Programplaner og emneplaner - Student
PSYKPRA10 Applied Behavior Analysis - Placement Course description
- Course name in Norwegian
- Anvendt atferdsanalyse - praksisstudier
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Psychology with an Emphasis on Behavior Analysis
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kjenner ulike organisasjonsmodeller og sentrale utfordringer ved entreprenørskap, innovasjon og kommunikasjonsvirksomhet i privat og offentlig sektor
- har nødvendig kunnskap for å kunne etablere og drive egen medie- og kommunikasjonsbedrift
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og løse sentrale utfordringer i privat og offentlig sektor knyttet til entreprenørskap, innovasjon og prosjektledelse
- kan analysere markedsmuligheter, utvikle ideer, lage forretningsplan med bruk av prosjektstyringsverktøy og presentere resultatet mest mulig effektivt muntlig og skriftlig for utvalgte målgrupper og i ulike mediekanaler.
Generell kompetanse
Studenten
- kan planlegge og gjennomføre målrettede prosjekter alene og i samarbeid med andre
- kjenner til nyskapning og nytenkning i kommunikasjons- og mediebransjen
Required preliminary courses
Emnet strekker seg over ett semester. Arbeidsformene vil veksle mellom forelesninger, mentormøter, studentframlegg, seminarer og kollokviearbeid.
Undervisningen foregår fysisk, på campus.
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, som definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskap om
- byggtekniske regelverk ved solcelleinstallasjoner
- elsikkerhet ved solcelleinstallasjoner (HMS, tiltak mot kortslutningsbrann), trygg utførelse (råte, snø, vind)
- vedlikehold av solcelleanlegg
- prosjektering av solcelleanlegg i eksisterende bygg
- solcelleteknologier som konverterer solenergi til strøm
- miljømessige fordeler ved å ta i bruk solcelleløsninger
- instrukser og prosedyrer i planleggingen av solcelleanlegg i bygg
Ferdigheter
Studenten kan
- utføre beregninger av energiproduksjon fra solcelleanleggsystem
- beherske fagområdets terminologi, skriftlig og muntlig
Generell kompetanse
Studenten kan
- finne frem til regelverk, anvisninger og dokumentasjon
- god formidling av resultater
- beskrive solcelleteknologier som konvertere solenergi til strøm.
Teaching and learning methods
Nettbaserte forelesninger og prosjektarbeid.
Emnet bruker CANVAS som digital læringsplattform for å formidle informasjon om nettsamlinger, pensum, oppgaver og innleveringer.
Undervisning er i form nettsamlinger på Zoom, med opptak. Opptakene gjøres kun tilgjengelig for kursdeltagerne for å muliggjør gjentatt avspilling. Nettsamlingene gjennomføres etter normal arbeidstid, f.eks. oppstart kl. 16:00. I utgangspunktet planlegges 6 nettsamlinger på 3,5t hver.
Arbeidsformen er i form av både små beregningsoppgaver og virkelighetsnære beregningsoppgaver, og alle kan se hva de andre leverer. Deltakerne kan også samarbeide over nett slik at de opparbeider sitt personlige læringsnettverk. Noen undervisningsbolker har nettbaserte oppgaver som hjelpemiddel for de enkelte kursdeltagers progresjon.
Vurderingsformen på disse oppgavene er formativ, dvs. feedback for å gi læring.
Veiledning utover kommunikasjon via Canvas avtales av den enkelte student med faglærer.
Deltakerne må ha egen PC med egen programvarelisens.
Course requirements
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Assessment
Gradert skala A til F
Permitted exam materials and equipment
Det benyttes intern og ekstern sensor på alle besvarelser.
Grading scale
Bestått/Ikke bestått
Examiners
Én intern sensor. I tillegg kan ekstern sensor benyttes