Programplaner og emneplaner - Student
PSYK3900 Bachelor Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Bacheloroppgave
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Psychology with an Emphasis on Behavior AnalysisBachelor's Programme in Psychology with an Emphasis on Behavior Analysis, elective modules
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2016/2017
- Curriculum
-
SPRING 2017
- Schedule
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
Bachelorstudiet i læringspsykologi avsluttes med et selvstendig dokumentasjonsarbeid - en bacheloroppgave. En forutsetning for å få levere bacheloroppgaven er at studenten har bestått alle de obligatoriske emnene i studiet.
Required preliminary courses
Bestått emnene PSYK1100, PSYK1200, PSYK1310, PSYK1410, PSYK1600, PSYK2100, PSYK2200, PSYK2310, PSYKPRA1, PSYK2400, PSYK2600, PSYK3200, PSYK3400, PSYK3500 og PSYKPRA2.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskap om
- generelle krav til formulering av problemstillinger
- relevante kilder for litteratursøk
- ulike metoder for innhenting og bearbeiding av data og ulike former for rapportering i tråd med etiske krav og retningslinjer
- APA-malens ulike disponeringsmåter
Ferdigheter
Studenten kan
- gjennomføre ulike former for litteratursøk
- formulere en problemstilling i samsvar med generelle krav
- gjennomføre og dokumentere et prosjektarbeid/et omsorgs- eller opplæringstiltak
- bruke IMRAD-strukturen i empiriske arbeider
Generell kompetanse
Studenten
- utøver forskningsetikk og relevant fagkritikk i tråd med akademisk standard
- kan formidle og dokumentere atferdsanalytisk arbeid
- kan utveksle faglige synspunkter og erfaringer og bidra til utvikling av eget fag
Content
For profesjonelle yrkesutøvere er det nødvendig å ha ferdigheter i selvstendig tenkning og problemløsning. Gjennom arbeidet med bacheloroppgaven skal studenten vise forståelse for sammenhengen mellom teori og praksis. Bacheloroppgaven skal også bidra til utvikling av en konstruktiv og kritisk fagutøvelse, med anvendelse av relevant evalueringsmetodikk. Bacheloroppgaven skal skrives i artikkelform i henhold til APA-standard. 43
Teaching and learning methods
Arbeidet med bacheloroppgaven går på heltid over 8 uker. Studentene arbeider selvstendig med oppgaven. Hver student vil få oppnevnt en veileder blant instituttets medarbeidere.
Arbeidskrav
- Utarbeide skisse for bacheloroppgaven
- Delta på organisert veiledning (80 %)
Alle arbeidskravene må være godkjente for at studenten skal få levere bacheloroppgaven.
Course requirements
Ingen arbeidskrav
Assessment
Bacheloroppgave, individuell (maksimum 8000 ord)
Permitted exam materials and equipment
Alle
Grading scale
Det gis bokstavkarakterer i skalaen A - F, der A er beste karakter, E er laveste beståtte karakter og F er ikke bestått.
Examiners
En intern og en ekstern sensor