ved enkelte forelesninger.
Examiners
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- gruppeoppgave
Ta utgangspunkt i et tema fra praksis og formuler en problemstilling som er knyttet til ett eller flere av læringsutbyttene for emnet. Drøft problemstillingen med utgangspunkt i en til to selvvalgte forskningsartikler relevant for problemstillingen.
- Tema for gruppeoppgaven leveres ut ved semesterstart
- Utføre i gruppe på inntil 2-4 studenter
- Omfang 1500 ord (+/- 20 %)
- Pensum skal anvendes i besvarelsen
- Selvvalgt litteratur merkes med stjerne
- Muntlig fremlegg i gruppe
- Studenter får muntlig tilbakemelding fra medstudenter og faglærer
Course contact person
Skriftlig hjemmeeksamen over 14 dager. Individuell eller i gruppe med inntil 3 studenter. Ordramme 3000 (+/- 20 %).
Ved ny og utsatt eksamen kan studenten(e) levere omarbeidet versjon én gang.