Programplaner og emneplaner - Student
PSYK1600 Organizational Understanding and Work Lfe Course description
- Course name in Norwegian
- Organisasjonsforståelse og arbeidsliv
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2016/2017
- Course history
-
- Programme description
-
-
Introduction
Professional practitioners need skills relating to independent thinking and problem-solving. The bachelor’s programme concludes with an independent documentation work in the form of a bachelor’s thesis. Through work on the bachelor’s thesis, the student must show their understanding of the connection between theory and practice. The bachelor’s thesis must be written in article form in accordance with the APA standard.
-
Required preliminary courses
Passed the courses PSYK1100, PSYK1200, PSYK1320, PSYK1420, PSYK1600, PSYK1700, PSYK2100, PSYK2200, PSYK2310, PSYKPRA1, PSYK2400, PSYK2600, PSYK3200, PSYK3400, PSYK3500 and PSYKPRA2.
-
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskaper i
- den historiske framveksten av ulike typer arbeidsorganisasjoner
- hovedtrekkene i det norske arbeidslivet
- ulike perspektiver på organisert arbeid
- hva som menes med organisasjonsstrukturer
- ulike perspektiver på strategi, planlegging og målstyring
- ulike perspektiver på organisasjonskulturer
Ferdigheter
Studenten kan
- diskutere hva som menes med lærende organisasjoner og kunnskapsorganisasjoner
- diskutere gruppeprosesser, konflikter og maktprosesser i organisasjoner
- diskutere ulike perspektiver på kommunikasjon i organisasjoner
- diskutere ulike perspektiver på organisasjonsendring
- analysere, drøfte og forstå organisasjonsproblematikk
- presentere resultater fra eget arbeid og gruppearbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan reflektere over hvordan kunnskapsarbeid foregår i en organisatorisk, kulturell og samfunnsmessig kontekst
- kan gjøre egne vurderinger og utvikle argumentasjon rundt disse
-
Content
Tematisk er emnet organisert rundt tre hovedtema:
- I hovedtema 1 diskuteres fenomener som uforutsigbarhet, usikkerhet og kontroll knyttet til ulike oppfatninger av strategi, planlegging og målstyring.
- I hovedtema 2 diskuteres fenomener som kultur, kommunikasjon og makt knyttet til ulike oppfatninger av verdier, etikk, og beslutninger.
- I hovedtema 3 diskuteres fenomener som læring, kunnskap og innovasjon knyttet til ulike oppfatninger av forandring og utvikling.
-
Teaching and learning methods
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student has
- knowledge of relevant sources for literature searches
- knowledge of different forms of reporting in accordance with ethical requirements and guidelines
- knowledge of different ways of using the APA template
Skills
The student is capable of
- conducting different types of literature searches
- formulating a research question in accordance with general requirements
- planning, conducting and documenting a study, a project work, or a care or training measure
- collecting and processing data
- using the IMRAD model in reporting
Competence
The student is capable of
- demonstrating practical research ethics and relevant critical thinking in accordance with academic standards
- disseminating and documenting behaviour analytic work
- exchanging professional opinions and experience and contributing to the development of the field
-
Course requirements
Work on the bachelor’s thesis is conducted full-time over eight weeks. The students work independently on the thesis. A supervisor from among the department’s staff will be appointed for each student.
-
Assessment
- Eksamensinnhold: Læringsutbyttene
- Eksamensform: Individuell skriftlig hjemmeeksamen over 4 dager.
-
Permitted exam materials and equipment
Individual bachelor’s thesis with a maximum scope of 8,000 words
On application, students may be permitted to write the thesis in pairs. This is on the condition that they have collected the data together and use these in the thesis.
-
Grading scale
Det gis bokstavkarakterer i skalaen A - F, der A er beste karakter, E er laveste beståtte karakter og F er ikke bestått.
-
Examiners
A-F