Programplaner og emneplaner - Student
SFB5110 Issues of Child and Adolescent Mental Health Course description
- Course name in Norwegian
- Psykiske tilstandsbilder hos barn og unge
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child CareMaster in Applied Social Sciences: Programme Option Family TherapyMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Family Therapy, part timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
FALL 2020
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
This course provides a critical review of theoretical perspectives on citizens' encounters with the welfare state. This course provides an overview of some of these theories.
The course covers theories that emphasize a focus on individual, rational actors, those applying structural and functionalist explanatory models, those that emphasize social reproduction and feedback mechanisms in society to those that emphasize social construction and interactional processes.
The course provides training in how to apply select theories to analysis of empirical evidence when studying and interpreting phenomena within social welfare and health policy research.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studentene har
- fordypet kunnskap om anvendelse av biopsykososialt perspektiv i møte med barn og familie
- kjennskap til anvendelse av noen utviklingspsykologiske perspektiver i forståelse av barn og familieliv, samt salutogenese og resiliens
- kritisk fundert kunnskap om anvendte kategoriseringssystemer
- fordypet kunnskap om tilstandsbilder og behandlingsformer, herunder brukerinvolvering
- kunnskap om foreldreskap hvor foreldre er psykisk syke/har rusproblemer
Ferdigheter
Studentene kan
- ved hjelp av biopsykososiale forståelser og utviklingspsykologiske perspektiver analysere i behandlingsarbeid
- gjenkjenne ulike tilstandsbilder
- begrunne iverksettelsen av relevante behandlingstiltak for barn som strever, og for foreldre som strever
- vurdere nødvendigheten av samarbeid med andre instanser eventuelt adekvat videre henvisning til annen behandling eller utredning
Generell kompetanse
Studenten kan
- tenke kritisk på kunnskapsgrunnlaget innen psykisk helsevern for barn og unge
- evaluere egne handlinger og iverksette endringstiltak
- utøve faglig praktisk dømmekraft i behandlingsarbeid
Teaching and learning methods
The course will comprise a mix of lecture, discussions and hands-on exercises. Students will end the course with a paper and a presentation in which they discuss one of the theories covered in the curriculum. There will be a meeting set aside for student presentations.
Course requirements
For å kunne framstille seg til eksamen må følgende arbeidskrav være godkjent:
- Ett individuelt skriftlig arbeidskrav om et nærmere angitt tema knyttet til kunnskapsgrunnlaget for emnet. Omfanget skal være 5 sider. Arbeidskravet skal godkjennes av faglærer.
Assessment
The assessment consists of an individual six hour school exam.
Permitted exam materials and equipment
English-English dictionary
Grading scale
Students are awarded grades on a descending scale from A to E for pass and F for fail.
Examiners
The exam is graded by an internal and an external examiner.
A random selection consisting of at least 25% of the exam papers will be graded by both an internal and external examiner. This will inform the grading of the remaining exam papers.
Course contact person
Rune Halvorsen