Programplaner og emneplaner - Student
REREG3200 The Accounting Profession Regulations Course description
- Course name in Norwegian
- Regnskapsførerregelverket
- Study programme
-
Bachelor Programme in Business Administration and EconomicsBachelor Programme in Auditing and Accounting
- Weight
- 7.5 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Undervisningsspråk: Norsk
(Re)habilitering som praksisfelt bygger på gjeldende lovverk og organisatoriske rammer og emnet gir en grundig innføring i det formelle rammeverket. Kunnskapsbasert praksis står sentralt og emnet gir innsikt i rehabiliteringsfeltets faglige oppbygging gjennom forskning, begrepsutvikling, politisk styring og brukermedvirkning på systemnivå. Teknologisk innovasjon i tjenestetilbudene blir diskutert som et viktig element i kvalitetsforbedring i (re)habilitering.
Det stilles store krav til gjennomføring av kunnskapsbasert praksis og samarbeid mellom tjenestenivåer i (re)habilitering.; Emnet legger derfor stor vekt på å utvikle innsikt og ferdigheter i utvikling av (re)habilitering som et praksisfelt der samarbeid finner sted mellom profesjoner, og mellom tjenestenivåer.
Recommended preliminary courses
Anbefalt Årsregnskap 2 med regnskapsteori.
Learning outcomes
Studenten må være tatt opp på Masterstudium i helsevitenskap - spesialisering i rehabilitering og habilitering.
Teaching and learning methods
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:;
Kunnskap;
Studenten;;
- kan vurdere hvordan det legges til rette for brukermedvirkning på tjeneste- og systemnivå
- kan analysere kunnskapstranslasjon og kunnskapsbasert praksis i (re)habilitering
- kan vurdere betydningen av organisatoriske og institusjonelle rammer for (re)habiliteringsvirksomheten
- kan analysere (re)habilitering som begrep, kunnskapsfelt og område for politisk og faglig styring
Ferdigheter;
Studenten;
- kan arbeide kunnskapsbasert i tverrprofesjonell praksis i (re)habilitering
- kan kommunisere aktivt og effektivt i samhandling med profesjonelle, tjenestebrukere og pårørende
- kan integrere og anvende ulike former for kunnskap i arbeidet med å utvikle og kvalitetsforbedre (re)habiliteringspraksis
- kan reflektere over hvordan profesjonelle kan utvikle rehabiliteringstjenestene slik at ulike grupper i samfunnet blir likeverdige tjenestebrukere
- kan aktivt anvende kunnskap om sammenhengene mellom individnivå, tjenesteorganisering og politisk styringsnivå i utviklingen av (re)habiliteringspraksis
Generell kompetanse;;
Studenten
- kan tilrettelegge for og drøfte utfordringer knyttet til organiseringen av (re)habiliteringstjenester
- kan analysere hvordan teknologisk utvikling kan bidra til innovasjon i (re)habiliteringstjenestene
- kan reflektere kritisk over ny kunnskap og anvende den i arbeid med å forbedre (re)habiliteringspraksis
- kan analysere strukturelle forhold innen (re)habilitering og hvordan de kan endres gjennom ansvars- og oppgavefordeling
Course requirements
Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, seminarer og både gruppebaserte og individuelle arbeidsoppgaver. Det arrangeres to undervisningssamlinger, hver på 3-4 dager. Mellom samlingene arbeider studentene med en skriftlig oppgave som kommenteres og diskuteres på siste samling. Emnet gjør bruk av digitale plattformer i arbeidet mellom samlingene. Det forventes at studentene arbeider aktivt med den skriftlige oppgaven som skal utføreres mellom samlingene.
Assessment
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- Minimum 80 % tilstedeværelse på samlinger
Permitted exam materials and equipment
Prosjekteksamen, i form av et skriftlig arbeid som utarbeides i løpet av emneperioden. Arbeidet gjennomføres individuelt med et omfang på 2000-2500 ord eller i gruppe på to studenter med et omfang på 3500-4000 ord. Studenten(e) utvikler selv en problemstilling i samråd med emnets undervisere.
Ny eksamen: Dersom det skriftlige arbeidet vurderes til F (ikke bestått), har studenten(e) anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.
Grading scale
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Examiners
Gradert skala A-F.
Course contact person
Anne Kari Ramboe Heimdal