Programplaner og emneplaner - Student
SFB5900 Master's Thesis in Family Therapy Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave i familiebehandling
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
-
Introduction
Masteroppgaven er et selvstendig og analytisk arbeid på 30 studiepoeng, med relevans for studiets fagfelt.
Studenten skal velge et tema som skal belyses gjennom systematisk bruk av kvalitative og/eller kvantitative metoder. Problemstillingen kan være av enten teoretisk eller empirisk karakter. Masteroppgaven kan leveres som en monografi eller artikkelbasert (artikkelmanus og kappe).
Undervisningsspråk er norsk.
-
Required preliminary courses
Alle emner som inngår i mastergraden må være bestått før studenten kan levere inn masteroppgaven til sensur.
-
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- avansert kunnskap i et spesialisert felt innenfor fagfeltet familiebehandling
- inngående kunnskap i teorier som er relevante for temaet som behandles i masteroppgaven
- inngående innsikt i et tema eller fenomen sett fra flere ulike perspektiver
- inngående kunnskap, og anvendelse av akademiske krav for analyse og skriftlig produksjon
Ferdigheter
Studenten kan
- velge et tema som er relevant for faget og praksis i familiebehandling og begrunne valget sitt
- avgrense et større tema eller fenomen og gjøre det til gjenstand for forskning
- velge og ta i bruk en eller flere metoder for å utforske masteroppgavens problemstilling
- utvikle design for en empirisk undersøkelse
- analysere et datamateriale ved bruk av teoretiske perspektiver og begreper
- gjennomføre en systematisk og kritisk analyse, anvende sentrale forskningsprinsipper og gi en klar akademisk framstilling av resultatene
- vurdere forskningsetiske problemstillinger knyttet til eget prosjekt
Generell kompetanse
Studenten kan
- lese forskningslitteratur kritisk og reflektert
- vurdere problemstillinger knyttet til fag-, yrkes- og forskningsetikk
- formidle kunnskap og egne forskningsresultater skriftlig og muntlig
- anvende forskningsbaserte kunnskaper og ferdigheter på områder knyttet til feltet familiebehandling
-
Teaching and learning methods
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har brei kunnskap om barns språkutvikling
- har brei kunnskap om metodar og læremiddel i den første lese- og skriveopplæringa
- har kunnskap om grammatikk
- har kunnskap om språket i bruk, både i skrift og tale
- har kunnskap om språkleg identitet, norsk som andrespråk og fleirspråkleg praksis
- har kunnskap om litteratur for vaksne som tematiserer språkleg og kulturell identitet
- har kunnskap om lyrikk for barn og unge og om didaktisk bruk av lyrikk.
- har kunnskap om språknormering og språkleg mangfald i Noreg
Ferdigheiter
Studenten
- kan bruke kunnskap om språk og språkutvikling i språkstimulerande arbeid og gjere greie for fagdidaktiske val som skal fremje munnleg og skriftleg språkutvikling hos elevar på trinn 1-4.
- kan bruke ulike metodar i den første lese- og skriveopplæringa og tilpasse opplæringa for elevar med ulik bakgrunn og varierande ferdigheiter i norsk
- kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel for elevar på 1.-4. trinn
- kan bruke og grunngje ulike didaktiske og metodiske tilnærmingar i undervisning i og om grammatikk
- meistrar munnleg norsk, skriftleg nynorsk og bokmål og kan undervise elevar i begge målformer
- kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse av, respons på og vurdering av skriftlege elevtekstar for å fremje læring
Generell kompetanse
Studenten
- kan finne fram til - og i - fagleg oppdaterte digitale og trykte språkressursar, til dømes ordbøker og relevante nettstader, og bruke dei som ressursar i det faglege arbeidet
- kan planlegge og gjennomføre norskundervisning i sentrale språklege emne og gjere greie for elevtilpassa fagdidaktiske val
- kan legge til rette for at elevane utviklar og vidareutviklar grunnleggande språkferdigheiter
-
Course requirements
Arbeidet med norskstudiet er eit vekselspel mellom teoretisk kunnskap, praksiserfaring, studentane sitt eige arbeid med språk og tekstar og didaktisk refleksjon. I emne 1 er det lagt vekt på å lære å bruke nettbaserte forum som verktøy for oppgåveinnleveringar, faglege ressursar og individuell oppfølging frå lærar, men også til kommunikasjon studentane imellom. Individuelt arbeid i form av sjølvstudium og oppgåveskriving vekslar med medstudentrespons i gruppe og undervisning på samlingane.
Deltakarane arbeider med didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane. Oppgåvene knyter saman teoretisk fagstoff og didaktisk refleksjon. Utgangspunktet for oppgåvene er mellom anna observasjon av begynnaropplæring på eigen skule og elevtekstar henta frå klasser på barnetrinnet.
I tillegg til lærarstyrte undervisningsopplegg blir samlingane brukte til at studentane deler erfaringar frå eiga undervisning.
-
Assessment
Følgjande individuelle arbeidskrav må vere godkjente før studenten kan gå opp til eksamen i emne 1:
- Fagartikkel om begynnaropplæring etter nærare retningslinjer i undervisningsplanen. (1500 ord +/- 10%). Målform: bokmål.
- Skriftleg oppgåve (1800 ord +/-10%) Elevtekstanalyse på mikro- og makronivå med tilbakemelding til eleven. I tillegg skal studenten levere ei kort eigenvurdering (100-150 ord) og gje respons til medstudentar på delar av fagartikkelen. Denne oppgåva er grunnlag for førebudd innlegg på munnleg eksamen. Målform: nynorsk.
- Digital prøve om utvalde emne om utvalte grammatiske emne. Målform: bokmål. Viss kandidaten etter to forsøk ikkje får godkjent den digitale prøva, vil kandidaten likevel kunne gå opp til eksamen, men vil bli høyrt spesifikt i dette kunnskapsemnet på munnleg eksamen.
For meir informasjon om innhaldet i arbeidskrava, sjå informasjon på universitetets læringsplattform ved studiestart.
-
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
-
Grading scale
Avsluttande vurdering vert gjennomført i haustsemesteret. Eksamen er ein individuell munnleg eksamen med førebudd innlegg. Omfang inntil 30 minutt. Munnleg eksamen blir halden på OsloMet.
Ny/utsett eksamen
Ny og utsett eksamen blir arrangert på same måte som ordinær eksamen. Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen går fram av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
-
Examiners
Det blir nytta gradert karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått.