EPN-V2

SBVA4000 Supervised Professional practice and Critical reflection Course description

Course name in Norwegian
Praksis og kritisk refleksjon
Study programme
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Welfare Work, part-time
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Welfare Work
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Students must submit a coursework requirement of 18 pages (+/-10%) on a topic relevant to the course, to be approved by the course lecturer. The topic of the work requirement will reflect main areas of the course curriculum and lectures. The coursework requirement should be written in groups of 4-6 students. Students whose papers are not approved after the first submission will be given the chance to resubmit once and they may be required to resubmit papers of about 10 pages individually. Students whose papers are not approved after two submissions will disqualify from sitting the final examination.

Required preliminary courses

The student's learning outcome will be assessed on the basis of an individual six-hour written school examination.

Learning outcomes

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse

Kunnskap

Studenten:

  • kan redegjøre for nødvendigheten av å skille mellom mål og tiltak
  • kan forklare målhierarkier og redegjør for kriterier for prioritering av mål
  • kan redegjøre for og begrunner ulike former for innen deltaker design (N=1 design)
  • har kunnskap om evalueringskriterier og -metoder
  • kan redegjøre for ulike parters ansvar i en forsvarlig planprosess

Ferdigheter

Studenten:

  • kan gjennomføre en forsvarlig planleggings- og målvalgsprosess med vekt på brukers ønsker og selvbestemmelse
  • kan redegjøre for og diskutere etiske problemstillinger knyttet til planlegging av tiltak
  • kan operasjonalisere generelle mål til spesifikke mål
  • kan beskrive og gjennomføre konsekvensanalyser i en opplærings- eller omsorgsarbeid
  • kan foreslå, begrunne og gjennomføre valg av design med utgangspunkt i informasjon om atferd og miljøvariabler i casebeskrivelser
  • kan planlegge og begrunne valg av design og gjennomfører endring av egen atferd

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan beskrive prinsippene innenfor internkontroll og kvalitetssikring
  • har innsikt i kravene til dokumentasjon og journalføring som ligger i lovgivningen

Teaching and learning methods

Students are awarded grades on a descending scale from A to E for pass and F for fail.

Course requirements

The written examination is assessed by an internal and an external examiner. The external examiner grades a random sample consisting of 25 per cent of the written exams. The grades given for this sample provide a basis for internal examiners who will be grading the other exams. The external examiner will also grade papers where there is doubt about giving a grade of pass.

Assessment

Ivan Harsløf

Permitted exam materials and equipment

Alle

Grading scale

Gradert skala A-F

Examiners

To sensorer.

Course contact person

This course is designed to inform and enrich the material learned in the research methods courses. It combines a descriptive and a normative approach to reflection on social science. In addition, the course contains a master thesis preparation seminar leading to a master thesis design proposal which supports the master thesis work process. The thesis preparation seminar runs in collaboration with the two courses on methods (SIW4210 and SIW4220).

Among topics covered in philosophy of science are the role of values in research, objectivity, realism, social constructivism, social ontology, feminist philosophy of science, evidence-based policy, models, and causality. The master thesis preparation seminar covers research design.