Programplaner og emneplaner - Student
SFV4500 Applied analyses workshop - qualitative method Course description
- Course name in Norwegian
- Anvendt analyseverksted - kvalitativ metode
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child CareMaster in Programme Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social SciencesElective modules, Master Programme in Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
FALL 2023
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
None
Required preliminary courses
The grading is based on two components: 1. Obligatory Assignment; 2. Written examination.
The obligatory assignment counts 25% of the final grade. This assignment is to be carried out in groups of 2-3 students. However, in some special cases a student may be allowed to work individually. The teacher will give information regarding the deadline for handing in the assignment. Failing to hand-in the assignment within deadline will disqualify the group of the students (or the student as the case may be) to take the written examination.
The four-hour written examination at the end of the term counts 75% towards the final grade.
The final grade is based on weighted average of the obtained grades of the two components i.e. 25% for assignment + 75% for written exam. To get an overall grade, it is mandatory for the students to pass both the components i.e. assignment and written examination.
The students who wish to write the examination later, or the students who want to re-write the examination are not required to do the assignment afresh. Their obtained grade of the assignment shall count towards their final grade.
Learning outcomes
Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: DATS1600, ITPE1600, LO137A og LO137I. Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.
Teaching and learning methods
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse
Kunnskap
Studentene har
- inngående kunnskap om kvalitative design og hvilken type kunnskap disse kan bidra med
- avansert kunnskap om ulike metoder for å skape/framskaffe et empirisk materiale, som livsformsintervjuer, livsløpsintervjuer, fotostyrte intervjuer, fokusgrupper, og bruk av foreliggende tekster og dokumenter
- inngående kunnskap om kvalitetsvurdering innenfor kvalitativ tradisjon og innsikt i generaliseringsmuligheter av resultater fra kvalitative studier
- avansert kunnskap om formidling av resultater
- inngående kunnskap om forholdet mellom teori og empiri i empiriske studier
Ferdigheter
Studentene kan
- reflektere metodologisk rundt sammenhengen mellom forskningsspørsmål og design
- utvikle forskningsdesign for sin masteroppgave i forhold til eget forskningsspørsmål
- utvikle kvalitative analysemodeller med utgangspunkt i teori og empiri
- reflektere metodologisk og kritisk over annen forskningslitteratur
- vurdere forskningsetiske spørsmål i forbindelse med eget masterprosjekt
Generell kompetanse
Studentene
- kan vurdere hvilke spørsmål som kan undersøkes empirisk
- er kjent med og kan reflektere kritisk over ulike konsekvenser av forskning
- kan bruke etisk skjønn i forhold til egen posisjon som forsker og hvordan deltakelse i forskning kan virke intervenerende i menneskers liv
- kjenner til og kan forholde seg til etiske forskrifter som; korrekt og fullstendig kildeinformasjon, informantanonymisering, konfidensialitet, forskeransvar
Course requirements
Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst og som ikke kan regne symbolsk. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas.
Assessment
Gradert skala A-F.
Permitted exam materials and equipment
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Grading scale
Overlapp Emnet BYFE1201 Byggfaglig innføring er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: BYFE1200 og EMFE1200.
Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Course contact person
One internal examiner. External examiners are used regularly.