Programplaner og emneplaner - Student
PSYKPRA2 Exercises Related to Bachelor Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Praksisstudium knyttet til Bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Psychology with an Emphasis on Behavior AnalysisBachelor's Programme in Psychology with an Emphasis on Behavior Analysis, elective modules
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2016/2017
- Curriculum
-
SPRING 2017
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
Når studentene har gjennomført og bestått de obligatoriske emnene, kan de velge et relevant fordypningsområde blant ulike emner som høgskolen tilbyr. Alternativt kan studentene selv foreslå aktuelt fordypningsområde for PSYKPRA2.
Required preliminary courses
Bestått emnene PSYK1100, PSYK1200, PSYK1310, PSYK1410, PSYK1600, PSYK2100, PSYK2200, PSYK2310, PSYKPRA1, PSYK2400 og PSYK2600
Learning outcomes
Studenten skal tilegne seg faglige og personlige kvalifikasjoner og i samarbeid med virksomheten som tilbyr praksisplass utforme egne læringsutbyttebeskrivelser for praksisstudiet. Disse læringsutbyttene spesifiseres i forhold til kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse og godkjennes av høyskolen.
I tillegg skal studentene ha følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskap om
- den juridiske forankring for det aktuelle praksisstedet
- virksomhetens faglige forankring og hvordan hensikten med virksomheten beskrives
- hvordan virksomheten samarbeider med andre aktører
Ferdigheter
Studenten kan
- kommunisere med brukere, pårørende eller andre samarbeidspartnere
- kunne evaluere igangsatte tiltak
Generell kompetanse
Studenten
- kan foreslå og igangsette tiltak som fremmer mestring og livskvalitet
- kan prinsipper for kvalitetssikring av eget arbeid
Content
Grade scale A-F.
Teaching and learning methods
The use of drugs and alcohol and different forms of addiction create social and health-related problems and is an area that applies to users in contact with most support services in the health and social care sector. This course is based on national and international research and experience-based knowledge from a broad field of practice. Models of understanding and explanatory models are significant to how users are received and what kind of measures they are offered.
Course requirements
The student must have passed all exams in the first and second year of the programme.
Assessment
- Vurderingsinnhold: Læringsutbyttene
- Vurderingsform: Vurdering av praksisstudiet
Permitted exam materials and equipment
The course runs over nine half-days divided between three sessions. Teaching methods vary between lectures, group work, work on own experience and practice/role play.
Grading scale
No coursework requirements/compulsory activities.
Examiners
An individual written in-depth paper on a topic chosen by the student. The students will work on the assignment throughout the course. The answer paper must have a scope of 8-10 pages. Font and font size: Calibri 12 point. Line spacing: 1.5.The approved citation style APA for assignments must be complied with.
A selection of self-chosen readings, which comprises of 300 pages must be attached in the assignment.
Students who were absent for a valid reason or who fail the exam may take a resit/rescheduled exam in the same format as the ordinary exam. If the student fails the exam, they will be given one opportunity to submit an improved version of the assignment for assessment.