Programplaner og emneplaner - Student
SFV4500 Applied analyses workshop - qualitative method Course description
- Course name in Norwegian
- Anvendt analyseverksted - kvalitativ metode
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child CareMaster in Programme Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social SciencesElective modules, Master Programme in Applied Social SciencesMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
The welfare state works and exists through a wealth of texts. Texts as different as Norwegian Official Reports, journals, white papers, articles, news articles, letters, textbooks, literary texts and minutes of meetings contribute to form perceptions in society and influence important decision-making processes. How a "client", "user", "patient" or "resident" is portrayed in a journal can play a decisive role in the person's future life. The course focuses on language as a force in the welfare society and in the interaction between the social welfare administration's employees and the individual client.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
After completing the course, the students are expected to have achieved the following knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has advanced knowledge of
- different traditions in textual analysis
- different theories about power and language
- different genres of text of importance to the welfare state
Skills
The candidate is capable of
- discussing how different methods of textual analysis can be applied in practice
- conducting analysis of all types of text material
- reflecting over language and text as forces in the welfare society and in his/her own academic work
General competence
- The student is able to reflect critically on the ethical consequences of qualitative research and analysis
Teaching and learning methods
Teaching is organised as a combination of lectures and practical analysis work in groups and through plenary discussions. The student will acquire a reflective attitude towards the tools of analysis through independent work with different texts.
The practical analysis work takes place in the form of two writing seminars. Prior to the first seminar, the student must submit the draft of an essay. Feedback from the person responsible for the seminar will be given in the first seminar. Prior to the second seminar, the student must submit a reworked draft of the essay, and read the first draft of two fellow students. During the second seminar, the student must provide written and oral opponent feedback on the drafts. Attendance is required at both seminars in order to receive opponent feedback and comments from the seminar tutor.
Course requirements
Studenten skal tilegne seg kunnskaper om design og evaluering av brukergrensesnitt. Studenten skal utvikle ideer fra skisser til konkret design ved hjelp av prototypingsteknikker, og bruke prototypene for å få tilbakemelding fra brukere. Studentene skal også kunne undersøke påstander om menneske-maskin-interaksjon ved hjelp av enkle kvantitative metoder.
Assessment
Ingen ut over opptakskrav.
Permitted exam materials and equipment
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- vet hva brukersentrert utvikling innebærer
- har kunnskap om individuelle forskjeller mellom mennesker
- har kunnskap om egenskapene ved brukervennlighet
- kjenner til prinsipper for design
- kan forklare fagets spesifikke terminologi
- har kunnskap om forskning på brukergrensesnitt, deriblant påstander, empiri og hypotesetesting
Ferdigheter
Studenten kan
- utføre behovsanalyser
- kommunisere designideer ved hjelp av skisser
- utforme lavoppløsnings prototyper deriblant organisere informasjon visuelt og anvende kunnskap om kognisjon, for eksempel menneskets minnekapasitet og oppmerksomhet, til å forenkle brukergrensesnitt
- utføre brukertester
- måle brukergrensesnitt ved å designe enkle eksperimenter og anvende enkle statistiske verktøy
Generell kompetanse
Studenten
- kan utvikle brukervennlige brukergrensesnitt
- kan teknikker for evaluering av interaktive systemer
- kan dokumentere og forklare designvalg for oppdragsgivere og brukere
- kan tolke enkel forskningslitteratur som omhandler menneske-maskin-interaksjon
Grading scale
Forelesninger og praktisk arbeid med prototyping, evaluering og produktutvikling. Studenten arbeider individuelt og i grupper (to til fire studenter).
Examiners
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- En gruppepresentasjon av et gitt tema.
Course contact person
Eksamensform: Mappevurdering med følgende mappekrav:
- En individuell oppgave (1000-1600 ord).
- To gruppearbeider (to til fire studenter). En på 1600-300 ord, og en på 1000-2000 ord.
Mappevurdering gis en helhetlig vurdering med én karakter. Alle deler i mappen må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emnet.
Eksamensresultat kan påklages.
Ved ny og utsatt eksamen kan en annen eksamensform også bli benyttet eller en ny oppgave med en ny frist gis. Hvis muntlig eksamen benyttes kan denne ikke påklages.