Programplaner og emneplaner - Student
SBV4400 Interventions, preventative measures and innovations Course description
- Course name in Norwegian
- Intervensjoner, endrings- og tiltaksarbeid
- Study programme
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-timeMaster Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Arbeidskrav
Følgende arbeidskrav må være godkjent før avsluttende eksamen kan avlegges:
- Et individuell skriftlig essay over oppgitt tema innen emnet leveres til fastsatt frist ved utgangen av første semester til vurdering av faglærer. Essayet skal ha en akademisk form med omfang 1300 ord +/- 10 % ved innlevering. Studentene får oppgaveteksten i vårsemesteret og senest to uker før innleveringsfristen. Det tilbys felles veiledning via nettet til avtalt tid i første semester. Dette essayet skal bearbeides og videreutvikles etter skriftlig tilbakemelding fra faglærer og leveres til avsluttende eksamen i emnet i høstsemesteret.
- En rapport fra observasjon av to selvvalgte rettsmøter, hvorav ett uten tolking og ett med tolking. Rapporten har form som et fast oppsatt observasjonsskjema.
Formålet med det første arbeidskravet er å gi studenten trening i akademisk skriving. Formålet med det andre arbeidskravet er at studenten får innblikk i rettsmøtets form og roller, både uten tolking og med tolk til stede. ;
Faglig aktivitet med krav om deltakelse
Gjennom studiet skal studentene blant annet utvikle praktiske ferdigheter og språklig kompetanse knyttet til tolking i ulike situasjoner. Denne type ferdigheter og kompetanse kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere, og ved tilstedeværelse i undervisningen. Det er derfor krav om tilstedeværelse i følgende faglige aktiviteter:
- Læringsaktiviteter på nett
- Samlinger ved OsloMet
Manglende deltakelse i faglige aktiviteter nevnt over, medfører at studenten mister retten til å avlegge eksamenene. Sykdom fritar ikke for deltakelse i læringsaktiviteter på nett og tilstedeværelse på samlinger. For å få avlegge eksamen kreves det minimum 80 % deltakelse i læringsaktiviteter på nett og minimum 80 % tilstedeværelse på samlinger. ;
Se programplanen for mer informasjon om arbeidskrav.
Required preliminary courses
Individuell hjemmeoppgave:
Etter skriftlig tilbakemelding fra faglærer leveres essayet (første arbeidskrav) som eksamensbesvarelse til avsluttende vurdering. Eksamensbesvarelsen skal ha en akademisk essayform med omfang 1600 ord +/- 10 %, og skal være en bearbeidet versjon av arbeidskravet innlevert i vårsemesteret. Det skal framgå av besvarelsen hvilke endringer som er gjort fra innlevering av arbeidskravet i vårsemesteret til eksamensinnleveringen i høstsemesteret.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen. Ved ikke bestått karakter kan essayet omarbeides.
Learning outcomes
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Teaching and learning methods
Bestått/ikke bestått.
Vurderingskriterier ved bruk av karakteren bestått/ikke bestått
- Bestått: God. En god prestasjon. Kandidaten viser et godt kunnskapsnivå, god vurderingsevne, og selvstendighet i behandlingen av fagstoffet. Gjennom bruken av pensum og fagterminologi viser kandidaten god forståelse av kunnskapsfeltet og besvarelsen settes klart inn i en faglig sammenheng. Drøftingen viser at kandidaten kan kombinere kunnskap fra ulike sider ved pensum og vise innsikt i forhold til fagstoffet.
- Ikke bestått: Ikke tilfredsstillende. Prestasjonen tilfredsstiller ikke minimumskravene. Innholdet i besvarelsen mangler i overveiende grad relevans i forhold til oppgaveteksten. Kandidaten svarer ikke på sentrale deler av oppgavesettet og kombinerer ikke kunnskap fra ulike sider ved pensum. Kandidaten viser liten vurderingsevne og selvstendighet slik at forsøket på drøfting er mangelfullt og vitner om at kandidaten mangler kunnskap om sentrale sider ved pensum. Besvarelsen oppfyller ikke kravene til akademisk skrivestil. Besvarelser med stor grad av "avskrift" fra andre tekster gir karakteren ‘ikke bestått’.
Course requirements
Eksamenen vurderes av intern og ekstern sensor med tolkefaglig kompetanse.
Assessment
The exam in the course is an individual home exam over 72 hours. The exam paper must be 10 pages long (+/- 10 %). Font and font size: Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade scale A-F
Examiners
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.