Programplaner og emneplaner - Student
PSYK2600 Research Methods 3 - Research Designs and Statistics Course description
- Course name in Norwegian
- Forskningsmetode 3 - Forskningsdesign og statistikk
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Psychology with an Emphasis on Behavior Analysis
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Praksis
- Pedagogisk praksisperiode 2, 20 dager pedagogisk praksis for heltid
- Fem dager yrkesfaglig praksis for hel- og deltid
Arbeidskrav
- Individuelt muntlig fremlegg, 15 minutter, om relevant og meningsfull yrkesopplæring innen helse- og oppvekstyrkene, knyttet til læringsteori.
Alle arbeidskrav som er synliggjort i emnebeskrivelsene må være godkjent før eksamen kan gjennomføres. Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides og gis ny vurdering én gang innen ordinær eksamen. Studenten får til sammen to forsøk ved hvert arbeidskrav. Ved sykdom eller lignende kan kompensasjon avtales med faglærer.
Required preliminary courses
Individuell skriftlig prosjekteksamen uten tilsyn, _knyttet til yrkespraksis. Omhandler utfordringer i forebyggende helsearbeid innen eget primæryrke, med refleksjon over utfordringer og muligheter knyttet til yrkesrettet opplæring i forebyggende helsearbeid. Omfang: 4000 ord (+/- 10 prosent).
Ny og utsatt eksamen
- Prosjektrapporten kan omarbeides 1 gang ved ny og utsatt eksamen.
- Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb.
Learning outcomes
Alle hjelpemidler er tillatt.
Teaching and learning methods
Gradert skala A-F
Course requirements
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer eksamensordning og studiekvalitet og skriver tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert 3. år.
Assessment
Emnets innhold belyser grunnleggende forhold knyttet til helseforståelse og forebyggende helsearbeid. Temaene belyses både i et individ-, et samfunns- og et yrkesperspektiv. Som forutsetning for å utvikle en meningsfylt yrkesopplæring, settes fokus på yrkesdidaktikk, læringsteorier og tilpasset opplæring.
Temaer
- Helseforståelse.
- Helsepolitikk.
- Folkehelse og forebyggende helsearbeid.
- Sammenhenger mellom helse, livsstil, miljø og samfunn.
- Fremstilling av helse i media.
- Helseforskning, helseopplysning, informasjon og reklame.
- Tverrfaglig samarbeid.
- Læring og læringsteorier.
- Yrkesdidaktikk.
- Tilpasset opplæring.
Permitted exam materials and equipment
None
Grading scale
A–F. A grade will be awarded on the basis of the tests taken during the course (60%) and the result of the final written exam (40%). The student has a right to appeal the overall exam grade for the whole portfolio.
Examiners
One internal examiner.