EPN-V2

SFV4500 Applied analyses workshop - qualitative method Course description

Course name in Norwegian
Anvendt analyseverksted - kvalitativ metode
Study programme
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-time
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care
Master in Programme Applied Social Sciences
Master Programme in Applied Social Sciences
Elective modules, Master Programme in Applied Social Sciences
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work, part-time
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
FALL 2020
Schedule
Course history

Introduction

The welfare state works and exists through a wealth of texts. Texts as different as Norwegian Official Reports, journals, white papers, articles, news articles, letters, textbooks, literary texts and minutes of meetings contribute to form perceptions in society and influence important decision-making processes. How a "client", "user", "patient" or "resident" is portrayed in a journal can play a decisive role in the person's future life. The course focuses on language as a force in the welfare society and in the interaction between the social welfare administration's employees and the individual client.

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

After completing the course, the students are expected to have achieved the following knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has advanced knowledge of

  • different traditions in textual analysis
  • different theories about power and language
  • different genres of text of importance to the welfare state

Skills

The candidate is capable of

  • discussing how different methods of textual analysis can be applied in practice
  • conducting analysis of all types of text material
  • reflecting over language and text as forces in the welfare society and in his/her own academic work

General competence

  • The student is able to reflect critically on the ethical consequences of qualitative research and analysis

Teaching and learning methods

Emnet gir kompetanse for arbeid med design- og produksjon i kommersiell mote- og tekstilbransje. Emnet omhandler eksperimentering i form, teknikk- og materialbruk i design for bærekraft. Det blir gjennomgående lagt vekt på forholdet mellom teori og praksis.

Emnet fokuserer på refleksjon og analyse innenfor segmentet Ready to Wear (RTW), arbeid med konsept, design, funksjon, material og teknikk, samt visualisering og dokumentasjon av motefaglig arbeidsprosess. Digitale verktøy innen mønsterkonstruksjonsprogram inngår i emnet.

Det legges vekt på eksperimentering, bærekraftige valg og nytenkning når det kommer til faglig identitet og eget uttrykk.

Praksisforberedende arbeid vil inngå i emnet.

Course requirements

Ingen ut over opptakskrav.

Assessment

Permitted exam materials and equipment

Arbeidskrav må være innfridd og være vurdert til godkjent før studentene kan fremstille seg til eksamen.

  • Midtveisseminar som viser oppgavens problemområde, inspirasjonsmaterialer, moodboard, kolleksjonsoppbygging, referanse av kilder og en toile som viser silhuett, volum og detaljer.
  • Utvikling av to digitale utkast til konstruksjon av plagg

Grading scale

Eksamen er to-delt mappeeksamen med et praktisk-estetisk arbeid og en skriftlig oppgave. Eksamensprosjektet er en individuell oppgave.

  1. Praktisk-estetisk prosjekt
    • Den praktiske-estetiske delen av oppgaven er å designe en minikolleksjon innenfor tema avantgarde på 4-6 antrekk og produsere et antrekk rettet mot det kommersielle markedet.
  2. Skriftlig del
    • Den skriftlige delen av oppgavebesvarelsen beskriver og drøfter problemstillingen ut fra fagteori og egen prosess fra ide til ferdig produkt som skal belyse refleksjon rundt motedesign for bærekraft. Oppgavebesvarelsen skal følge retningslinjer for akademisk skriving og relevant pensum skal anvendes. Omfang: Ca. 2000-2500 ord.

Den praktisk-estetiske og skriftlige oppgavebesvarelsen sensureres samlet. Eksamensresultatet kan påklages.

Examiners

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisninger følges.

Course contact person

Gradert skala A-F.