EPN-V2

SFV4300 The Intersection of Social Categories in Social Work Course description

Course name in Norwegian
Sosiale kategoriers samspill i sosialt arbeid
Study programme
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-time
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care
Master in Programme Applied Social Sciences
Master Programme in Applied Social Sciences
Elective modules, Master Programme in Applied Social Sciences
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work, part-time
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Se opptakskrav i programplanen.

Required preliminary courses

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap i engelskfaget og fagets didaktikk med vekt på grunnleggende ferdigheter
  • har inngående kunnskap om relevant forskning og teori og vitenskapelige tenkemåter, forskningsmetoder og etikk
  • har inngående kunnskap om hvordan opplæringen kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
  • har inngående kunnskap om tekst, med fokus på sammensatte tekster
  • har inngående kunnskap om begynneropplæring (trinn 1-7)
  • har inngående kunnskap om progresjon i undervisning og elevers læring

Ferdigheter

Studenten

  • kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning og anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
  • kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om engelskfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i undervisning
  • kan planlegge og gjennomføre undervisning i engelskfaget som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
  • kan på et avansert nivå anvende prinsipper for læringsorientert vurdering i engelskfaget og slik bidra til at elvene lærer å reflektere over sin egen læring og utvikling
  • kan utvikle, gjennomføre og evaluere forskningsbasert begynneropplæring som er forankret i avansert kunnskap (trinn 1-7)
  • kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler engelskfagets didaktikk.

Generell kompetanse

Studenten

  • kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger og bidra til utvikling av faglig felleskap på den enkelte skole
  • kan på systematisk vis planlegge, evaluere og revidere læringsopplegg med engelskfag som grunnlag
  • kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen
  • har utviklet en avansert profesjonsfaglig digital kompetanse
  • kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen

Learning outcomes

Undervisningen i engelsk fagfordypning vil i hovedsak være i form av forelesninger og/eller seminarer og veiledning. Emnet krever stor grad av selvstendig arbeid med å sette seg inn i pensum. Arbeidsspråket i faget er engelsk, både muntlig og skriftlig. Undervisning, arbeidskrav og eksamen foregår og fullføres på engelsk.

Teaching and learning methods

Teaching will take the form of lectures and class discussions.

Course requirements

Alle hjelpemidler tillatt.

Assessment

Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Eksamen vurderes av en intern og en ekstern sensor.

Grading scale

I Engelsk og engelskdidaktikk 1 får studentene avansert kunnskap om hvordan barn og unge tilegner seg språk (med vekt på begynneropplæringen for studenter på trinn 1-7) og videreutvikling av de grunnleggende ferdighetene. Sentralt står også vurdering (inkludert e-assessment og utvikling av vurderingsoppgaver og -kriterier) og valg av tekster som kan bidra til elevenes språkutvikling, nytenkning og evne til refleksjon. I arbeid med tekst legges det vekt på studiet av sammensatte tekster og tekstproduksjon ( multimodal design). Sentralt i Engelsk og engelskdidaktikk 1 står utvikling av avansert digital kompetanse hos studentene, arbeid med vurdering og multimodal tekstproduksjon.

Examiners

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.

Course contact person

Ariana Fernandes